Page 151 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 151
UZMAN
Dijital Dönüflümün ve Mobilin Firmalar›n
Geliflimi ‹çin Önemi
irçok firman›n günde-
B minde olan dijitalleflme
ile firmalar üretimden
sat›fla birçok alanda ge-
rek çal›flanlar›n›n gerekse firma-
Yusuf Azoz
lar›n›n yetkinliklerini ve verimlilik-
Kariyer.net Genel Müdürü
lerini art›rma f›rsat› buluyor. Ör-
ne¤in; üretimde çal›flan eleman-
lar›n›n faaliyetlerini mobil uygula-
Dijital dönüflüm malar sayesinde takip eden firma-
ve mobile yat›r›m lar da var, e-ö¤renme platformla-
her ne kadar r› ile pazarlamadan sat›fla her
uluslararas› veya alanda çal›flanlar›na verdikleri aras›nda bir de¤erde olaca¤›n› ön-
e¤itimleri art›r›p e¤itimlere kat›- görüyoruz.
ulusal büyük lan çal›flan say›s›n› art›ran firma- Firmalar›n web sitelerine mobil-
ölçekli flirketlerin lar da… den gelen trafi¤i art›rmak için
gündeminde gibi Mobil uygulamalar› kendi ifl alan- yapmalar› gereken en önemli ön-
görünse de lar›na uyarlayarak paydafllar› ile celi¤i web sitelerinin mobile de
her firman›n mobil kanallardan iletiflime geçen uyumlu olmas›. Yap›lan araflt›r-
üretimden sat›fla, ve iletiflimini sürdüren firmalar›n malara göre kullan›c›lar mobil ci-
insan edindi¤i kazan›mlar ise saymakla hazlar›ndan bir sayfaya girdikle-
bitmiyor. Örne¤in; Kariyer.net’in ifl rinde o sayfa mobile uyumlu ise
kaynaklar›ndan
idari ifllere tüm arayan adaylara sundu¤u Kariyer mobile uyumlu olmayan bir web
‹fl Ara uygulamas› bugün toplam sayfas›na oranla daha fazla vakit
alanlarda ziyaret say›m›z›n yaklafl›k yüzde geçiriyor. Bu nedenle ölçe¤i ne
dijitalleflmeyle 70’ini oluflturuyor. Üstelik bu ra- olursa olsun büyüme yolunda iler-
olan ba¤›n› kam giderek art›yor. 2016 y›l›n›n leyen ve daha genifl kitlelere ulafl-
art›rmas› ilk çeyre¤inde yüzde 66 olan mobil may› hedefleyen tüm firmalar›n
gerekiyor. trafik oran›m›z 2. çeyrekte yüzde web sayfalar›n›n mobile uyumlu
Paydafllar›na 68, 3. çeyrekte yüzde 71’e ç›kar- olmas› ve gereken durumlarda
dijital ortamdan ken y›l›n son çeyre¤inde bu oran mobil uygulamalar gelifltirmesi
yüzde 72. Bu oran›n art›fl trendine firma prestijlerini gelifltirece¤i gi-
hatta uygunlu¤una bakt›¤›m›zda önümüzdeki 2-3 y›l bi kullan›c›lar› ile aralar›ndaki ile-
göre mobil
içerisinde yüzde 90 / yüzde 100 tiflimi de güçlendirecektir.
ortamdan
dokunmas› birçok
alanda kaliteyi ve
verimi art›raca¤›
gibi paydafllar›yla
olan iliflkisini de
güçlendirecektir.
Ocak 2017 KobiEfor 151