Page 116 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 116
‹K‹TELL‹ OSB
MESAN K‹L‹T, S‹L‹VR‹
FABR‹KASI’NDA 2012 YILINDA
HEDEF 40 M‹LYON ADET ÜRET‹M
Endüstriyel kilit sektörünün en önemli kurulufllar›
aras›nda yer alan Mesan Kilit, yeni hedeflerle büyü-
meye odakland›. A¤›rl›kl› elektrik ve makine sektörü-
ne hizmet veren firma, bundan sonra üretimini Siliv-
ri’de bulunan fabrika alan›nda yürütecek. Silivri’de 13
bin 500 metrekare kullan›m alan› bulunan fabrika bi-
nas›n›n inflaat›n› bu y›l tamamlad›klar›n› söyleyen
Mesan Kilit Genel Müdürü R›dvan Mertöz, “‹kitelli
OSB’deki 5 bin metrekare üretim alan›m›z yetmeme-
ye bafllad›. 5 y›l önce arsa yat›r›m›n› gerçeklefltirdik.
2.5 y›l süren inflaat çal›flmas›ndan sonra modern mi-
marili yeni yerimize bu y›l itibar›yla tafl›nd›k. Fabrika Baflar›l› bir sanayicili¤i olan R›dvan Mertöz birçok sivil toplum
kuruluflunda görev yap›yor. ‹SO 42 meslek komitesi baflkan›
yat›r›m› 10 milyon dolar› buldu” diye konufltu. olan Mertöz ayn› zamanda ‹MM‹B’in alt birli¤i olan ‹stanbul
Yeni tesise yerli ve yabanc› 1.5 milyon dolarl›k Demir Demird›fl› ‹hracatç›lar Birli¤i’nin Yönetim Kurulu
makine yat›r›m› yapan firma, ‹kitelli’de Metal ‹fl Ko- Üyeli¤ini gerçeklefltiriyor. Silivri ‹fladamlar› Derne¤i’ne de üye
operatifinde mülkiyeti kendilerine ait alanda sat›fl ve olan Mertöz, toplumdan ald›¤›n› topluma vermenin ticaretin
do¤as› oldu¤unu sözlerine ekliyor.
pazarlama a¤›rl›kl› faaliyet yürütmeye devam ede-
cek. Yeni fabrika alan›n›n en önemli art›s›n›n enteg- K›tas›’na yo¤unlaflacaklar›n› aç›kl›yor Mertöz. Büyü-
re hizmet anlay›fl›na uygun dizayn edilmesi oldu¤u- yen firman›n s›k›nt›lar› da yok de¤il. Özellikle Orta-
nu belirten Mertöz, yeni alanda 120 olan çal›flan sa- do¤u’da yaflanan siyasi krizler, Mesan Kilit için yüz-
y›s›n› 170’e ç›kard›klar›n› söyledi. Yeni ürünler, yeni de 10’luk pazar kayb› anlam›na geliyor. Mertöz, “Or-
mekan derken istihdamda büyümeye odaklanan fir- tado¤u’daki müflterilerimizle kriz sonras› herhangi
ma, y›l sonunda 180 kifliyi istihdam etmek istiyor. bir sorun yaflamad›k ama çok h›zl› büyüdü¤ümüz
Silivri’de en önemli hedef ise y›ll›k 40 milyon üretim pazarlar daralmaya bafllad›. Suriye, M›s›r, Libya gibi
adedine ulaflmak. ülkeler buna örnek. ‹hracatta büyürken o ülkeye sa-
dece mal satmakla yetinmiyor, o ülkenin ayn› za-
MESAN dünya markas› olma yolunda manda bir kültür elçisi oluyoruz. Bu duruflumuz Me-
Endüstriyel kilit ve aksesuarlar›nda yüzde 40 pa- san’a art› de¤er sa¤l›yor. Alternatif pazarlarla büyü-
zar pay› ile sektörün lokomotifi olan Mesan Kilit, ay- meye devam ediyoruz” diye konufluyor.
n› zamanda dünya markas› olma yolunda ilerliyor. Mesan Kilit’in en önemli art›s› yenilikçi yap›s› ve
Dünya genelinde 80 rakibi bulunan Mesan’›n en katma de¤erli üretime kaynak ay›rmas›. Örne¤in 2.5
önemli art›s› markas›n›n tercih edilmesidir. Almanya y›ld›r üzerinde çal›flt›klar› elektronik kilitlerde mutlu
ve Çin’de flirketleri bulunan Mesan Kilit, toplam 60 sona ulaflan firma; outdoor kabin ve rackkabin için
ülkeye ihracat gerçeklefltiriyor. Uzakdo¤u’ya da sat›fl elektronik kilit çal›flmalar›n› tamamlad›. Seri imalata
yapan firma, her y›l cirosunu yüzde 30 art›r›yor. Bu bafllad›klar›n› anlatan Mertöz, bugüne kadar proje-
y›l üretiminin yüzde 55’ini ihracatta de¤erlendirecek nin sadece Ar-Ge taraf›na 500 bin TL’yi aflk›n yat›r›m
olan firma yeni yerinde yeni hedeflerle büyümeye yapt›klar›n› ve KOGSEB desteklerinden de yararlan-
odakland›. 2012 y›l›n› ‘ABD y›l›’ ilan ederek Amerika d›klar›n› anlatt›.
116 KobiEfor Temmuz 2012