Page 158 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 158

UZMAN                          Pazarlaman›n Yeni ‹letiflimi

                                       G      eçen say›n›n devam›         lundu¤unuz konum kolayl›kla
                                              olarak bu say›m›zda uy-
                                                                          tespit edilebilmektedir. Konum
                                              gulama ma¤azalar›n›n
                                                                          bazl› uygulamalar ile bulundu-
                                              pazarlamaya getirdi¤i
                                        yeni iletiflim kavramlar›na de-    ¤unuz bölgeye uygun reklam-
                                                                          lar, f›rsatlar ve hizmetler tüke-
                                        vam ediyor olaca¤›z.              ticinin önüne an›nda sunul-
                                        Günümüzde mobil uygulama-         maktad›r. Örne¤in bir al›flverifl
                                        lar sadece firmalar›n web site-   merkezinde iseniz, al›flverifl
                                        lerinin mobil versiyonlar› ola-   merkezindeki ma¤azalar›n uy-
                                        rak de¤il ayn› zamanda da ile-    gulamakta oldu¤u kampanya-
                                        tiflim ve pazarlama stratejileri   lar ve f›rsatlar hakk›nda an›n-
                                        do¤rultusunda      pazarlama      da bilgi sahibi olmaktas›n›z.
                                        araçlar› olarak kullan›lmakta-    Yine benzer flekilde bulundu-
                                        d›r. Kurumlar marka ve bilinir-   ¤unuz bölgeye ait hava tah-
                                        lili¤i artt›rmak için ana hiz-    minlerine ulaflmaktas›n›z. Has-
                                        metlerinin d›fl›nda, endirekt      tal›k veya kaza durumlar›nda
             KADR‹ DEM‹R                pazarlama stratejisi ile birey-   size en yak›n sa¤l›k merkezle-
                                        lere faydal› araçlar sunarak      rine ait bilgilerin elinizin alt›n-
             kadri.demir@poldy.com.tr   markalar› için sempati artt›r-    da oldu¤unu bilmektesiniz.
                                        ma ve iletiflimi farkl› bir fayda  Bas›l› medya daha fazla kulla-
             Sosyal medya               düzlemine getirme çabas›          n›c› kitlesine ulaflmak için mo-
                                        içindedirler.                     bil uygulamalarda yerini alma-
                 ve mobil               Son 5 y›la kadar endirekt pa-     ya bafllam›flt›r. Haftal›k ve ay-
             uygulamalar›n              zarlama için fiziki ve elle tutu-  l›k dergileri mobil cihaz›na in-
                                        lur materyaller olan takvimler,   direrek, birebir bas›l› metaryal
          hayat›m›zda etkin             yol haritalar› ve farkl› konular-  gibi dergileri okuyabilirsiniz.
              kullan›m›yla              daki rehberler kullan›lmakta      Birçok havayolu flirketleri elek-
                                        idiler. Mobil uygulamalar›n       tronik bilet uygulamalar› ile
           birlikte k›s›tl› ve          günlük hayat›m›za girmesi ile     mobil ortama tafl›nm›fllard›r.
            tek tarafl› olan            birlikte endirekt pazarlama       Mobil cihaz›n›zdan rezervas-
                                        araçlar›na ve son kullan›c›lara   yon yapt›r›p, biletinizi elektro-
          iletiflim modelinin            sunulan faydalara yeni bir bo-    nik olarak ald›ktan sonra binifl
          ortadan kalkt›¤›n›,           yut gelmifltir. Uygulamalar her    kart›n›za ait bilgiler QR-Kod
                                        türlü reklam çal›flmas›ndan da-    olarak mobil cihaz›n›za gönde-
              son kullan›c›             ha canl› ve uzun kullan›m sü-     rilmektedir. QR-Kodunuzu oku-
          deneyimlerinin ve             resine sahip olup, kampanya-      tarak direkt uça¤a binebilme-
                                        lar›n ötesinde, y›llarca sürdü-   nizi sa¤lamaktad›rlar.
          geri bildirimlerinin          rülebilir ve insanlar›n beklenti-  Kartvizitinizi kameradan oku-
                yer ald›¤›              lerine hitap edebilecek durum-    tarak, taranmas›n› sa¤lay›p,
                                        dad›rlar.                         bilgileri telefonunuzdaki adres
          etkileflimli iletiflim          Ayr›ca sosyal medya ve mobil      defterine direkt aktarabilirsi-
               döneminin                uygulamalar›n hayat›m›zda et-     niz. FourSquare uygulamas› ile
                                        kin kullan›m› ile birlikte k›s›tl›  bulundu¤unuz yeri check-in
                geldi¤ini               ve tek tarafl› olan iletiflim mo-  yapt›rarak o anda bulundu¤u-
              görmekteyiz.              delinin ortadan kalkt›¤›n›, son   nuz mekanda check-in yapt›-
                                        kullan›c› deneyimlerinin ve ge-   ran arkadafllar›n›z hakk›nda
                                        ri bildirimlerinin yer ald›¤› etki-  an›nda bilgi sahibi olursunuz.
                                        leflimli iletiflim döneminin gel-   Gelecek bugünden bafllamak-
                                        di¤ini görmekteyiz.               tad›r. Neresinden bafllarsak ye-
                                        Mobil uygulamalarda en etkile-    ni teknolojilere o kadar yak›n
                                        yici örneklerden biri GPS ve      oldu¤unuzu bilmenizi, bol ve
                                        yer tespiti konusunda yaflan-      keyifli uygulama deneyimi ya-
                                        maktad›r. Mobil cihaz›n›zla bu-   flam›n›z› diliyorum.

           158 KobiEfor Ocak 2013
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163