Page 9 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 9

ED‹TÖR                       Yeni Hükümet’in yenilikleri
                                  T       ürkiye’nin “yeni bir baflar›  yal anlamda derin bir rehabilitasyo-


                                          hikayesi”ne olan  ihtiyac› üç-
                                                                      na karfl›l›k gelen köklü bir dönüflüm
                                          befl y›ld›r herkes seslendiri-
                                                                      hareketi yaratmay› öngörmektedir.
                                                                         Hükümet’in öngördü¤ü dönüflüm
                                          yor. 64. Hükümet Program›
                                   ile yeni bir baflar› hikayesi yaz›labilir  bir kald›raç ifllevi görecek, Türki-
                                   mi? fiimdi sorulan bu.              ye’nin iki y›ld›r süren düflük “büyüme
                                      Ben “yaz›labilir” görüflündeyim  problemi”nin ve düflme e¤ilimine gi-
                                   ve  düflüncem; “Türkiye'de yeni bir  ren ihracat›n› yeniden yükseltmenin
                                   at›l›m dönemini bafllataca¤›z” diyen  çaresi görülmektedir. Bir bak›ma
                                   Hükümet’in, sözünün alt›n› nas›l dol-  herkesin kaç›n›lmaz gördü¤ü ve ya-
                                   durdu¤una dayan›yor.               p›lmas›n› istedi¤i fleyleri Hükümet
                                      Biliyoruz, Türkiye’de yeni bir at›-  bir icraat program›na dönüfltürmüfl
                                   l›m dönemi bafllatmak ancak re-     olmaktad›r.
                                   formlarla mümkün olabilir. Baflba-     Yeni Hükümet’in yenili¤ini “söy-
                                   kan da zaten, "64. Hükümet tam an-  lem”de arayanlar, “fiark cephesinde
                                   lam›yla bir reform hükümeti olacak-  yeni bir fley yok” kolayc›l›¤›na düflmüfl
                                   t›r" diyor ve reform alanlar›n› flöyle  olurlar. Yenili¤i Hükümet’in söyle-
                                   s›ral›yor: Demokratikleflme ve ada-  minden çok “vurgular›nda” aramak
           YALÇIN SÖNMEZ           let, e¤itim, reel ekonomide köklü de-  gerekir. Ben bu vurgulara efllik etti-
         yalcinsonmez@kobiefor.com.tr  ¤iflim.                         ¤im için iyimser bak›yorum.
                                      Türkiye’de bu alanlara dönük re-   fiu da var: Hükümet önümüzdeki
                                   formlar› beklemeyen ve icraat›n›   dönem için üretimi ve sanayiyi kal-
                                   desteklemeyecek olan tek kifli bile  k›nman›n ekseni olarak gördü¤ünü
                    Hükümet        yoktur. Sorun, yap›lacak reformlar›n  aç›klam›flt›r. Türkiye ekonomisinin
                önümüzdeki         hangi eksene oturtulaca¤›n›n ve    son on y›ll›k seyrine bak›l›rsa sana-
                                   hangi amaçlara dönük olaca¤›n›n bi-  yi üretimini esas alan Hükümet’in
                  dönem için       linmesidir.                        ayn› zamanda belli bir eksen de¤i-
        üretimi ve sanayiyi           Demokratikleflme ve adalet yerli  flikli¤ini de benimsemifl oldu¤u söy-
                                   ve yabanc› yat›r›mc› için cezbedici bir  lenmelidir. Bunun söylemde kalma-
                kalk›nman›n        ortama iflaret oldu¤u için önemlidir,  yaca¤›n›n da kan›tlar› var. Geçen ay
              ekseni olarak        vurgulanmas› bile ferahlat›c› olmufl-  Antalya’da yap›lan G20 Turkey
                                   tur. Çünkü sürdürülebilir bir ekono-  2015’in gündeme bizzat Türk Hükü-
                  gördü¤ünü        mik kalk›nma için ileri demokratik  meti taraf›ndan sokulan ve kararla-
                aç›klam›flt›r.      standartlar ve evrensel hukuk norm-  ra ittifakla yans›t›lan stratejik ter-
                                   lar› vazgeçilmezdir.               cihlerdir. Bu tercihlerin bafl›nda ge-
                      Türkiye         E¤itim reformunun de¤iflmez ka-  leni, büyüme ve istihdam›n küresel
               ekonomisinin        l›b› kalifiye befleri sermayedir. Bu en  bazda KOB‹’lerle sa¤lanacak olma-
                                   üretken sermaye, yenilikçi ve giri-  s›d›r. Hükümet, “H›zl› büyüyen yeni-
                son on y›ll›k      flimci, bilgi üreten ve bunu yüksek  likçi KOB‹'ler desteklenecek” de-
           seyrine bak›l›rsa       katmade¤ere dönüfltüren insanlar›-  mekle dünyaya kabul ettirdi¤ini
                                   m›z ve onlar›n kurup yönetti¤i ifllet-  kendisinin de benimsedi¤ini göster-
           sanayi üretimini        melerdir. “Türkiye'nin yüksek insani  mifl olmaktad›r. Büyüme ve istih-
                    esas alan      geliflmifllik kategorisinden, çok yük-  dam sorunlar›n›n›n çözümüne ne-
                                   sek insani geliflmifllik kategorisinde  reden ve nas›l bafllanaca¤›n›n do¤ru
                 Hükümet’in        olan ülkeler aras›na girmesini”    belirlenmesi önemlidir, arkas› ister
                                   vaadeden Hükümet verdi¤i bu sözü   istemez gelecektir.
              ayn› zamanda
                                   asla çi¤neyemez.                      Hükümetin giriflimcili¤e abana-
              belli bir eksen         Hükümet reel ekonomideki hede-  ca¤›n› da görüyoruz: “Ticaret hiz-
                                   fini, “Üreten, istihdam oluflturan, ih-  metlerinde markalaflma ve kurum-
             de¤iflikli¤ini de
                                   racat› art›ran reel sektörün yat›r›m  sallaflma kapasitesinin gelifltirilmesi
       benimsemifl oldu¤u           ve iflletme aflamalar›nda yenilikçi ve  yeni geliflen çevre ülke pazarlar›na
                                   rekabetçi bir toplumsal düzen” ola-  aç›lma. Giriflimcileri yurtd›fl› pazar-
             söylenmelidir.        rak tarif etmektedir. Bu yepyeni bir  lara açacak elektronik ticaret hiz-
                                   ‘ekosistem’ demektir ve kapsay›c›  metleri mevzuat›n› tamamlama gibi
                                   reformlara ça¤r›fl›m yapmaktad›r.   noktalar› gündemine alm›flt›r. “Uy-
                                      Özetlemek gerekirse 64. Hükü-   gulama” ise bir fikri takip konusudur
                                   met geleneksel  yap›lar› ve al›flkan-  ve bizim sorunumuzdur.
                                   l›klar› de¤ifltiren, ekonomik ve sos-  Hükümete baflar›lar diliyoruz.

                                                                                      Aral›k 2015 KobiEfor 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14