Page 72 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 72
F‹NANS
KOB‹’lere odaklanan; Onur V. ‹zci
‹fl Faktoring
Büyümede öncelikli hedef kitlelerinin
KOB‹’ler oldu¤unu vurgulayan
‹fl Faktoring Yönetim Kurulu Üyesi
ve Genel Müdürü Onur V. ‹zci,
“2015 y›l› sonu itibar›yla
1.5 milyar TL aktif toplam›na,
1.47 milyar TL faktoring alacak
bakiyesine, 6.7 milyar TL ciroya,
2.300 aktif müflteri adedine ulaflmay›
hedeflemekteyiz” diyor.
T ürkiye ‹fl Bankas› ifltiraki olan ‹fl Faktoring,
2015 y›l›nda KOB‹’lere odaklan›yor. ‹fl Fak-
toring Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Mü-
dürü Onur V. ‹zci, son 2 y›lda oldu¤u gibi
2015 y›l›nda da aktif toplam›, faktoring ala-
caklar›, ciro ve müflteri adedi gibi temel kalemlerde
yüzde 20-25 aras›nda bir oran ile sektör ortalamas›-
n›n üzerinde büyümeyi hedeflediklerini söylüyor. ‹z- du¤undan ciromuzun önemli bir bölümünü bu seg-
ci, “2015 y›l› sonu itibar›yla 1.5 milyar TL aktif topla- mentlerden gelen ifllemler oluflturmaktad›r ve ifl-
m›na, 1.47 milyar TL faktoring alacak bakiyesine, 6.7 lem hacmimiz içerisindeki a¤›rl›¤›n›n devam ede-
milyar TL ciroya, 2.300 aktif müflteri adedine ulafl- ce¤i öngörülmektedir.”
may› hedeflemekteyiz” diyor. ‹zci, ‹stanbul d›fl›ndaki Eylül 2014 verilerine göre, sektörde yurtiçinde
3 büyükflehirde flube açarak 2 olan flube say›s›n› 5’e farkl› karfl›laflt›rma kriterlerine göre 4.’lük ile 6.’l›k
ç›karmay›, karl› ve sürdürülebilir büyümenin olmaz- aras›nda yerald›klar›n› belirten ‹zci, buradaki önce-
sa olmaz› olan müflteri taban›n› geniflletmeyi ve he- likli hedeflerinin en k›sa sürede ilk 3 oyuncu aras›-
defledikleri büyümeye paralel flekilde kadrolar›n› ni- na girmek oldu¤unu aç›kl›yor: “Uzun vadede liderlik
telikli çal›flanlarla daha da zenginlefltirmeyi planla- hedefimiz sözkonusu. 2014 y›l› baflta ABD ve Avrupa
d›klar›n› aktar›yor: “Gebze’de GOSB’da, Ankara’da Birli¤i ülkeleri olmak üzere, ekonomik geliflmelerle
OST‹M’de flubelerimiz var, Adana’da Seyhan’da flu- yak›n co¤rafyadaki çat›flmalar›n ve Türkiye’deki si-
bemizin aç›l›fl ifllemleri tamamlan›yor. 2015’te ise yasi geliflmelerin dikkatle takip edildi¤i zor bir y›l ol-
Bursa ve ‹zmir’de flube açmay›, önümüzdeki 3 y›l du. 77 flirketin faaliyet gösterdi¤i sektördeki reka-
içinde ise 10 flube say›s›na ulaflmay› planl›yoruz.” bet 2014 y›l› içinde daha da artt›, bu durum kar
Büyümede öncelikli hedef; KOB‹’ler: Sektör marjlar›n› afla¤› yönde bask›lamaya devam ediyor.
ayr›m› yapmad›klar›n› ve her sektöre hizmet sun- Bu zor koflullara ra¤men fiirketimiz; baflta faktoring
duklar›n› vurgulayan ‹zci, büyümede öncelikli he- alacak ortalamas›, aktif büyüklü¤ü ve ifllem hacmi
def kitlelerinin KOB‹’ler oldu¤unu, flubeleflme ça- olmak üzere, ana bilanço kalemlerinde sektör orta-
l›flmalar›n›n arkas›nda yatan temel amac›n da KO- lamas›n›n üzerinde yüzde 25 düzeyinde bir büyü-
B‹ segmentindeki müflterilere daha yak›n olmak ve meyle 2014 y›l› için koydu¤u tüm hedefleri aflarak
bu vesileyle daha h›zl› ve kaliteli hizmet sunabil- baflar›l› bir y›la daha imza atm›flt›r. Bunlara ilaveten
mek oldu¤unu anlat›yor: “Ait oldu¤umuz ‹fl Banka- fiirketimiz’in imaj› ve müflterilerimizin bize do¤ru-
s› Grubu ile ‹fl Bankas› flubelerine daha yak›n ol- dan ulaflmas› için en önemli kanallardan birisi olan
may› ve onlarla sinerjimizi art›rmay› da amaçl›yo- web sitemiz yenilenmifl, kaynak çeflitlili¤imizi art›r-
ruz. Dolay›s›yla müflteri say›s›n›n art›r›lmas› anla- mak ve daha uygun maliyetli fonlama sa¤layabil-
m›ndaki hedefimizin büyük bölümünü KOB‹ seg- mek için fiirketimiz tarihinde ilk kez bono ihrac›
menti müflterilerinin oluflturdu¤unu söyleyebiliriz. gerçeklefltirilmifltir.”
Öte yandan, kurumsal ve ticari segmentteki müfl- Ödüllü web sitesi: Yenilenen web sitelerinin
terilerimizin ifllem hacimleri çok daha yüksek ol- 1997’den bu yana düzenlenen ve 96 farkl› sektörün
72 KobiEfor Ocak 2015