Page 111 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 111
Hakan Bak›r
Huawei’den “Gelecek ‹çin Tohumlar” Türkiye’de
Huawei’nin küresel bazda bilgi ve iletiflim tekno- flim Enstitüsü Genel Müdürü
lojilerine yat›r›m niteli¤indeki kurumsal sosyal so- Prof.Dr. Ertu¤rul Karaçuha
rumluluk projesi Seeds For Future (Gelecek ‹çin bu tür projelerin artarak, yo-
Tohumlar) çerçevesinde, Türkiye’nin önde gelen ¤un flekilde devam etmesini,
üniversitelerinden seçilen 15 ö¤renci, Çin’de farkl› içtenlikle diledi¤ini belirtti.
bir e¤itim ve biliflim deneyimi yaflamaya haz›rlan›- Y›ld›z Teknik Üniversitesi
yor. Projenin tan›t›m›, ilgili kamu kurumlar›n›n Rektör Yard›mc›s› Prof.Dr.
temsilcileri ve üniversitelerin kat›l›m›yla Ankara’da Mesut Güner, ”Bu proje as-
gerçeklefltirildi. Proje, “Orta Do¤u Teknik Üniversi- l›nda bir süreklilik yat›r›m›-
tesi”, “‹stanbul Teknik Üniversitesi”, “Gazi Üniver- d›r ve unutmamak gerekir ki
sitesi” ve “Y›ld›z Teknik Üniversitesi” iflbirli¤iyle yat›r›mlar›n en iyisi insana ve e¤itime yap›lan yat›-
bafllat›ld›. Huawei Türkiye Kamu Kurumlar› ‹letiflim r›md›r” dedi. Orta Do¤u Teknik Üniversitesi Rektör
Direktörü Hakan Bak›r, Huawei’nin, küresel düzey- Dan›flman› Prof.Dr. Ayflegül Dalo¤lu, projenin dil ve
deki sosyal sorumluluk projesini bu y›l Türkiye’ye kültür özelindeki anlam›na dikkat çekti. Gazi Üni-
tafl›d›¤›n› söyledi. Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Bü- versitesi Mühendislik Fakültesi Dekan Yard›mc›s›
yükelçili¤i Ekonomi ve Ticaret Müflavirli¤i Müstefla- ve Bilgisayar Mühendisli¤i Bölüm Baflkan› Prof.Dr.
r› Zhu Guangyao projenin ayn› zamanda iki ülke M. Ali Akçayol, ”Ülkemizdeki teknoloji sektörüne de
aras›ndaki dostluk aç›s›ndan da oldukça önemli ol- katk› sa¤layacak olan bu program›n ileride daha
du¤unu vurgulad›. ‹stanbul Teknik Üniversitesi Bili- çok üniversite ile devam etmesini diliyorum” dedi.
Dijital reklam harcamalar› yüzde 11.8 büyüme kaydetti
Avrupa dijital reklam yat›r›mlar›n› kapsaml› biçimde irdeleyen ‘AdExBenc-
hmark2014 Raporu’ yay›nland›. 2006 y›l›ndan bu yana Avrupa dijital reklamc›l›k
sektörünün büyüklü¤ünü raporlayan IAB Avrupa’n›n, IHS Technology iflbirli¤i ile
yay›nlad›¤› rapora göre, Avrupa dijital reklam yat›r›mlar› 2014 y›l›nda yüzde 11.8 ile
beflinci kez çift haneli büyüme kaydetti ve 30.7 milyar Avro’ya ulaflt›. Sektörün 2013
y›l›ndaki büyüme oran› yüzde 11.9, hacmi ise 27.3 milyar Avro’ydu. Dijital reklam
yat›r›mlar›, son befl y›ld›r yakalad›¤› büyüme trendi ile 2013’te oldu¤u gibi 2014 y›-
l›nda da televizyon reklam yat›r›mlar›n›n hemen arkas›nda 2. s›rada yerald›. Türkiye, Avrupa ülkeleri
aras›nda dijitalin büyüme s›ralamas›nda yüzde 20.8’lik art›flla 4.’lü¤ü elde etti. Rapor, Avrupa’da diji-
tal reklamc›l›¤›n giderek güçlendi¤ini ortaya koyarak, sektördeki pozitif büyümeyi destekledi. AdEx-
Benchmark 2014’e göre, geliflmekte olan ülkeler dijital reklamc›l›k teknolojilerinden yararlanarak ge-
liflmifl ülkelere önderlik etti ve böylece sektörün sürdürülebildi¤ine de önemli bir katk› sa¤lad›.
Makineciler Rusya ye oldu¤unu söyledi. Rusya’ya en fazla
makine ihracat›n› Çin’in yapt›¤›n› belirten
pazar›nda büyüyor Dalgak›ran, Rusya’ya makine satan ya-
banc› firmalar›n bu ülkede yat›r›m yapt›-
Türkiye GSY‹H’nin yüzde 2.4’ünü ¤›na iflaret ederek, Türk firmalar›n›n da
üreten ve geçen y›l 14.7 milyar dolar- burada temsilcilikleri olmas› gerekti¤ini
l›k ihracat yapan makineciler, co¤rafi belirtti. Rusya’ya makine satan ülkeler
avantaj›n› da kullanarak Rusya paza- aras›nda Türkiye’nin flu anda 16’nc› s›ra-
r›nda büyümesini sürdürüyor. Maki- da oldu¤unu kaydeden Dalgak›ran, “He-
neciler bu ay Rusya’da düzenlenecek defimiz ilk 5’e girmek. Bu hedefe do¤ru
olan ve Global Connection’›n medya ilerliyoruz. Rusya’n›n 2014 y›l› makine it-
sponsoru oldu¤u Innoprom Fuar›’na halat› yüzde 10 azald›, ancak bu dönem-
ilk kez kat›lmaya haz›rlan›yor. Orta de bizim bu ülkeye makine ihracat›m›z
Anadolu ‹hracatç› Birlikleri Makine ve Adnan Dalgak›ran yüzde 8 art›fl gösterdi. Önümüzdeki dö-
Aksamlar› ‹hracatç›lar› Birli¤i Baflka- nemde Rusya’n›n özellikle gümrük mev-
n› Adnan Dalgak›ran, üretim kalitesi zuat›nda alaca¤›n› düflündü¤ümüz kolay-
ve verimlili¤ini art›rmay› hedefleyen Rusya için ge- laflt›r›c› önlemlerle iki ülke ticaretinde olumlu ge-
rekli makineleri sa¤layacak en yak›n orta¤›n Türki- liflmeler yaflanacak” dedi.
A€ustos 2015 2015 KobiEfor 111