Page 104 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 104

PAZAR ÜLKE



                                                  Tar›m, sanayi, teknoloji, üretim ve
                                                  Tar›m, sanayi, teknoloji, üretim ve
                                                ticarette geliflmiflli¤in doruk noktas›;
                                                ticarette geliflmiflli¤in doruk noktas›;

                                                 ALMANYA

























             Türkiye’nin bafl s›radaki
          ticari partneridir. Rekabetçi
          noktaya gelmifl ve d›fl ticaret
            ile büyümekte gözü olan
             her KOB‹’nin akl›na ilk
                 gelecek ülkedir.
        G         eliflmifllik denince akla ilk Almanya gelir.  yon 511 milyar dolar gerçekleflti. ‹thalat› ise 1 tril-
                                                            2014 y›l›nda Almanya’n›n toplam ihracat› 1 tril-
                  Nedenleri vard›r. 81 milyonluk bu Avrupa
                  ülkesi, AB ve dünya ekonomisi üzerinde
                                                          yon 218 milyar dolar oldu. Ülkenin ticaret fazlas›
                                                          ise 293 milyar dolard›r.
                  söz sahibi olan bir kaç ülkeden biridir.
                    Almanya’n›n GSY‹H’s› 3 trilyon 880 mil-
                                                            Özellikle yüksek katmade¤erli ürünlere odakla-
          yar dolar civar›ndad›r. Kifli bafl›na düflen gelir ise 46  nan Almanya, düflük ücret politikas› izleyen ülke-
          bin dolar seviyesindedir. AB durgunlukta iken bile  lerden kaynaklanan rekabetten dolay› ‹talya ve ‹s-
          Almanya ekonomisini y›ll›k yüzde 2-3 dolay›nda bü-  panya gibi di¤er Avrupa ülkelerine k›yasla daha az
          yütebilmifltir.                                  etkilenmektedir. (Kaynak: ITC - Trademap)
            Almanya Federal Cumhuriyeti’nde, bölgesel
          kalk›nma eflite yak›nd›r ve tar›m, endüstri, hizmet,  Almanya-Türkiye ticareti
          kalifiye iflgücü, Ar-Ge-inovasyon ve d›fl ticaret gi-  Almanya ile ticaretimiz, istisnai y›llarda düflme
          bi, ekonominin bütün alanlar›nda ve paralel ola-  göstermifl olsa da istikrarl› biçimde artm›flt›r. Son
          rak sosyal kalk›nmada zirve yapm›fl bir ülkedir.  üç y›ll›k ticari tablo flöyledir:
          Avrupa Birli¤i’nin ekonomik kald›raç noktas› da               ‹hracat›m›z   ‹thalat›m›z
          Almanya’d›r.                                      2012        13.123.905    21.400.614
            Almanya’n›n en önemli imalat sektörleri sanayi  2013        13.696.842    24.182.422
          makineleri, otomotiv ve kimya sanayi iken son y›l-  2014      15.156.028    22.369.253
          larda telekomünikasyon sektörü de öne ç›kt›. Hiz-
          metler sektörünün önemi artt› ve 2014’te ekonomi-  37 milyar 525 milyon 282 bin dolar tutar›ndaki
          nin yüzde 68.7’lik k›sm›n› oluflturdu.           Almanya d›fl ticaretimizde ülke olarak daimi aç›k
                                                          vermekteyiz. 2014 y›l›nda Almanya ile d›fl ticaret
            D›fl ticaret ile büyüme                        a盤›m›z 7 milyar dolar olarak gerçekleflmifltir.
            Almanya’n›n geliflmiflli¤i d›fl ticaretine dayan›r.  Alman firmalar›n›n son y›llarda üretim ve itha-
          2003 y›l›ndan 2009 y›l›na kadar dünya ihracat›nda  latlar›n› Merkezi ve Do¤u Avrupa ülkelerine kayd›r-
          Almanya  ilk s›radad›r. 2013 y›l›nda ise Çin ve  malar› ve bu ülkelere yönelik vergi ve kotalar›n kal-
          ABD’den sonra üçüncü s›rada yeralm›flt›r.        d›r›lmas› 2000’li y›llar›n bafllar›nda ihracat art›fl›-

          104 KobiEfor Ekim 2015
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109