Page 25 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 25

kiye Cumhuriyeti’nin bal üretimi 94 bin ton
                                                            olmufltur. Üretilen bal›n yüzde 85’i (79.900
                                                            tonu) tar›msal alan d›fl› sahalardan  (yani
                                                            ormanl›k alanlardan) sa¤lanm›flt›r. Bu-
                                                            nun içinde bals›ral› çam alanlar›ndan
                                                            25 bin ton civar›nda çam salg› bal›
                                                            üretilmifltir. Ar›c›l›¤› desteklemek
                                                            için yani özellikle bal üretim miktar›
                                                            ve kalitesini art›rmak için 2013-2017
                                                            y›llar›n› kapsayan “Bal Orman› Eylem
                                                            Plan›” haz›rlanm›flt›r. Bu kapsamda 5
                                                            y›l boyunca her y›l en az 54 bal orman›
                                                            kurulmas› öngörülmektedir.
                                                                                       Yaban›l    meyve:
              MOB‹LYA SEKTÖRÜMÜZ ÖNDEN
              ORMANIMIZ ARKADAN                                                      Ayr›ca orman içi ya-
                                                                                     ban hayat› destekle-
                                                                                     mek için 2014-2018
              Orman varl›¤›m›z ve mobilya sektörümüzün                               y›llar›n›  kapsayan
              birlikte geliflmesi ve büyümesi aç›s›ndan                               “Yaban›l Meyveli Tür-
              bugünkü veriler ve sektörün ithalat› nedir?                            ler Eylem Plan›” ha-
              Veysel Ero¤lu: Ülkemizde mobilya sektörünün                            z›rlanm›fl olup, 5 y›l
            geliflmesine paralel olarak oduna dayal› sektör                           boyunca 38.6 milyon
            özellikle de levha sektörü büyük bir geliflim gös-                        adet yaban›l meyveli
            termifltir. Levha sektöründe Avrupa ve dünyada                            tür dikilecektir.
            ilkler aras›nday›z. Bu sektörlerin odun hammad-   Mantar: Trüf Orman› eylem plan› haz›rlanarak
            desine olan talebini tamamen yerli kaynaklardan  uygulamaya konulmufltur. Mantarlar›n do¤al orta-
            karfl›lamaya çal›flsak da sektör oldukça büyüdü¤ü  m›nda gelifltirilmesi amac› ile haz›rlanan akade-
            için hammadde ihtiyac› tamamen yerli kaynaklar-  mik ve uygulama gelifltirmeye dönük projeler des-
            dan karfl›lanamamaktad›r. Bu nedenle hammadde    teklenmektedir.
            ihtiyac›n›n bir k›sm›n›n ithalatla karfl›lanmas› zo-
            runlu olmaktad›r. 2013 y›l› sonu itibar›yla tomruk,
            kereste, cips, kontrplak ve levha ithalat›n›n toplam
            de¤eri 1 milyar 333 milyon dolard›r.

              Bakanl›k olarak mobilya sektörünü stratejik
              sektör olarak belirledi¤inizi aç›klam›flt›n›z. Bu
              karar neyi amaçl›yor? Bu karar›n›z hangi
              çal›flmalarla desteklenecek? Bu karar›n›z
              “Orman ‹flletmecili¤i” sektörüne nas›l
              yans›yacak?
              Veysel Ero¤lu: Mobilya sektörünün en önemli
            hammaddesi odun ve odun ürünleridir (kereste, lif
            ve yonga levha). Sektörün ihtiyac› olan hammad-
            deyi yurtd›fl› piyasalarla rekabet edebilecek fiyat-
            larla ve istenilen miktarda temin etmesi çok
            önemlidir. Biz de bu noktada hammadde üretimini
            art›rd›k, art›rmaya da devam ediyoruz. En uygun fi-
            yatlarla da piyasaya arz ediyoruz.

              ORMANLARIMIZIN
              ‘TÜREV’ ZENG‹NL‹⁄‹
              Orman ürünleri istihsalinde (ar›c›l›k,
              mantar yetifltiricili¤i, alabal›k üretimi,
              avc›l›k vs.) hâlihaz›rdaki durum nedir?
              Bu üretimlerin çeflitlendirilmesi ve
              büyütülmesi yönünde Bakanl›¤›n›z›n
              politikalar› ve çal›flmalar› nelerdir?
              Veysel Ero¤lu: Bal: 2013 y›l› sonu itibar›yla; Tür-
                                                                                        Ekim 2014 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30