Page 25 - KobiEfor_Ocak_2016
P. 25
KAMU YÖNET‹M‹
Bürokrasi: Kamu hizmetlerinin adil, etkili, verim- E⁄‹T‹M
li, süratli ve kaliteli sunumunu sa¤layacak flekilde
merkezi birimler daha dinamik ve etkin bir yap›ya dö-
nüfltürülecek. Birimler aras›ndaki yetki mükerrerlik-
leri önlenecek; yetki devri yoluyla hizmetler daha alt
kademelerde tamamlanabilir hale getirilecek; bü-
rokrasi üreten süreçler ay›klanacak en az k›rtasiye
ile hizmet verilecek. Ö¤retmenlik: Ö¤retmenlik mesle¤inin alg› ve
e-devlet hizmeti: Tüm kamu kurum ve kuruluflla-
statüsünü yükseltmek ve ö¤retmenlerin niteli¤i-
r›n›n yerine getirdi¤i her türlü hizmetlerin e-devlet
ni art›rmak amac›yla ö¤retmenlik genel ve alan
kap›s›ndan sunulmas› sa¤lanacak, böylece kamu ku-
yeterlilikleri ile iliflkilendirilmifl Ulusal Ö¤ret-
rum ve kurulufllar›ndan hizmet alan gerçek ve tüzel
men Strateji Belgesi haz›rlanacak.
kifliler bu kurum ve kurulufllara gitmeden elektronik Meslek yüksek okullar›: Meslek yüksek okul-
ortamda hizmet talep edebilir hale getirilecek.
lar› mezunlar›n›n diplomalar›nda yeralan prog-
ram adlar› ile meslek tan›mlamalar›ndaki farkl›-
l›klar giderilerek bu ö¤rencilerin kamu ve özel
sektörde ifl bulmalar› kolaylaflt›r›lacak.
Akademik giriflimcilik e¤itimi: Üniversitele-
rin ö¤retim kalitesini ve
araflt›rma kapasitesini
art›ran, giriflimcilik ve
yenilikçilik alan›nda
faaliyetlere yo¤unlaflan,
bilimsel özerkli¤i, reka-
e-ticaret: E-ticaretin gelifltirilmesine ve önün-
beti, topluma ve insana
deki mevzuat engellerinin kald›r›lmas›na yönelik
karfl› sorumlulu¤u oda-
çal›flmalar çerçevesinde, ilgili kamu kurum ve ku-
¤›na alan bir çerçeve kanun haz›rlanacak.
rulufllar› ile sivil toplum kurulufllar›n›n kat›l›m›yla Yüksek ö¤retim kalitesi: Yüksekö¤retim ku-
bir yap› oluflturulacak, e-ticarette güven tesis edi-
rumlar›nda kalite de¤erlendirme ve güvencesi
lebilmesini teminen güven damgas› sistemi kuru-
çal›flmalar› ile akreditasyon çal›flmalar›n›n dü-
lacak ve e-ticaretin gelifliminin sa¤l›kl› bir flekilde
zenlenmesi ve yürütülmesi için Yüksekö¤retim
izlenebilmesini sa¤lamak için izleme ve de¤erlen-
Kalite Kurulu oluflturulacak.
dirme sistemi teflkil edilecek. E¤itim fakülteleri: E¤itim fakülteleri bölüm
Siber güvenlik: Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve
ve anabilim dallar›, ö¤retmenlik genel ve alan
Eylem Plan› kapsa-
yeterlilikleri ile iliflkilendirilmifl bir flekilde ye-
m›nda, siber güvenli¤e
niden yap›land›r›lacak, ö¤renci kontenjanlar›-
iliflkin yasal düzenleme
n›n belirlenmesinde Bakanl›¤›n ve sektörün is-
ihtiyaçlar› tespit edile- tihdam imkanlar›n›n dikkate al›nmas›na yöne-
cek ve mevzuat olufltu-
lik tedbirler al›nacakt›r. Bu fakültelerde verilen
rulacak. Siber Suçlarla
e¤itimler ile formasyon programlar› MEB ve
Mücadele Stratejisi ve
YöK iflbirli¤inde yürütülecek. E¤itim fakültesi
Eylem Plan›; Bilgi Top-
ö¤renci veya mezunlar› için e¤itim fakültesi d›-
lumu Stratejisi ve Eylem Plan› ile Ulusal Siber Gü- fl›ndaki fakültelerde çift ana dal veya yan dal
venlik Stratejisi ve Eylem Plan› çerçevesinde ele al›-
yapma imkan› sa¤lanacak.
nacak olup, bu konuda gerekli çal›flma yap›lacak.
OSB e¤itim modeli: Organize Sanayi Bölgele-
Kalk›nma Ajanslar›: Kalk›nma Ajanslar›’n›n yö-
ri’nde uygulanan e¤itim modelinden elde edilen
netim ve istiflare mekanizmalar›, iç ve d›fl denetim
baflar›n›n Organize Sanayi Bölgeleri d›fl›ndaki
sistemleri, bütçe süreçleri, gelirlerinin kapsam› ve yerlere de yayg›nlaflt›r›lmas› sa¤lanacak. Meslek
iflleyifli etkinlefltirilecek. Bölge Kalk›nma ‹darele-
odalar›n›n ve özel sektör iflletmelerinin özel mes-
ri’nin kurumsal yap›s› iyilefltirilecek yönetim sü-
leki ve teknik e¤itim liseleri açmalar› için teflvik
reçlerinin ve personel yap›s›n›n gelifltirilmesine
edilmelerini sa¤layacak düzenleme yap›lacak.
dönük düzenlemeler yap›lacak.
Ocak 2016 KobiEfor 25