Page 102 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 102
SEKTÖRLER
‹stikbal
‹stikbal, Avrupa’da-
ki 61 ve 62’nci ma¤a-
zalar›n› Almanya’n›n
Frankfurt ve Danimar-
ka’n›n Kopenhag fle- Koleksiyon
hirlerinde açt›. Boydak Koleksiyon ailesinin en yeni üyesi olan Halia,
Holding CEO’su ve ‹s- farkl› renk ve ayak seçenekleriyle yaflam alanla-
tikbal Mobilya Yönetim r›nda yerini almak üzere haz›r. ‹talyan tasar›m ofi-
Kurulu Baflkan› Memduh Boydak, “Geçen aylarda si Studio Kairos taraf›ndan tasarlanan oturma üni-
Avrupa’n›n Stuttgart, Hamburg, Nantes, Zürih, tesi hem ofis hem de yaflam alanlar› için alterna-
Brüksel ve Atina gibi pek çok flehrinde ma¤azalar tiflere göre flekillenebiliyor.
açt›k. Bu y›l açt›¤›m›z 25 ma¤azayla birlikte Avru-
pa’da toplam 62 ‹stikbal ma¤azas›na ulaflt›k” dedi. Yatafl
Yatafl’›n son harikas›
“King Master 10.000” se-
risi, yatak çekirde¤inde
bulunan ve aral›ks›z çal›-
flan 10.000 adet ak›ll› yay›
ile uyku s›ras›nda vücu-
dunuzun ihtiyaç duydu¤u
rahatl›¤› omurgan›z› des-
tekleyerek sunuyor.
Alfemo Do¤tafl ve Kelebek
Türkiye mobilya sektörünün lider Do¤tafl Kelebek Yönetim
markalar›ndan Alfemo, Orta Ameri- Kurulu Baflkan› Davut Do¤an,
ka’n›n önde gelen ticaret merkezle- Do¤tafl ve Kelebek olarak ag-
rinden Panama’daki 2. ma¤azas›n›n resif büyümeye devam ede-
kap›lar›n› açt›. Alfemo Mobilya Genel Müdürü Ra- ceklerini, 2022 y›l› hedefleri-
mazan Davulcuo¤lu, “Alfemo halen 5 k›tada 60’› nin sektör liderli¤i oldu¤unu
aflk›n ülkede konsept ma¤azalar› ile hizmet veri- belirtti.
yor” dedi.
PERAKENDE SEKTÖRÜ
Hulusi Belgü lanabilir alan büyüklü¤ü 9.8 milyon metrekareye
Al›flverifl Merkezleri ve ulaflt›. 2015 y›l›nda perakende sektöründe cirolar-
Yat›r›mc›lar› Derne¤i Baflkan› da art›fl›n devam edece¤i görüflündeyiz. Sektör her
geçen gün büyüyor. 2015 ve sonras›nda AVM'lerde
Yabanc› yeniden yap›lanma ve mimari güncellemeleri de
yat›r›mc›n›n gözü görmeye bafllayaca¤›z.
AVM'lerde metrekare bafl›na düflen ciro, Ekim
AVM’lerde ay›nda bu y›l›n zirvesine ulaflt›. Verimlilik, hem ‹stan-
bul'da ulaflt›¤› 793 TL hem de Anadolu'da ulaflt›¤›
Türkiye’de 81 ilimizin 632 TL ile 2014’ün en yüksek düzeyini gördü. Metre-
57’sinde AVM var. ‹stanbul ve Ankara d›fl›nda Ana- kare bafl›na verimlilik, hem ‹stanbul hem de Anado-
dolu flehirlerimize bakt›¤›m›zda buralarda AVM’ler lu'daki al›flverifl merkezlerinde 3 ayd›r yükseliyor.
insan›m›za pek çok olanak sa¤layabiliyor. ‹stan-
bul'la karfl›laflt›r›ld›¤›nda sosyal imkanlar›n nispe-
ten s›n›rl› oldu¤u Anadolu'da AVM'ler insanlar›n
sosyalleflebildi¤i, kültür-sanat aktivitelerinden de
yararlanabildi¤i mekanlar haline geliyor.
AVM'ler bulundu¤u bölgelere de¤er katan yap›-
lar oldu¤undan dolay› Anadolu'daki flehirlerimiz
için AVM yat›r›m› talebi devam ediyor. 2014 y›l› içe-
risinde toplam 13 yeni AVM aç›larak toplam kira-
102 KobiEfor Ocak 2015