Page 54 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 54
HABER
Türkiye’nin yeni logosu ve slogan› aç›kland›;
“Gücü keflfet”
Ekonomi Bakanl›¤› ve T‹M’in “Türkiye Markas›” çal›flmalar› kapsam›nda
haz›rlanan Türkiye’nin yeni logosu ve slogan› tan›t›m toplant›s›na kat›lan
Cumhurbaflkan› Recep Tayyip Erdo¤an, yeni logo ve slogan›n Türk ürünlerinin
gücüne güç kataca¤›n› söyledi.
T ürk sanayisini yurtd›fl›nda üst düzeyde
temsil etmek ve “Türk Mal›” alg›s›n› yük-
seltmek amac›yla Ekonomi Bakanl›¤› ve
Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi’nin (T‹M) ko-
ordinasyonu ile bafllat›lan “Türkiye Mar-
kas›” çal›flmalar› tamamland›, Türkiye’nin yeni lo-
gosu ve slogan› tan›t›ld›. Ekonomi Bakanl›¤› ve T‹M
taraf›ndan haz›rlanan logo ve slogan›n tan›t›m tö-
renine kat›lan Cumhurbaflkan› Recep Tayyip Erdo-
¤an, “‹nflallah bugünden itibaren Türkiye’de üreti-
len ürünlerin üzerinde art›k ‘Made in Turkey’ dam- ‘Logo’da Türklerin tarihte kilim, hal›, el sanatlar›, mimari
gas› yerine bu logo olacak. Dünyan›n neresinde gibi alanlarda kulland›klar› kültürel motiflerden esinlenildi.
olursa olsun bu logoyu görenler, o ürünün Türki-
ye’de üretildi¤ini, Türkiye’den ihraç edildi¤ini anla- dece bu logoyu markalar›m›z›n üzerine basmakla
yacaklar” dedi. Yeni logoyla birlikte Türkiye için yetinmeyece¤iz. Bu özgüven logosunu basabilece-
“Discover the potential-Potansiyeli keflfet” sloga- ¤imiz art›k çok daha fazla marka üretmenin müca-
n›n›n kullan›laca¤›n› aç›klayan Erdo¤an, cümleyi delesini de kararl›l›kla yürütece¤iz. Mevcut mar-
‹ngilizce’den Türkçe’ye çevirirken “potansiyel” kalar›m›z art›k bize yetmiyor. Türkiye ekonomisi
sözcü¤ü yerine “güç” sözcü¤ünün kullan›m›n›n da- gelmifl art›k marka meselesine, marka ihtiyac›na
ha uygun olaca¤›n› kaydetti: “Yani ‘Gücü Keflfet’… dayanm›flt›r. Bizim istikrarl› flekilde büyürken ih-
‹nflallah bugünden itibaren tüm dünyada, Türki- racat›m›z› son derece h›zl› flekilde art›r›rken art›k
ye’yi ve Türkiye ürünlerini bu logoyla ve ‘Gücü Kefl- enerjimizin önemli bir k›sm›n› bu marka konusuna
fet’ slogan›yla tan›t›yor olaca¤›z.” ay›rmam›z gerekiyor.”
Türkiye’nin dünyaca tan›nan markalar›n›n itibar Erdo¤an, T‹M’in çok baflar›l› çal›flmalar yapt›¤›-
ve güvene sahip oldu¤unu aktaran Erdo¤an, “Bu lo- n› ifade ederek flöyle seslendi: “2023 hedeflerini
go ve sloganla inan›yorum ki ürünlerimizin gücüne ulafl›lamaz görenlerin, hayal gibi görenlerin aç›k-
güç kat›lm›fl, güvenine de güven kat›lm›fl olacakt›r” lamalar› sizleri asla karamsarl›¤a sevk etmesin.
dedi. Erdo¤an, flöyle konufltu:“Özellikle bizim KO- T‹M’in aç›klad›¤› rakamlara göre son 12 ayl›k ihra-
B‹’lerimiz, sanayicilerimiz, ihracatç›lar›m›z, de¤iflim cat 157 milyar dolara ulaflt› ve bu alanda da yeni
konusunda dünyada gerçekten farkl› bir yere sahip- bir rekor k›r›ld›. Bu büyük rekor için de sizleri kut-
ler. Onlar›n bu logoyu h›zla ürünlerine ambalajlar›- luyorum, tebrik ediyorum.”
na, paketlerine bas›p logonun yayg›nlaflmas›nda “Bu bir marka de¤ildir, marka olan Türkiye’nin
katk› sunacaklar›n› tahmin ediyorum. Tabii bu logo kendisidir”: Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M)
ve slogan›n yayg›nlaflmas›nda uluslararas› marka- Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Türk ihracat çevrele-
lar›m›za da büyük görev düflüyor. Örne¤in Kültür ve rinin do¤ru bir hamlenin bafllang›c›n› yapt›¤›n› be-
Turizm Bakanl›¤›m›z’›n art›k uluslararas› bir turizm lirterek, ihtiyaç bulunan bu hamleyle bir da¤›n›k-
markas› olan Türkiye’yi bu logoyla tan›flt›rmalar›n› l›ktan, karmafladan kurtulduklar›n› söyledi. Tüm
bekliyoruz.” Erdo¤an, ayr›ca THY’nin de benzeri fle- paydafllar›yla Türkiye’nin kendisini dünyaya tan›t-
kilde logo ve slogana sahip ç›karak, dünya ülkeleri- ma noktas›nda yeni bir de¤er kazand›¤›n› aktaran
ne tafl›mas›n› bekledi¤ini söyledi. Büyükekfli, Türkiye’nin bu çal›flmayla ihraç malla-
“Mevcut markalar art›k bize yetmiyor”: Erdo- r›nda ve tan›t›m materyallerinde kullanaca¤›, ortak
¤an, yeni marka ve slogan› yeni Türkiye’nin özgü- kimlik iflareti, alameti farikas›n› lanse etti¤ini dile
ven simgesi olarak gördü¤ünü vurgulad›: “Biz sa- getirdi.
54 KobiEfor Ekim 2014