Page 54 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 54

HABER




                           Türkiye’nin yeni logosu ve slogan› aç›kland›;


                         “Gücü keflfet”







                 Ekonomi Bakanl›¤› ve T‹M’in “Türkiye Markas›” çal›flmalar› kapsam›nda
                haz›rlanan Türkiye’nin yeni logosu ve slogan› tan›t›m toplant›s›na kat›lan
             Cumhurbaflkan› Recep Tayyip Erdo¤an, yeni logo ve slogan›n Türk ürünlerinin
                                        gücüne güç kataca¤›n› söyledi.

           T        ürk sanayisini yurtd›fl›nda üst düzeyde
                    temsil etmek ve “Türk Mal›” alg›s›n› yük-
                    seltmek amac›yla Ekonomi Bakanl›¤› ve
                    Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi’nin (T‹M) ko-
                    ordinasyonu ile bafllat›lan “Türkiye Mar-
           kas›” çal›flmalar› tamamland›, Türkiye’nin yeni lo-
           gosu ve slogan› tan›t›ld›. Ekonomi Bakanl›¤› ve T‹M
           taraf›ndan haz›rlanan logo ve slogan›n tan›t›m tö-
           renine kat›lan Cumhurbaflkan› Recep Tayyip Erdo-
           ¤an, “‹nflallah bugünden itibaren Türkiye’de üreti-
           len ürünlerin üzerinde art›k ‘Made in Turkey’ dam-  ‘Logo’da Türklerin tarihte kilim, hal›, el sanatlar›, mimari
           gas› yerine bu logo olacak. Dünyan›n neresinde   gibi alanlarda kulland›klar› kültürel motiflerden esinlenildi.
           olursa olsun bu logoyu görenler, o ürünün Türki-
           ye’de üretildi¤ini, Türkiye’den ihraç edildi¤ini anla-  dece bu logoyu markalar›m›z›n üzerine basmakla
           yacaklar” dedi. Yeni logoyla birlikte Türkiye için  yetinmeyece¤iz. Bu özgüven logosunu basabilece-
           “Discover the potential-Potansiyeli keflfet” sloga-  ¤imiz art›k çok daha fazla marka üretmenin müca-
           n›n›n kullan›laca¤›n› aç›klayan Erdo¤an, cümleyi  delesini de kararl›l›kla yürütece¤iz. Mevcut mar-
           ‹ngilizce’den Türkçe’ye çevirirken “potansiyel”  kalar›m›z art›k bize yetmiyor. Türkiye ekonomisi
           sözcü¤ü yerine “güç” sözcü¤ünün kullan›m›n›n da-  gelmifl art›k marka meselesine, marka ihtiyac›na
           ha uygun olaca¤›n› kaydetti: “Yani ‘Gücü Keflfet’…  dayanm›flt›r. Bizim istikrarl› flekilde büyürken ih-
           ‹nflallah bugünden itibaren tüm dünyada, Türki-   racat›m›z› son derece h›zl› flekilde art›r›rken art›k
           ye’yi ve Türkiye ürünlerini bu logoyla ve ‘Gücü Kefl-  enerjimizin önemli bir k›sm›n› bu marka konusuna
           fet’ slogan›yla tan›t›yor olaca¤›z.”             ay›rmam›z gerekiyor.”
              Türkiye’nin dünyaca tan›nan markalar›n›n itibar  Erdo¤an, T‹M’in çok baflar›l› çal›flmalar yapt›¤›-
           ve güvene sahip oldu¤unu aktaran Erdo¤an, “Bu lo-  n› ifade ederek flöyle seslendi: “2023 hedeflerini
           go ve sloganla inan›yorum ki ürünlerimizin gücüne  ulafl›lamaz görenlerin, hayal gibi görenlerin aç›k-
           güç kat›lm›fl, güvenine de güven kat›lm›fl olacakt›r”  lamalar› sizleri asla karamsarl›¤a sevk etmesin.
           dedi. Erdo¤an, flöyle konufltu:“Özellikle bizim KO-  T‹M’in aç›klad›¤› rakamlara göre son 12 ayl›k ihra-
           B‹’lerimiz, sanayicilerimiz, ihracatç›lar›m›z, de¤iflim  cat 157 milyar dolara ulaflt› ve bu alanda da yeni
           konusunda dünyada gerçekten farkl› bir yere sahip-  bir rekor k›r›ld›. Bu büyük rekor için de sizleri kut-
           ler. Onlar›n bu logoyu h›zla ürünlerine ambalajlar›-  luyorum, tebrik ediyorum.”
           na, paketlerine bas›p logonun yayg›nlaflmas›nda     “Bu bir marka de¤ildir, marka olan Türkiye’nin
           katk› sunacaklar›n› tahmin ediyorum. Tabii bu logo  kendisidir”:  Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M)
           ve slogan›n yayg›nlaflmas›nda uluslararas› marka-  Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Türk ihracat çevrele-
           lar›m›za da büyük görev düflüyor.  Örne¤in Kültür ve  rinin do¤ru bir hamlenin bafllang›c›n› yapt›¤›n› be-
           Turizm Bakanl›¤›m›z’›n art›k uluslararas› bir turizm  lirterek, ihtiyaç bulunan bu hamleyle bir da¤›n›k-
           markas› olan Türkiye’yi bu logoyla tan›flt›rmalar›n›  l›ktan, karmafladan kurtulduklar›n› söyledi. Tüm
           bekliyoruz.” Erdo¤an, ayr›ca THY’nin de benzeri fle-  paydafllar›yla Türkiye’nin kendisini dünyaya tan›t-
           kilde logo ve slogana sahip ç›karak, dünya ülkeleri-  ma noktas›nda yeni bir de¤er kazand›¤›n› aktaran
           ne tafl›mas›n› bekledi¤ini söyledi.               Büyükekfli, Türkiye’nin bu çal›flmayla ihraç malla-
              “Mevcut markalar art›k bize yetmiyor”: Erdo-  r›nda ve tan›t›m materyallerinde kullanaca¤›, ortak
           ¤an, yeni marka ve slogan› yeni Türkiye’nin özgü-  kimlik iflareti, alameti farikas›n› lanse etti¤ini dile
           ven simgesi olarak gördü¤ünü vurgulad›: “Biz sa-  getirdi.

           54 KobiEfor Ekim 2014
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59