Page 151 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 151

UZMAN



                                   Dijital Dönüflümün ve Mobilin Firmalar›n
                                   Geliflimi ‹çin Önemi


                                            irçok firman›n günde-
                                   B        minde olan dijitalleflme
                                            ile firmalar üretimden
                                            sat›fla birçok alanda ge-
                                   rek çal›flanlar›n›n gerekse firma-
          Yusuf Azoz
                                   lar›n›n yetkinliklerini ve verimlilik-
          Kariyer.net Genel Müdürü
                                   lerini art›rma f›rsat› buluyor. Ör-
                                   ne¤in; üretimde çal›flan eleman-
                                   lar›n›n faaliyetlerini mobil uygula-
          Dijital dönüflüm          malar sayesinde takip eden firma-
          ve mobile yat›r›m        lar da var, e-ö¤renme platformla-
          her ne kadar             r› ile pazarlamadan sat›fla her
          uluslararas› veya        alanda çal›flanlar›na verdikleri    aras›nda bir de¤erde olaca¤›n› ön-
                                   e¤itimleri art›r›p e¤itimlere kat›-  görüyoruz.
          ulusal büyük             lan çal›flan say›s›n› art›ran firma-  Firmalar›n web sitelerine mobil-
          ölçekli flirketlerin      lar da…                            den gelen trafi¤i art›rmak için
          gündeminde gibi          Mobil uygulamalar› kendi ifl alan-  yapmalar› gereken en önemli ön-
          görünse de               lar›na uyarlayarak paydafllar› ile  celi¤i web sitelerinin mobile de
          her firman›n             mobil kanallardan iletiflime geçen  uyumlu olmas›. Yap›lan araflt›r-
          üretimden sat›fla,        ve iletiflimini sürdüren firmalar›n  malara göre kullan›c›lar mobil ci-
          insan                    edindi¤i kazan›mlar ise saymakla   hazlar›ndan bir sayfaya girdikle-
                                   bitmiyor. Örne¤in; Kariyer.net’in ifl  rinde o sayfa mobile uyumlu ise
          kaynaklar›ndan
          idari ifllere tüm         arayan adaylara sundu¤u Kariyer    mobile uyumlu olmayan bir web
                                   ‹fl Ara uygulamas› bugün toplam     sayfas›na oranla daha fazla vakit
          alanlarda                ziyaret say›m›z›n yaklafl›k yüzde   geçiriyor. Bu nedenle ölçe¤i ne
          dijitalleflmeyle          70’ini oluflturuyor. Üstelik bu ra-  olursa olsun büyüme yolunda iler-
          olan ba¤›n›              kam giderek art›yor. 2016 y›l›n›n  leyen ve daha genifl kitlelere ulafl-
          art›rmas›                ilk çeyre¤inde yüzde 66 olan mobil  may› hedefleyen tüm firmalar›n
          gerekiyor.               trafik oran›m›z 2. çeyrekte yüzde  web sayfalar›n›n mobile uyumlu
          Paydafllar›na             68, 3. çeyrekte yüzde 71’e ç›kar-  olmas› ve gereken durumlarda
          dijital ortamdan         ken y›l›n son çeyre¤inde bu oran   mobil uygulamalar gelifltirmesi
                                   yüzde 72. Bu oran›n art›fl trendine  firma prestijlerini gelifltirece¤i gi-
          hatta uygunlu¤una        bakt›¤›m›zda önümüzdeki 2-3 y›l    bi kullan›c›lar› ile aralar›ndaki ile-
          göre mobil
                                   içerisinde yüzde 90 / yüzde 100    tiflimi de güçlendirecektir.
          ortamdan
          dokunmas› birçok
          alanda kaliteyi ve
          verimi art›raca¤›
          gibi paydafllar›yla
          olan iliflkisini de
          güçlendirecektir.











                                                                                     Ocak 2017 KobiEfor 151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156