Page 111 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 111

Hakan Bak›r
          Huawei’den “Gelecek ‹çin Tohumlar” Türkiye’de

            Huawei’nin küresel bazda bilgi ve iletiflim tekno-  flim Enstitüsü Genel Müdürü
          lojilerine yat›r›m niteli¤indeki kurumsal sosyal so-  Prof.Dr. Ertu¤rul Karaçuha
          rumluluk projesi Seeds For Future (Gelecek ‹çin  bu tür projelerin artarak, yo-
          Tohumlar) çerçevesinde, Türkiye’nin önde gelen  ¤un flekilde devam etmesini,
          üniversitelerinden seçilen 15 ö¤renci, Çin’de farkl›  içtenlikle diledi¤ini belirtti.
          bir e¤itim ve biliflim deneyimi yaflamaya haz›rlan›-  Y›ld›z Teknik Üniversitesi
          yor. Projenin tan›t›m›, ilgili kamu kurumlar›n›n  Rektör Yard›mc›s› Prof.Dr.
          temsilcileri ve üniversitelerin kat›l›m›yla Ankara’da  Mesut Güner, ”Bu proje as-
          gerçeklefltirildi. Proje, “Orta Do¤u Teknik Üniversi-  l›nda bir süreklilik yat›r›m›-
          tesi”, “‹stanbul Teknik Üniversitesi”, “Gazi Üniver-  d›r ve unutmamak gerekir ki
          sitesi” ve “Y›ld›z Teknik Üniversitesi” iflbirli¤iyle  yat›r›mlar›n en iyisi insana ve e¤itime yap›lan yat›-
          bafllat›ld›. Huawei Türkiye Kamu Kurumlar› ‹letiflim  r›md›r” dedi. Orta Do¤u Teknik Üniversitesi Rektör
          Direktörü Hakan Bak›r, Huawei’nin, küresel düzey-  Dan›flman› Prof.Dr. Ayflegül Dalo¤lu, projenin dil ve
          deki sosyal sorumluluk projesini bu y›l Türkiye’ye  kültür özelindeki anlam›na dikkat çekti.  Gazi Üni-
          tafl›d›¤›n› söyledi. Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Bü-  versitesi Mühendislik Fakültesi Dekan Yard›mc›s›
          yükelçili¤i Ekonomi ve Ticaret Müflavirli¤i Müstefla-  ve Bilgisayar Mühendisli¤i Bölüm Baflkan› Prof.Dr.
          r› Zhu Guangyao projenin ayn› zamanda iki ülke  M. Ali Akçayol, ”Ülkemizdeki teknoloji sektörüne de
          aras›ndaki dostluk aç›s›ndan da oldukça önemli ol-  katk› sa¤layacak olan bu program›n ileride daha
          du¤unu vurgulad›. ‹stanbul Teknik Üniversitesi Bili-  çok üniversite ile devam etmesini diliyorum” dedi.



           Dijital reklam harcamalar› yüzde 11.8 büyüme kaydetti


                              Avrupa dijital reklam yat›r›mlar›n› kapsaml› biçimde irdeleyen ‘AdExBenc-
                            hmark2014 Raporu’ yay›nland›. 2006 y›l›ndan bu yana Avrupa dijital reklamc›l›k
                            sektörünün büyüklü¤ünü raporlayan IAB Avrupa’n›n, IHS Technology iflbirli¤i ile
                            yay›nlad›¤› rapora göre, Avrupa dijital reklam yat›r›mlar› 2014 y›l›nda yüzde 11.8 ile
                            beflinci kez çift haneli büyüme kaydetti ve 30.7 milyar Avro’ya ulaflt›. Sektörün 2013
                            y›l›ndaki büyüme oran› yüzde 11.9, hacmi ise 27.3 milyar Avro’ydu. Dijital reklam
                            yat›r›mlar›, son befl y›ld›r yakalad›¤› büyüme trendi ile 2013’te oldu¤u gibi 2014 y›-
           l›nda da televizyon reklam yat›r›mlar›n›n hemen arkas›nda 2. s›rada yerald›. Türkiye, Avrupa ülkeleri
           aras›nda dijitalin büyüme s›ralamas›nda yüzde 20.8’lik art›flla 4.’lü¤ü elde etti. Rapor, Avrupa’da diji-
           tal reklamc›l›¤›n giderek güçlendi¤ini ortaya koyarak, sektördeki pozitif büyümeyi destekledi. AdEx-
           Benchmark 2014’e göre, geliflmekte olan ülkeler dijital reklamc›l›k teknolojilerinden yararlanarak ge-
           liflmifl ülkelere önderlik etti ve böylece sektörün sürdürülebildi¤ine de önemli bir katk› sa¤lad›.



          Makineciler Rusya                                        ye oldu¤unu söyledi. Rusya’ya en fazla
                                                                   makine ihracat›n› Çin’in yapt›¤›n› belirten
          pazar›nda büyüyor                                        Dalgak›ran, Rusya’ya makine satan ya-
                                                                   banc› firmalar›n bu ülkede yat›r›m yapt›-
            Türkiye GSY‹H’nin yüzde 2.4’ünü                        ¤›na iflaret ederek, Türk firmalar›n›n da
          üreten ve geçen y›l 14.7 milyar dolar-                   burada temsilcilikleri olmas› gerekti¤ini
          l›k ihracat yapan makineciler, co¤rafi                   belirtti. Rusya’ya makine satan ülkeler
          avantaj›n› da kullanarak Rusya paza-                     aras›nda Türkiye’nin flu anda 16’nc› s›ra-
          r›nda büyümesini sürdürüyor. Maki-                       da oldu¤unu kaydeden Dalgak›ran, “He-
          neciler bu ay Rusya’da düzenlenecek                      defimiz ilk 5’e girmek. Bu hedefe do¤ru
          olan ve Global Connection’›n medya                       ilerliyoruz. Rusya’n›n 2014 y›l› makine it-
          sponsoru oldu¤u Innoprom Fuar›’na                        halat› yüzde 10 azald›, ancak bu dönem-
          ilk kez kat›lmaya haz›rlan›yor. Orta                     de bizim bu ülkeye makine ihracat›m›z
          Anadolu ‹hracatç› Birlikleri Makine ve  Adnan Dalgak›ran  yüzde 8 art›fl gösterdi. Önümüzdeki dö-
          Aksamlar› ‹hracatç›lar› Birli¤i Baflka-                   nemde Rusya’n›n özellikle gümrük mev-
          n› Adnan Dalgak›ran, üretim kalitesi                     zuat›nda alaca¤›n› düflündü¤ümüz kolay-
          ve verimlili¤ini art›rmay› hedefleyen Rusya için ge-  laflt›r›c› önlemlerle iki ülke ticaretinde olumlu ge-
          rekli makineleri sa¤layacak en yak›n orta¤›n Türki-  liflmeler yaflanacak” dedi.

                                                                              A€ustos 2015 2015 KobiEfor 111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116