Page 102 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 102
REEL SEKTÖR
Akbank zirvede y›llarda yenilikçi ürün ve hiz-
metleri, müflteri odakl› hiz-
Akbank, Brand Finance’in araflt›rmas›nda 1. ol- met modeli, müflteri mem-
du. Akbank’›n Genel Müdürü Hakan Binbaflgil, ülke- nuniyetini yükselten çal›fl-
leri uluslararas› rekabette markalaflma ve marka- malar›, direkt bankac›l›k, di-
lar›n öne ç›kard›¤›n› vurgulayarak, “Marka de¤eri ifl jitalleflme, yüksek teknoloji
dünyas›n›n gündemindeki en önemli konulardan bi- kullan›m› gibi konularda Hakan Binbaflgil
ri. Bugün al›fl›lagelmifl finansal göstergelerin yan›n- Türkiye’de ç›tay› daha da
da flirketlerin marka de¤erleri de yat›r›mc›lar›n ter- yükseltti. Markam›z› 67 se-
cihlerini flekillendirmede önemli rol oynuyor” dedi. nedir titizlikle oluflturduk, koruduk, yat›r›m yapt›k.
Akbank olarak “Türkiye’nin En De¤erli Markas›” Bu y›l Brand Finance’in 9. kez haz›rlad›¤› ‘Türki-
olmaktan gurur duyduklar›n› kaydeden Binbaflgil ye’nin En De¤erli Markalar›’ araflt›rmas›nda ‘Türki-
flunlar› dile getirdi: “Kuruldu¤umuz günden bu yana ye’nin En De¤erli Markas›’ olduk. Bu s›ralamada ilk
markam›za önemli yat›r›mlar yap›yoruz, yenilikçi ve defa Türkiye’den bir banka zirveye yerleflti. Bu so-
ses getiren iletiflim çal›flmalar›m›zla da sektöre bir- nuç Akbank’›n oldu¤u kadar Türk bankac›l›k sektö-
çok alanda öncülük ediyoruz. Akbank özellikle son rünün gücünün de bir yans›mas›.”
Türk Telekom, en de¤erli marka oldu
Türk Telekom, uluslararas› marka de¤erleme flirketi Brand Finance'in ger-
çeklefltirdi¤i "Türkiye'nin En De¤erli Markalar›" araflt›rmas›nda, 2.475 milyar do-
larl›k marka de¤eriyle 2015’in en de¤erli telekomünikasyon markas› oldu. Türk
Telekom, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle bölgesel büyümede gösterdi¤i baflar›la-
r›n yan›s›ra Türkiye’ye de¤er katmay› hedefleyen sosyal sorumluluk projeleri ve
kazand›¤› uluslararas› ödüllerle de Türkiye'nin telekomünikasyon sektöründeki en
de¤erli markas› olma unvan›n› sürdürüyor.
Finansç›lar kad›n
Firmalar kuluçkadan ç›kt› giriflimcilerin yan›nda
Her y›l 60 kuluçka firmas›na destek veren ve Finansbank, kad›n
bugüne kadar 200’ün üzerinde kuluçka firmas›- giriflimcileri destekle-
na evsahipli¤i yapm›fl Bilkent Cyberpark, Kuluç- mek amac›yla Avrupa
ka Merkezi mezunlar›na madalya ve sertifikalar› ‹mar ve Kalk›nma Ban-
takdim etti. Ayr›ca tüm mezunlara IBM Bulut kas› (EBRD) ile anlafl-
Sistemi’nden ücretsiz yararlanma imkan› sunul- maya imza att›. “Kad›n
du. Genel Müdür Canan Çakmakc›’n›n aç›l›fl ko- Giriflimcilere Destek
nuflmas›yla bafllayan etkinlik, Cyberpark’ta do- Kredisi” ile yaklafl›k 3
¤an bir baflar› hikayesinin kahraman› SeoZeo ile bin kad›n giriflimcinin
devam etti. 2012’de kurulan SeoZeo’nun kurucu sermaye ihtiyac› karfl›-
ortaklar›ndan Burak Pehlivan, bugünlere nas›l lanacak. Geliflmifl ül-
geldikleri, hangi süreçlerden geçtikleri ve Metin
Karabiber kelerde giriflimcili¤i
Cyberprak’›n kendilerine olan katk›lar›ndan destekleyen uygula-
sözetti. ‘Türkiye’yi uyand›ran adam’ Özgür Aksu- malar›n h›zla artt›¤›n›
na’n›n kat›l›m›yla renklenen Tören’de kat›l›mc›- belirten Finansbank KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› Ge-
lar ile ikna, iletiflim, etkili konuflma ve marka- nel Müdür Yard›mc›s› Metin Karabiber, “Geliflmifl
laflma üzerine bir söylefli gerçeklefltirildi.
ekonomilerin temel özelliklerini inceledi¤imizde ka-
d›n istihdam›n›n ve kad›n giriflimcili¤inin geliflmifl bir
ekonomi olmak için önemli bir kriter oldu¤unu görü-
yoruz. Say›lar› her geçen gün artan kad›n giriflimci-
lerimizin ve kad›nlar taraf›ndan yönetilen KOB‹’lerin
yan›nda olaca¤›z” dedi. Finansbank Kad›n Giriflimci-
lere Destek Kredisi ürününden teminat gösterecek
varl›¤› bulunmayan kad›n giriflimciler de EBRD ga-
rantisini kullanarak yararlanabiliyor.
102 KobiEfor Temmuz 2015