Page 78 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 78
HABER
Türkiye Müflteri Memnuniyeti Endeksi:
Ulusal Endeks’te
dura¤an seyir devam ediyor
Türkiye Müflteri Memnuniyeti Endeksi A. Hamdi
(TMME) 2014 y›l› 3. çeyrek Do¤an
sonuçlar›na göre Tat, Algida ve Erpiliç
müflteri memnuniyetinde
sektörlerinin lider markalar› oldu.
81 destekli telefon anketi (CATI) yap›la-
ilde 4 bin 667 tüketici ile bilgisayar
rak ve özel ekonometrik analiz mo-
deli ile belirlenen Türkiye Müflteri
Memnuniyeti Endeksi’nin (TMME)
36. ölçüm sonuçlar› aç›kland›. TMME’ye göre 2014
y›l›n›n 3. çeyre¤inde margarin, konserve, sos, sal-
ça, s›v› ya¤, ev temizlik ürünleri, süt ve süt ürünle-
ri, dondurma, et ve tavuk ürünleri ve kiflisel bak›m
sektörlerinde ölçümleme yap›ld›. Sektörler ara-
s›nda en yüksek TMME derecesine margarin sek-
törü sahip olurken 2. konserve, sos, salça ve s›v›
ya¤, 3. ev temizlik ürünleri, 4. süt ve süt ürünleri,
5. dondurma sektörü, 6. et ve tavuk ürünleri sektö-
rü ve son s›rada kiflisel bak›m ürünleri sektörü ye- de 2’lik bir paya sahip ve ülke ekonomisine yakla-
rald›. Konserve, sos, salça sektöründe Tat, don- fl›k 4.5 milyar dolarl›k art› de¤er kat›yor. Ev temiz-
durma sektöründe Algida, et ve tavuk ürünleri lik ürünleri sektörü tüketicileri kiflisel bak›m kate-
sektöründe Erpiliç müflteri memnuniyetinde lider gorisine göre daha fazla memnun ediyor.
markalar oldu. Türkiye Kalite Derne¤i (KalDer) ve uluslararas›
KalDer Yönetim Kurulu Baflkan› A. Hamdi Do- araflt›rma kuruluflu KA Araflt›rma Limited ortak gi-
¤an, 36. çeyrek sonuçlar› aç›klanan TMME çal›fl- riflimi taraf›ndan yürütülen TMME, 2014 y›l› 3. çey-
mas›n›n Türkiye’de çok önemli bir görevi yerine rek sonuçlar›na göre ulusal müflteri memnuniyeti
getirdi¤ini söyledi. Ulusal endeks çal›flmas› kapsa- endeksi, bir önceki çeyre¤e k›yasla 0.1 puan düfle-
m›nda 9 y›ld›r aral›ks›z olarak müflteri memnuni- rek 76.1 puana geriledi. Ayn› dönemde Amerikan
yeti e¤ilimlerinin saptand›¤›n› belirten Do¤an; Müflteri Memnuniyeti Endeksi bir önceki çeyre¤e
“TMME ile müflterilere tarafs›z bir ölçümle sesini k›yasla 0.5 puan düflerek 75.6 puana geriledi. 20’yi
ve beklentilerini duyurma; kurulufllara da ülke ge- aflk›n geliflmifl ve geliflmekte olan ülkede yürütü-
nelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumu- len ulusal müflteri memnuniyeti endekslerinin
nu görerek strateji gelifltirme imkan› sunulmakta- Türkiye uygulamas› olan TMME, 2005’ten beri de-
d›r. Ölçülen kurulufllar TMME kurumsal üyesi ola- ¤iflik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumlar› kap-
rak ayr›nt›l› TMME raporlar›na ulaflabilirler” dedi. sayacak flekilde her 3 ayl›k dönemde yap›l›yor.
TMME sonuçlar›na göre; g›da sektörü tüketici- 2014 y›l› 3. çeyrekte Türkiye çap›nda 81 ilde 4 bin
leri memnun etmeye devam ediyor. TMME Baflar› 667 tüketiciyle görüflülerek 11 markan›n ve di¤er
Cetveli’nde ulusal endekste 80 puan ve üzerinde kategorilerinin müflteri memnuniyeti ölçüldü. Tü-
yeralan sektörler “Çok ‹yi” kategorisinde de¤er- keticilerin sat›n ald›klar› ürün ve hizmetlerden
lendiriliyor. Türkiye’de g›da ve içecek sektörü, sa- memnuniyetini say›sal olarak gözler önüne seren
bit fiyatlarla hesaplanan Gayri Safi Yurtiçi Has›- TMME, ülke genelinde de müflteri memnuniyeti bi-
la’n›n yüzde 10’unu oluflturuyor, toplam ihracat lincinin gelifltirilmesi ve yayg›nlaflt›r›lmas›na da
içerisinde yüzde 7 ve toplam ithalat içerisinde yüz- katk›da bulunuyor.
78 KobiEfor Ocak 2015