Page 69 - KobiEfor_Ocak_2016
P. 69
tekler yeterince kullan›ld›¤›nda TBD-TÜB‹SAD Yaflam Boyu l Koç Sistem 70. y›l
çok ciddi geliflmeler katedilebi-
Hizmet Ödülü Dr. Acarer ile l Biliflim Ltd. 30. y›l
lece¤ine inan›yoruz” dedi.
Gürsoy’un: Eski BTK Baflkan› Dr. l Cybersoft 20. y›l
Tayfun Acarer ve eski Türkiye Bi- l Türkiye Biliflim Vakf› 20. y›l
Dijital oyunlar ile dünya
yeniden flekilleniyor liflim Sanayicileri Derne¤i Bafl-
Dünyan›n en çok kazanan flir- kan› Turgut Gürsoy’a “TBD-TÜ- Biliflim 2015 Hizmet Ödülleri
B‹SAD Yaflam Boyu Hizmet Ödü- Kategorileri:
ketleri “dijital oyun” flirketleri
lü” verildi. l Biliflim ve Yaflam Y›l›n
olurken art›k dünyada e¤itim de
17. Bilimkurgu Öykü Yar›fl- Projesi (Kamu): Sa¤l›k
oyun tabanl› olmaya bafllad›. “Di-
mas› sonuçland›: Kurultay kap- Bakanl›¤› “e-Nab›z Projesi”
jital oyunlar dünyas› nedir? Dünya sam›nda TBD’nin bu y›l 17.’sini l Y›l›n Projesi (Özel):
çap›nda bir oyun gelifltirmek için
düzenledi¤i Bilimkurgu Öykü Ya- Havelsan “e-Sand›k” Projesi
yol haritas› nas›ld›r ve baflar›l› ör-
r›flmas›’nda; “Eflçip” adl› öykü- l Kamu Mobil Uygulama:
nekler nelerdir? Yeni dünyada
süyle Burçin Tetik birincilik, Tev- YÖK “E-Kay›t” Uygulamas›
‘oynayan’ de¤il ‘oyun kurucu’ ol-
fik Uyar “Yüzelli” adl› öyküsüyle l Biliflim ve Yaflam Mobil
man›n ad›mlar› nelerdir?” soru- ikincilik, Özgür T›rpan “Tarak” Uygulama Projesi: Mobil
lar›n›n yan›tlar› “Dijital oyunlar ile
adl› öyküsüyle üçüncülük ödülü- Haber Uygulamas›: “Bundle”
dünya yeniden flekilleniyor” pa-
nü, Emel Altay, “Laleli’den dün- l E¤itim Projeleri: Microsoft
nelinde ele al›nd›.
yaya… Laleli’den dünyaya…” ve Aç›k Akademi
TOSYÖV Yönetim Kurulu Bafl-
Ak›n Çoku¤urluel, “Ütopya” adl› l Büyük Veri Projesi: TTNET
kan Yard›mc›s› ve ayn› zamanda öyküleriyle mansiyon ödülü, bu l Yenilikçi Projeler Ödülü:
Dijital Oyunlar Federasyonu
y›l›n en genç finalisti Ruken Asya - Ekin Teknoloji “Mobil Patrol”
Üyesi, TBD eski Baflkanlar›’ndan
Çiftçi, “Durdu” adl› öyküsüyle jü- - Comodo
fi. Nezih Kuleyin’in yönetti¤i pa-
ri özel ödülünü ald›. - Tesla Teknik “3 boyutlu yaz›c›”
nele; ODTÜ Ö¤retim Üyesi
“Biliflimde Y›ldönümü Yafla- - Dördüncü Nesil (4G)
Prof.Dr. Veysi ‹fller, Gençlik ve yanlar ve Yaflatanlar 2015” ile Haberleflme Teknolojisi
Spor Bakanl›¤›’ndan Bu¤ra Y›l-
Biliflim Hizmet Ödülleri: Gelifltirme (ULAK) Projesi;
maz, Dijital Oyunlar Gelifltiriciler
l Türk Telekom 175. y›l Aselsan, Netafl, Argele,
Derne¤i Baflkan› Ali Erkin ile Ri-
kuruluflu Savunma Sanayii Müsteflarl›¤›.
otgames Ülke Müdürü Hasan Ço-
lako¤lu konuflmac› olarak kat›ld›.
“Oyun sektörü, Türkiye aç›s›n- nu itibariyle 400 milyon dolara lerinde yerini ald›. E¤er çocukla-
dan önemli, y›ll›k 100-200 milyon yaklaflt› ve bir önceki y›la göre r›n›z›n iyi bir mühendis, cerrah,
dolarl›k bir ihracat pazar›” vur- ikiye katlanm›fl olacak. vs. olmas›n› istiyorsan›z b›rak›n
gusu yap›lan panelde, dünyada Türkiye önümüzdeki y›l Al- oyun oynas›nlar. Ekonomi Ba-
tüm ekonomilerde daralmalar manya’da yap›lacak GAMESCOM kanl›¤›’n›n 2012 tebli¤inde oyun-
olurken bu pazarda büyüme ol- Fuar›’na ana sponsor ve partner lar desteklendi ve her tebli¤inde
du¤una dikkat çekildi. olarak destek verdi. Temel desteklenerek pek çok destek
Panel kat›l›mc›lar›n›n görüfl amaç; Türkiye stand› açarak ül- paketi ç›kar›ld›.
ve de¤erlendirmeleri özetle flöy- kemizin oyun gelifltirmedeki ye- Türkiye oyun oynayan bir ülke;
le: “10-15 y›l önce e-ö¤renme rini daha iyi gösterebilmek ve 10 ‹ngiltere, Almanya ve birçok ge-
trendi vard›. fiimdi bunlar›n cazip milyar dolarl›k ihracat hedefine liflmifl ülkenin önünde. Ancak
olmad›¤› bu alanda ciddi bir pa- ulaflabilmek. konan hedef tüketen toplumdan
zar ve geliflmelerin oldu¤u göz- Oyun ve oyun gelifltirme, üreten topluma geçmek için iyi
lenmekte. E¤itim amaçl› fleylere 2015’ten itibaren biliflim strateji- bir f›rsat.”
oyun mudur, de¤il midir iyi bak-
mak gerekir. Oyun da ö¤renme-
nin bir parças›.
Türkiye’deki oyun gelifltiriciler
iyi bir ivme kazanm›flt›r. Türkiye
2014’te, 200 milyon dolarl›k ihra-
cat yapt›. Oyun üreticileri firma-
lar› olarak ihracat›m›z 2015 so-
Ocak 2016 KobiEfor 69