Page 103 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 103

UZMAN                               Yönetim ‹lkelerimiz

                                        l ‹nsan kalitesine, insan›n e¤itimine, ge-  tarl› ve flevkli olmaya, flirketin vizyon ve
                                        lifltirilmesine, makine ve teknoloji kadar  misyonuna kendini adam›fl olmaya bü-
                                        önem veriniz.                     yük önem verir. fiirketin vizyon, misyon
                                        l Kariyeri ne olursa olsun ilk önemli  ve de¤erlerinin tüm iflletmeye yay›lmas›-
                                        olan, kiflinin organizasyon içinde kendi-  n› sa¤laman›n sorumlulu¤u yönetime
                                        ni anlaml› görmesi, doyuma ulaflmas› ve  aittir.
                                        mutlu olmas›d›r. Organizasyon içinde in-  l Yöneticiler belirli ilkeler ve kurallar
                                        san›n ne yapt›¤› de¤il, varolufl biçimi  çerçevesinde herkese adil olmaya büyük
                                        (kim oldu¤u) daha önemlidir. ‹flletme-  özen gösterir. Sevmedikleri insanlara
                                        miz için do¤ru olan›, do¤ru biçimde, sis-  önce kendisi yaklaflarak elinden gelenin
                                        temine uygun, tam zaman›nda ve bir de-  en iyisini yapmaya çal›fl›r. Sevdikleri ve
                                        fada yapmak önemlidir.            sevmedikleri dahil herkesin flirketin bir
                                        l ‹flletme olarak müflterilerimizin yaflam  parças› oldu¤unu bilir ve bu bilinç için-
                                        kalitelerinin artt›r›lmas› üzerinde duru-  de düflünce tutum ve davran›fllar›n›
                                        ruz. Müflteri, çal›flan ve toplum yaflam›-  ayarlar. ‹nsanlar› zaaflar›yla de¤il, güçlü
                                        na getirilen anlam ve doyum, iflletme-  yönleriyle yönetir.
                                        miz için ilk plandad›r.           l Makine ve teknoloji kadar insan iliflki-
                                        l ‹flyerimizde “‹nsanlar gelifliyor mu,  lerinin de bak›ma gereksinimi oldu¤u bi-
                                        sa¤l›klar›, mutluluklar›, yaflamlar›n›n an-  linci içinde e¤itim programlar› düzenle-
                                        lam› yerinde mi?” sorusu, iflletmemiz  nir. Bilginin paylafl›lmas› ve tüm ifllet-
                                        için kazanç kadar önemlidir.      meye yay›lmas› teflvik edilir.
             MEM‹fi YILMAM               l Çal›flanlarla ve müflterilerle s›k› iliflki  l Çal›flanlar›m›z, ortaya ç›kan sorunlar›-
             Uzman E¤itmen/             içinde olarak, onlara hizmet etmeye  n›n alt›nda yatan nedenleri ö¤renmeye,
             Yönetim Dan›flman›          önem veririz. Hata yerine iyi davran›fl  gerekirse yard›m etmeye ve sorunu çöz-
                                        üzerine odaklan›r, cezaland›rmaktan çok  meye önem verir. Sorunun de¤il, çözü-
             memis@yilmam.com           yüreklendirmeye önem veririz. ‹nsanlar›  mün parças› olmaya özen gösterirler.
                                        yanl›fl yaparken de¤il, baflar›l› bir ifl ya-  Bahane de¤il, çare peflinde koflarlar.
                                        parken yakalamaya çal›fl›r›z. Tekrarlanan  Enerjilerini problemler karfl›s›nda tüket-
                                        ve haince yap›lan hatalara karfl› esnek-  meden, çözümler üzerine odaklan›rlar.
                                        lik göstermeyiz. Azalan hatalar› alk›flla-  l Bütün çal›flanlar›m›z “Biz bilinci” için-
                                        r›z. Hatalar› önce sistemde sonra insan-  de güçlerini gösterirler. Bu bilincin te-
            ‹flletmeniz için             larda arar›z.                     melinde yatan temel ilke ve de¤erlerden
                                        l Yüksek morali olan, iyi e¤itilmifl, yara-  katiyen taviz vermemektir. Haks›zl›¤›,
          “Yönetim ‹lkeleri”            t›c› ve üretici, ifle gelmekten gerçekten  sevgisizli¤i, onur k›r›c› halleri, de¤er ver-
         oluflturma yolunda              zevk alan, yetkin ve gönüllü bir iflgücü-  meyifli, kalitesizli¤i, sayg›s›zl›¤›, umursa-
                                        nün bir tak›m eleman› olarak, teknik ak-  mazl›¤› katiyen affetmezler. Ceza yerine
            bir yol haritas›            sakl›klara ve yetersizliklere, organizas-  “Bu sorunun ortadan kalkabilmesi için
                                        yon flemas›n›n eksikliklerine ra¤men  sana nas›l yard›m edebilirim? tutumu
         sunuyorum. Bu yol              dimdik ayakta durabilece¤i ve baflar›l›  içindedirler.  Konulara “Yap›lmal›d›r!”
        haritas›n› kullanarak           olmaya devam edece¤i inanc› içindeyiz.   yerine, “Ben ne yapabilirim?” diyerek
                                        l Çal›flanlar›m›z›n aile ve sosyal yaflam-
                                                                          yaklafl›rlar.
        çok daha iyi, sade ve           lar›yla ilgilenir ve uygun zamanlarda on-  l Bir vizyon oluflturarak, buna ulaflmak
                                        lara de¤er verdi¤imizi belirtmek için fa-  için birbirini tamamlayan tak›mlar halin-
           uygulanabilir bir            aliyetlerine kat›l›m sa¤lar›z.    de çal›flmak flirketimiz için en önemli
            ilkeler demeti              l “Cephede siperde duran elemanla”  hedeftir.
                                        do¤rudan temas kurmaya ve onlarla fi-
                                                                          Bu yaz›mda sizlere, iflletmeniz için “Yö-
        haz›rlayabilece¤inize           kir al›flveriflinde bulunmaya önem veri-  netim ‹lkeleri” oluflturma yolunda bir
                                        riz. Gerek üretimde, gerek hizmette bu  yol haritas› sunuyorum. Bu yol haritas›-
        inan›yorum. ‹lkelerin           ön s›ra elemanlar›n›n kat›l›m› sa¤lanma-  n› kullanarak çok daha iyi, sade ve uy-
           say›s›n›n yirmiyi            dan geliflmemizin olanaks›zl›¤›na inan›-  gulanabilir bir ilkeler demeti haz›rlayabi-
                                                                          lece¤inize inan›yorum. ‹lkelerin say›s›n›n
                                        r›z. Yapt›klar› önerileri saçma da olsa
               aflmamas›,                dinler, de¤er verir, de¤erlendirmeye ça-  yirmiyi aflmamas›, anlafl›lmas› ve herkes
                                        l›fl›r›z.                          taraf›ndan soruldu¤unda söylenebilmesi
            anlafl›lmas› ve              l Yöneticilerimiz kendini müflteri mem-  için gereklidir. Madde say›s›n› artt›rmak
          herkes taraf›ndan             nuniyetinden, flirketin karl›l›¤›ndan, etkin  de¤il, azaltmak baflar› ölçütüdür.
                                                                          Bu ilkeler beklentilerin netleflmesi, çal›-
                                        ve verimli oluflundan, kazas›z oluflundan,
             soruldu¤unda               ifl güvenli¤inden, ürünün kalitesinden,  flanlar›n ve yöneticilerin davran›fllar›nda
                                        zamanlamas›ndan sorumlu gördü¤ü ka-  olumlu yönde de¤ifliklik yaratmak için
         söylenebilmesi için            dar; kendini flirketteki insan iliflkilerinin  haz›rlanm›flt›r. Ayn› zamanda bu ilkele-
                                        kalitesinden, çal›flanlar›n gelifliminden,  rin uygulanmas› iflletme kültüründe gi-
          gereklidir. Madde             potansiyellerinin ortaya ç›kar›lmas›ndan,  derek de¤iflimler yaratacakt›r.
          say›s›n› artt›rmak            performanslar›n›n potansiyelleri ile örtüfl-  Bunlar› uygulaman›n ve beklenen so-
                                        mesinden de sorumlu hissederler.   nuçlar›n al›nmas›n›n zaman alaca¤›n›,
           de¤il, azaltmak              l Yöneticilerimiz, kendi davran›fllar›,  vaktinden önce çiçek açmayaca¤›n›
                                        sözleri ve yaflam›yla tüm flirkette çal›-  unutmay›n. ‹flletmelerin bugününün on
           baflar› ölçütüdür.            flanlara örnek oldu¤unun bilincindedir.  sekiz ay, yar›n›n›n üç y›l, öbür gününün
                                        Sözlerini davran›fllar›na yans›tmaya, tu-  befl y›l oldu¤unu akl›n›zdan ç›karmay›n.
                                                                                    Temmuz 2013 KobiEfor 103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108