Page 172 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 172

UZMAN                          2012 y›l› mobil uygulamalar

                                       B      u say›m›zda cep telefonla-  ilgili maliyetleri azaltmaya ve has-
                                              r›nda kullan›lan mobil uygu-
                                                                          talar›n yaflam kalitesini artt›rmaya
                                                                          yard›mc› olacakt›r.
                                              lamalar ile ilgili araflt›rma
                                              flirketi Gartner’in, 2012 y›l›n-
                                        da en popüler 10 mobil uygulama   6. Mobil Ödemeler (Mobile Pay-
                                        listesini sizlerle paylafl›yor olaca-  ments): Mobil ödeme, mobil trans-
                                        ¤›m. Bunlardan baz›lar›n› isim ola-  fer gibi flu anda geliflme sürecinde
                                        rak duymufl olabilir veya yo¤un    olan bir mobil uygulama teknolojisi-
                                        olarak kullan›yor olabiliriz. Bu uy-  dir. Gartner araflt›rma flirketi, mobil
                                        gulamalar›n mobil cihaz ile birlikte  ödeme uygulamalar›n›n dünya ça-
                                        baflka uygulamalar›n içine dahil   p›nda yayg›nlaflmas›n›n zorluklar›
                                        edilerek birlikte çal›flt›klar›n› göre-  olaca¤›n› ancak yay›lma aflamas›nda
                                        bilece¤iz. Örne¤in; ülkemizde lo-  da gerçekten da¤›n›k bir pazara hiz-
                                        kasyon bazl› servislerde size en ya-  met verece¤ini önemle vurguluyor.
                                        k›n eczaneyi veya taksi duraklar›n›
                                        gösteren uygulamalar sunulmaya    7. Yak›n Alan ‹letiflimi (Near Field
                                        baflland› bile.                    Communication): ABD’de, baz› Av-
                                        Gartner flirketinin yapm›fl oldu¤u  rupa ve Asya pazarlar›nda daha po-
                                        liste afla¤›daki gibidir:          püler olan NFC, hala günümüzde
             KADR‹ DEM‹R                                                  kullan›lan yayg›n mobil telefonlar›-
                                        1. Para Transferi (Money Transfer):  n›n standart özellikleri kapsam›nda
             kadri.demir@poldy.com.tr
                                        Para transferi hizmeti sa¤layan mo-  yer almamaktad›r. 10 santimetre
                                        bil uygulamalar, SMS’ler arac›l›¤›yla  içinde birbirlerine yak›n temasta
                                        di¤er banka hesaplar›na para gön-  bulundurarak, uyumlu cihazlar ara-
                                        dermeyi sa¤lar.                   s›nda temass›z veri aktar›m›n› sa¤-
                                                                          lamaktad›r.
            Mobil dünyan›n              2. Konum Tabanl› Hizmetler (Loca-
                                        tion-Based Services): Konum ta-   8. Mobil Reklamc›l›k (Mobile Ad-
           h›zla geliflmekte             banl› hizmet veren birçok mobil uy-  vertising): Yeni fakat h›zla büyü-
                                        gulama bulunmaktad›r. Bu hizmet-  yen mobil reklamc›l›k, mobil içe-
               oldu¤unun                ler, mobil cihaz›n›z›n GPS yetenek-  rik, para kazand›rmak için en
             do¤rulu¤unu                leri ile size en yak›n Starbucks ye-  önemli yollar›ndan biridir. Bu se-
                                        rini gösteren yönlendirmeler olsun,
                                                                          bepten mobil reklamc›l›¤› içinde
                 yap›lan                her türlü konum tabanl› hizmetleri  bulunduran mobil uygulamalar›n›n
                                        sunan herhangi bir uygulamay›     önemi artacakt›r.
              araflt›rmalar              içermektedir.
                                                                          9. Mobil An›nda Mesajlaflma (Mo-
            neticesine göre             3. Mobil Arama (Mobile Search):   bile Instant Messaging): Mobil te-
              hep birlikte              Gartner flirketi, tüketicilerin mutla-  lefon kullan›c›lar›n›n ba¤lant› cihaz›
                                        ka mobil arama uygulamas›yla tan›-  olarak cep telefonlar›n› kullanmas›
          görüyor olaca¤›z.             fl›k olduklar›n› ve arama için     an›nda mesajlaflma pazar›n› çekici
                                        ‘web’in de¤il de mobil arama uygu-  hale getirmektedir.
           En k›sa zamanda              lamalar›n gün geçtikçe geliflen tek-
                                        nolojisi sayesinde zirveye ulaflaca-  10. Mobil Müzik (Mobile Music):
              bu deneyimi               ¤›n› belirtiyor.                  Yeni ifl modelleri aras›nda yer ala-
            yaflaman›z›n ve                                                cak servis olarak görülmektedir.
                                        4. Mobil Tarama (Mobile Browser):  Mobil dünyan›n h›zla geliflmekte ol-
             keflfetmenizin              Mobil tarama uygulamalar›n›n mo-  du¤unun do¤rulu¤unu     yap›lan
                                        bil telefonlarda olma oran› flu anda  araflt›rmalar neticesine göre hep
           teknolojiyi takip            yüzde 60 olsa da 2013 y›l›na kadar  birlikte görüyor olaca¤›z. Ald›¤›m›z
         etmekte önemli bir             yüzde 80’e ulaflaca¤› belirtiliyor. Bu  bilgilere ve kullan›c› deneyimlerine
                                        oran art›fl› da web gelifltiricileri iP-
                                                                          göre ‘Biz bunun neresindeyiz?’ so-
            ad›m olaca¤›n›              hone, Android ve RIM gibi pek çok  rusunun cevab›n› ancak kendimiz
                                        mobil platformlar için uygulama ge-  deneyimledi¤imiz zaman anl›yor ve
           düflünmekteyim.               lifltirmeye zorlayacakt›r.         kullan›yor olaca¤›z. Deneyimleme-
                                                                          dikçe yaln›zca birilerinin söyledi¤i
                                        5. Mobil Sa¤l›k ‹zleme (Mobile He-  fleylerden ibaret olacakt›r. Onun
                                        alth Monitoring): Mobil sa¤l›k izle-  için en k›sa zamanda bu deneyimi
                                        me, bilgi ifllem ve mobil telekomü-  yaflaman›z›n ve keflfetmenizin tek-
                                        nikasyon arac›l›¤› ile hastalar› uzak-  nolojiyi takip etmekte önemli bir
                                        tan izlemeye, kronik hastal›klar ile  ad›m olaca¤›n› düflünmekteyim.

           172 KobiEfor Temmuz 2012
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177