Page 92 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 92
SEKTÖR/GALVAN‹Z
Marmara Siegener, yat›r›m›n meyvesini topluyor
Marmara Galvaniz, 2004 y›l›nda ‹zmit’te ilk gal- modernizasyondan uzaklafl›yor. Bu da kaliteye yan-
vaniz tesisini kurarak faaliyetlerine bafllad›. Galva- s›yor. Sonuç olarak galvanizli ürün alg›s›n› olumsuz
nizin kullan›m alan›n›n artmas›yla Marmara Galva- etkiliyor. Nihai tüketici de galvanizden uzaklafl›yor.
niz’in Pazar pay› da yükselmeye bafllad›. 2008 y›- Bu k›s›r döngüyü aflmam›z laz›m.” Halaç, bir di¤er
l›nda ise Almanya’da s›cak dald›rma galvaniz ala- önemli sorunun finansman s›k›nt›s› oldu¤unu söylü-
n›nda 125 y›ld›r faaliyet gösteren Siegener Verzin- yor. Çinkonun Türkiye’de üretilmemesinin de s›k›nt›
kerei Holding ile ortakl›k yap›ld›. Ortakl›kla büyü- oldu¤unun alt›n› çizen Halaç, böylece hem milli ser-
mesini h›zland›ran Marmara-Siegener Galvaniz’in vetin yurtd›fl›na akt›¤›n› ve üretim maliyetlerinin
‹zmit’teki ilk tesisinde, 7x24 saat kesintisiz y›ll›k yükseldi¤ini aç›kl›yor.
30 bin ton kapasiteye ulafl›ld›. Firma, artan talebi
karfl›lamak amac›yla ikinci tesis yat›r›m›na start KOB‹’ler önemli
verdi. Marmara-Siegener Galvaniz Pazarlama ve Sa- Hedeflerine iliflkin de bilgi veren Bünyamin Halaç,
t›fl Koordinatörü Bünyamin Halaç, MSG olarak; kaliteli hizmet, etkin
2011 Eylül ay›nda devreye ald›kla- Bünyamin ve h›zl› çözüm, zaman›nda teslim
r› ikinci tesisle y›ll›k kapasiteleri- Halaç beklentisini karfl›lamaya devam
nin 100 bin tona ç›kt›¤›n› söylü- edeceklerini belirterek özellikle
yor. Halaç, flu bilgileri veriyor: de KOB‹’lerin kendileri için önem-
“Gebze ‹MES OSB’de bulunan li anlam› oldu¤unu söylüyor. Ha-
fabrikam›z 10 bin metrekaresi ka- laç, “Müflterilerimizin tamam›na
pal› toplam 33 bin metrekarelik yak›n› KOB‹ statüsünde. Özellikle
bir alanda yer almaktad›r. 16 met- yurtd›fl›na galvanizli ürün gönde-
re boy, 1.8 metre en, 3.2 metre ren KOB‹’lere sa¤lam ve kaliteli
derinlikle oca¤›m›z ise sadece hizmet veriyoruz. Onlar›n yurtd›-
Türkiye’nin de¤il yak›n komflu ül- fl›ndaki rekabet gücüne bu anlam-
kelerin de en büyük galvanizleme da katk› sa¤l›yoruz. Böylece bizde
alan›d›r. 3 bin metrekaresi kapal› KOB‹’lerin ihracat›n›n artmas›na
toplam 8 bin metrekareden olu- da katk› sunmufl oluyoruz” diye
flan ‹zmit’te bulunan tesisimizin konufluyor. MSG’nin sadece s›cak
ocak ölçüleri ise; 7.5 metre boy, dald›rma galvanizleme ifllemi yap-
1.5 metre en, 2.2 metre derinlik- t›¤›n› kaydeden Halaç, s›cak dal-
tedir. Bu tesisimizin y›ll›k kapasi- d›rma galvanizin bir metal ürünün
tesi 30 bin tondur.” 2 fabrikada son prosesi oldu¤unu belirterek,
toplam 250 kifli istihdam ediliyor. yapt›klar› çal›flmalar› flöyle detay-
Firma, ISO 9001: 2008 ve ISO land›r›yor: “Firma olarak kendi
1461 Kalite Belgeleri’ne, ISO 14001 VE ISO 18001 imalat›m›z yok. Metal imalat sektöründeki müflterile-
çevre ve ifl güvenli¤i belgelerine sahip. Ayr›ca Av- rimiz imalat› bitmifl metal ürünleri bize getirir, biz
rupa Galvanizciler Birli¤i (EGGA-GA), Türkiye Galva- de galvanizlemesini yaparak son kullan›ma haz›r ha-
nizciler Derne¤i (GALDER) ve TUCSA (Türk Yap›sal le getiririz.
Çelik Derne¤i) üyesidir. Özellikle aç›k atmosfere maruz kalan çelik ürünle-
rin mutlak süratle korozyondan korunmas› gerekir.
Çinkonun Türkiye’de Aksi halde yo¤un oksijen demiri pasland›r›r. Bunun
üretilmemesi s›k›nt› için metalik kaplama yöntemleri en sa¤l›kl›s›d›r. Gal-
Marmara-Siegener olarak hedefledikleri kapasite- vanizlenen malzemeler katodik koruma yöntemiyle
ye ulaflt›klar›n› ve 2012 y›l› hedeflerini tutturdukla- yüzeyde bir alafl›m oluflturarak kaplama sa¤lar. Sert-
r›n› söyleyen Bünyamin Halaç, Alman ortaklar›yla iyi lik derecesi yükselen kaplama yüzeyi 100 y›la varan
iliflkileri oldu¤unu ve baflka bir tesis yat›r›m› düflün- koruma sa¤lar.”
mediklerini söylüyor. Firma olarak iflleyiflten ziyade Galvanizlemenin kullan›ld›¤› alanlardan baz›lar›n›
sektörel sorunlarla karfl› karfl›ya kald›klar›n› belirten s›ralamak gerekirse; yap›sal çelik ürünleri, çelik bi-
Halaç, özellikle sektörün faydalar›n›n Türkiye’de ye- nalar-evler, aç›k alan konstrüksiyonlar›, enerji nakil
terince bilinmemesinin s›k›nt›s›n› yaflad›klar›n› anla- hatlar›, otoyol korkuluk ve yönlendirme direkleri, ay-
t›yor. Halaç, flöyle konufluyor; “Yüksek kapasiteli te- d›nlatma direkleri, çit, korkuluk türü ürünler galva-
sisler var, fakat yeterince talep yok. Bu da firmalar› nizleme için çok uygundur. Ayr›ca tar›m ve hayvan-
s›k› rekabete itiyor. Di¤er önemli s›k›nt›; rekabetin c›l›k yap›lar›, seralar, bar›naklar, endüstriyel tesisler,
özellikle fiyat k›sm›nda yaflanmas›d›r. Fiyat rekabe- park ve bahçe mobilyalar› galvanizlenen ürünlerden
tiyle karl›l›k düflürdü¤ü gibi firmalar yeniliklerden ve baz›lar›d›r.
92 KobiEfor Haziran 2013