Page 11 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 11

Yarına hazır işletmeler anlatıyor

            Vodafone
       Yağları akıllı istasyonda topladı,

       %20 tasarruf etti





       Sektörün önde gelen şirketlerinden olan Deha Biodizel, teknoloji sayesinde atık yağları daha
       hızlı toplarken, saha operasyonunda %20 maliyet avantajı ve daha az yakıt tüketimi sağladı.
          eha Biodizel, bitkisel atık yağlardan Biodizel üre-
          terek Türkiye’nin enerji ihtiyacına katkıda bulunan   “Akıllı istasyonlarımız,
      Döncü bir kuruluş. Deha Biodizel Genel Müdür Yar-  dolunca haber veriyor”
       dımcısı Kimya Mühendisi Nihal Sözbir Karakuş, yaptık-
       ları işin önemini şöyle anlatıyor: “Lavabolara, denizlere   “Vodafone Yarına Hazırım Ekibi ile ge-
       giden atık yağları toplayarak Biodizel’e dönüştürüp hem   liştirdiğimiz makinalar arası iletişim
       çevreyi koruyor, hem de enerji ihtiyacına katkı sağlıyo-  (M2M) çözümlerini kullanan akıllı atık
       ruz. 1 litre atık yağın, 1 milyon metreküp suyu kirlettiği   yağ  toplama istasyonları sayesinde
       düşünülürse, bu dönüşümün çevreye katkısı daha iyi   artık doluluk oranlarını uzaktan göre-
       anlaşılacaktır.”
                                            biliyoruz. Bu istasyonlar, doldukların-
       “Atık yağların yalnızca %10’u toplanıyor!”  da bize anında SMS ile bilgi veriyorlar.
                                            Makinalar arası iletişim teknolojisi sa-
       Deha Biodizel, 130’u aşkın saha ekibi, lisanslı toplama   yesinde nokta ziyaretlerimizden %20
       depoları ve araçları ile Türkiye‘de bitkisel atık yağ pazarı-  oranında tasarruf sağladık.”
       nın %60’ına hakim. Türkiye’de yılda 300 bin ton atık yağ-
       dan yalnızca %10’u toplanabiliyor. Karakuş, daha fazla
       atık yağ toplamak için saha ekibini doğru yönetmek
       şart diyor: “Türkiye’nin 81 iline yayılmış 200 binden fazla                           Deha Biodizel
       toplama noktamız var. Saha ekibimizin her gün buraları   Nihal Sözbir Karakuş      Dijitalleşme Endeksi
       dolaşması oldukça maliyetli. Yağı toplarken güzergah-  Deha Biodizel
       ları iyi ayarlamamız, minumum yakıt tüketimi ve daha   Genel Müdür Yardımcısı
       çevreci olmamız için şart. Dolmuş bir noktaya birkaç
       gün içinde uğramamak, yağların lavabolara dökülmesi-
       ne neden olabiliyor. Bu dengeyi iyi kurmak için çözüm   Deha Biodizel
       arayışına girdik.”
                                            dijital dönüşüm hikayesi
       “Teknoloji sayesinde daha hızlı ve verimliyiz”
                                               130 kişilik saha ekibinin   Akıllı atık yağ toplama   Maliyetler %20 azaldı,
       Saha ekibini daha iyi yönetmek ve yağ toplama süreç-  takibi Vodafone Locate   istasyonları ile doluluk   iş süreçleri hızlandı.
       lerini iyileştirmek isteyen Deha Biodizel, Vodafone Yarına   ile sağlandı  uzaktan tespit edildi
       Hazırım Ekibi ile bir araya geliyor. Yarına Hazırım Ekibinin                   Saha operasyonunda yenilikçi
       yaptığı analizler sonucunda tüm saha ekibi Vodafone Lo-  Deha Biodizel’in atık yağ   Vodafone teknolojisi ile gelişti-  yönetim teknolojilerini kullanan
          **
       cate  servisi ile yönetiliyor. Makinalar arası iletişim (M2M)   toplayan 130 kişilik saha ekibinin  rilen M2M haberleşmeye sahip   Deha Biodizel, iş süreçlerinde
       teknolojisini kullanan akıllı yağ toplama istasyonları oluş-  kontrolü ve rota planlamaları Vo-  akıllı atık yağ toplama istasyonla-  %20 tasarruf sağlarken, atık yağ-
       turuluyor. Deha Biodizel, dijital dönüşüm sayesinde saha   dafone Locate servisi üzerinden   rı, dolduklarında otomatik olarak   ların toplama işlemlerini, daha da
       operasyonlarında %20 maliyet tasarrufu sağlarken, Diji-  anlık olarak yapılmaya başlandı.    merkeze haber veriyorlar.        hızlandırdı.
       talleşme Endeksini %45’dan %65’e yükseltiyor.
          Rakamlarla Deha Biodizel          Teknoloji sayesinde %10
             130 Kişi                       daha fazla yağ topladık
        Deha Biodizel’in 130 kişilik saha ekibi   ihal Sözbir Karakuş, Vodafone Locate
        Vodafone Locate ile kontrol ediliyor.
                                            Nsayesinde elde ettikleri başarıyı şöyle
                    200.000 nokta           anlatıyor: “Atık yağ toplarken bizim için en
                                            önemli şey, saha ekibini en az yol kat ettirip,
                Deha Biodizel, Vodafone Locate ile 200 bin
                                            fazla yakıt tükettirmemek. Vodafone Locate
                 üzerindeki noktadan atık yağ topluyor.
                                            sayesinde atık noktalarından  gelen taleplere
            %20 Tasarruf                    göre rota planlarını oluşturup, en yakındaki
                                            ekip arkadaşımızı toplama noktasına yönlen-
         M2M akıllı yağ toplama istasyonları ile    direbiliyoruz. Elde ettiğimi hız sayesinde artık
         süreçler hızlandı, %20 tasarruf sağladı.
                                            %10 daha fazla atık yağ toplayabiliyoruz.”
                                                              Siz de yarinahazirim.com’a gelin,
                                                              Dijitalleşme Endeksinizi hesaplayın.
       *   <DULQDKD]LULP FRP¶GD \HU DODQ 9RGDIRQH 'LMLWDOOHúPH (QGHNVL X\JXODPDVÕ  LúOHWPHQL]LQ HQ YHULPOL úHNLOGH oDOÕúPDVÕ LoLQ JHUHNOL RODQ WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUH RODQ LKWL\DFÕQÕ]D J|UH SXDQODPD
          \DSDQ ZHE YH PRELO WDEDQOÕ ELU X\JXODPDGÕU 8\JXODPD\OD DPDoODQDQ  LúOHWPHFLOHULQ GLMLWDOOHúPH VUHoOHULQH WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUOH NDWNÕ VD÷ODPDNWÕU
            9RGDIRQH /RFDWH  FHS WHOHIRQODUÕ ]HULQGH *36 DUDFÕOÕ÷Õ\OD \XUWLoL YH \XUWGÕúÕQGD NRQXP EHOLUOHPH |]HOOL÷L LOH ORNDV\RQ ELOJLVL VXQDELOHQ ZHE YH PRELO WDEDQOÕ KL]PHWWLU  .XUXPVDO YH IDWXUDOÕ DERQHOL÷L
          RODQ ¿UPDODU EX VHUYLVL NXOODQDELOLU  *36 WHNQRORMLVL NRQXP EHOLUOHPH |]HOOL÷LQL NXOODQDELOPHN LoLQ ¿UPD\D ND\ÕWOÕ IDWXUDOÕ NXUXPVDO *60 KDWODUÕQÕQ  * YH  * VHUYLVOHULQLQ DoÕN ROPDVÕ JHUHNPHNWHGLU
          <XUWGÕúÕQGD NXOODQÕP LoLQ URDPLQJ |]HOOL÷LQLQ GH DoÕN ROPDVÕ JHUHNLU
             0 0  úLUNHWOHULQ ELOJL PHUNH]OHUL\OH PDNLQDODU DUDVÕQGD NDEORVX] LOHWLúLP NXUXODELOPHVLQL VD÷OD\DQ 9RGDIRQH WP NXUXPVDO IDWXUDOÕ DERQHOHULQ \DUDUODQDELOGL÷L WHNQRORMLGLU
          'HWD\OÕ ELOJL LoLQ  9RGDIRQH &HS 0HUNH]OHUL YH YRGDIRQH FRP WU
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16