Page 78 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 78

HABER




                               Türkiye Müflteri Memnuniyeti Endeksi:

                                 Ulusal Endeks’te





              dura¤an seyir devam ediyor





            Türkiye Müflteri Memnuniyeti Endeksi                                                  A. Hamdi
                  (TMME) 2014 y›l› 3. çeyrek                                                       Do¤an
           sonuçlar›na göre Tat, Algida ve Erpiliç
                   müflteri memnuniyetinde
              sektörlerinin lider markalar› oldu.
           81           destekli telefon anketi (CATI) yap›la-
                         ilde 4 bin 667 tüketici ile bilgisayar

                        rak ve özel ekonometrik analiz mo-
                        deli ile belirlenen Türkiye Müflteri
                        Memnuniyeti Endeksi’nin (TMME)
           36. ölçüm sonuçlar› aç›kland›. TMME’ye göre 2014
           y›l›n›n 3. çeyre¤inde margarin, konserve, sos, sal-
           ça, s›v› ya¤, ev temizlik ürünleri, süt ve süt ürünle-
           ri, dondurma, et ve tavuk ürünleri ve kiflisel bak›m
           sektörlerinde ölçümleme yap›ld›. Sektörler ara-
           s›nda en yüksek TMME derecesine margarin sek-
           törü sahip olurken 2. konserve, sos, salça ve s›v›
           ya¤, 3. ev temizlik ürünleri, 4. süt ve süt ürünleri,
           5. dondurma sektörü, 6. et ve tavuk ürünleri sektö-
           rü ve son s›rada kiflisel bak›m ürünleri sektörü ye-  de 2’lik bir paya sahip ve ülke ekonomisine yakla-
           rald›. Konserve, sos, salça sektöründe Tat, don-  fl›k 4.5 milyar dolarl›k art› de¤er kat›yor. Ev temiz-
           durma sektöründe Algida, et ve tavuk ürünleri    lik ürünleri sektörü tüketicileri kiflisel bak›m kate-
           sektöründe Erpiliç müflteri memnuniyetinde lider  gorisine göre daha fazla memnun ediyor.
           markalar oldu.                                     Türkiye Kalite Derne¤i (KalDer) ve uluslararas›
              KalDer Yönetim Kurulu Baflkan› A. Hamdi Do-    araflt›rma kuruluflu KA Araflt›rma Limited ortak gi-
           ¤an, 36. çeyrek sonuçlar› aç›klanan TMME çal›fl-  riflimi taraf›ndan yürütülen TMME, 2014 y›l› 3. çey-
           mas›n›n Türkiye’de çok önemli bir görevi yerine  rek sonuçlar›na göre ulusal müflteri memnuniyeti
           getirdi¤ini söyledi. Ulusal endeks çal›flmas› kapsa-  endeksi, bir önceki çeyre¤e k›yasla 0.1 puan düfle-
           m›nda 9 y›ld›r aral›ks›z olarak müflteri memnuni-  rek 76.1 puana geriledi. Ayn› dönemde Amerikan
           yeti e¤ilimlerinin saptand›¤›n› belirten Do¤an;  Müflteri Memnuniyeti Endeksi bir önceki çeyre¤e
           “TMME ile müflterilere tarafs›z bir ölçümle sesini  k›yasla 0.5 puan düflerek 75.6 puana geriledi. 20’yi
           ve beklentilerini duyurma; kurulufllara da ülke ge-  aflk›n geliflmifl ve geliflmekte olan ülkede yürütü-
           nelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumu-  len ulusal müflteri memnuniyeti endekslerinin
           nu görerek strateji gelifltirme imkan› sunulmakta-  Türkiye uygulamas› olan TMME, 2005’ten beri de-
           d›r. Ölçülen kurulufllar TMME kurumsal üyesi ola-  ¤iflik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumlar› kap-
           rak ayr›nt›l› TMME raporlar›na ulaflabilirler” dedi.  sayacak flekilde her 3 ayl›k dönemde yap›l›yor.
              TMME sonuçlar›na göre; g›da sektörü tüketici-  2014 y›l› 3. çeyrekte Türkiye çap›nda 81 ilde 4 bin
           leri memnun etmeye devam ediyor.  TMME Baflar›    667 tüketiciyle görüflülerek 11 markan›n ve di¤er
           Cetveli’nde ulusal endekste 80 puan ve üzerinde  kategorilerinin müflteri memnuniyeti ölçüldü. Tü-
           yeralan sektörler “Çok ‹yi” kategorisinde de¤er-  keticilerin sat›n ald›klar› ürün ve hizmetlerden
           lendiriliyor. Türkiye’de g›da ve içecek sektörü, sa-  memnuniyetini say›sal olarak gözler önüne seren
           bit fiyatlarla hesaplanan Gayri Safi Yurtiçi Has›-  TMME, ülke genelinde de müflteri memnuniyeti bi-
           la’n›n yüzde 10’unu oluflturuyor, toplam ihracat  lincinin gelifltirilmesi ve yayg›nlaflt›r›lmas›na da
           içerisinde yüzde 7 ve toplam ithalat içerisinde yüz-  katk›da bulunuyor.

           78 KobiEfor Ocak 2015
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83