Page 110 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 110

‹K‹TELL‹ OSB



           OTOMOT‹V TAM‹RC‹LER‹ DESTEK BEKL‹YOR


              Maslak ve ‹kitelli Atatürk Oto Sanayi Sitesi Yöne-                           Mustafa Keskin
            tim Kurulu Baflkan› Mustafa Keskin, küçük esnaf› zor
            durumda b›rakt›¤› gerekçesiyle Blok Muafiyeti Yasa-
            s›’na karfl› ç›k›yor. Yasa düzenlenirken de küçük es-
            naf› temsil eden odalardan görüfl al›nmad›¤›n› savu-
            nan Keskin, “‹kitelli’de yüzde 100 dolu 800 dükkan-
            l› Atatürk Oto Sanayi Sitesi baflta olmak üzere ‹stan-
            bul geneline yay›lm›fl otomotivle ilgili 39 sanayi si-
            temizin temel sorunu Blok Muafiyeti Yasas›’d›r. Ya-
            sa, metrekare zorunlulu¤u getiriyor. Otomotiv gibi
            küçük araçlar için 600 metrekare, kamyon ve kam-
            yonet gibi daha büyük araçlar için ise 300 metre zo-
            runlulu¤u bulunuyor. Hem yanl›fl hem de ters bir uy-
            gulama ile karfl› karfl›yay›z” diye konufluyor.
              ‘600 metrekare kapal› alan zorunlulu¤unu serbest
            b›rak›n!’ ça¤r›s›nda bulunan Keskin, “Biz de yeterli-
            lik aray›n diyoruz. Zaten yeterlili¤i olan flirketler
            kendi içinde büyüme yönünde ilerlemektedir. Bu sü-
            reç do¤al ak›fl› içerisinde olmal›d›r. 600 metrekare
            kapal› alan dersen bu bir dayatmad›r. O zaman ser-  amac›yla aileleriyle beraber 500 bin kifliyi yok etme-
            best piyasa ekonomisi nerede kald›? Kendi ruhuna  ye çal›fl›yor. Bu noktada küçük esnaf› koruyacak ya-
            ters bir hadise oluyor. Yasan›n yeniden gözden ge-  sal tedbirlere ihtiyaç duyuyoruz.” ‹stanbul trafi¤ine
            çirilmesini istiyoruz. Yüzlerce flirketin, binlerce kü-  y›lda 40 bin yeni arac›n girdi¤ini söyleyen Keskin,
            çük esnaf›n önünü açacak olan bu Blok Muafiyeti’ni  kartellerin ise bu talebi karfl›layacak altyap›ya sahip
            yeniden düzenleyin” diye konufluyor.             olmad›¤›na dikkat çekiyor. Keskin, “Devlet onay ver-
              Avrupa’da 50 metrekare bir yerde bile atölyeler  mifl 39 tane oto tamircisi sanayi sitesi kurulmufl.
            oldu¤unu aç›klayan Keskin, ‹kitelli Atatürk Oto Sa-  Toplam 39 bin iflyeri bulunuyor. Kimisi devletten
            nayi’de dükkanlar›n 144 metrekare, Maslak Atatürk  kredi kullanm›fl kimisi ise kullanmam›fl. fiimdi soru-
            Oto Sanayi’de ise 100 metrekareden olufltu¤unu ha-  yorum, flehrin d›fl›na ç›karacaksan bu siteleri niye
            t›rlat›yor. Yeterlilik belgesinin önemini anlatan Kes-  açt›rd›n, neden yer verdin? Ayr›ca flehrin d›fl›na ç›k›l-
            kin, “fiu an Yetkili Servis ya da TSE almak isteseniz  mas› halinde tüketici ne olacak. Bu alanda hizmet
            sizden 600 metrekare kapal› alan belgenizi istiyor-  veren özel sektör kurulufllar›n› flehrin d›fl›na ç›kar-
            lar. Sadece 600 metrekare de yetmiyor. Önünde de  mayacaks›n. Bu haks›zl›k de¤il mi?” sorular›n›  yö-
            400 metrekare aç›k alan› olacak. Yani toplamda bin  neltiyor.
            metrekare ediyor. Bu demek oluyor ki kartel oluflu-
            yor, biz zaten kartele karfl›y›z” aç›klamas›n› yap›yor.   Mesle¤in ç›kmaz› kalifiye eleman
                                                              Ç›rakl›k mesle¤inin art›k çok eskilerde kald›¤›n›,
              fiehrin d›fl›na ç›kmak                          devletin sektörleri ayakta tutmak için meslek e¤iti-
              tüketiciye de haks›zl›kt›r                    mine önem vermesi gerekti¤ini kaydeden Mustafa
              Sözkonusu geliflmede büyük sektör temsilcilerini  Keskin, “Eti senin kemi¤i benim söylemi art›k tarih
            suçlayan Keskin, ayr›ca flehrin içinden ç›kar›lmaya  sayfalar›nda kald›. Sektör yenilendi. Otomotiv sek-
            çal›fl›ld›klar›n› belirterek, ‘Peki bu hizmeti tüketici  törü de konsept de¤ifltirdi. Art›k mühendislik nokta-
            nereden alacak?’ sorusunu yöneltiyor. Keskin, gö-  s›nda çal›flmalar yap›l›yor. Ç›rakl›k ve kalfal›k art›k
            rüfllerini flöyle özetliyor: “Küçükler ölsün diye bir  ölüyor. Avrupa bu dönüflümde farkl› bir strateji izle-
            dönemdeyiz. Otomotivin kartelleri daha fazla kar  yerek iflletmeler üstü e¤itim merkezini devreye al-
                                                            m›fl. Türkiye’de bunu eksikli¤ini yafl›yoruz” aç›kla-
                                                            mas›n› yap›yor.
                                                              ‹kitelli’nin sorunu ulafl›md›r
                                                              ‹kitelli sanayici ve esnaf›n›n en önemli s›k›nt›s›n›n
                                                            ulafl›m oldu¤unu hat›rlatan Mustafa Keskin, günde
                                                            172 bin arac›n girdi¤i bölgenin bir de konutlarla çev-
                                                            rili olmas› nedeniyle iyice s›k›nt›ya sürüklenece¤ini
                                                            düflünüyor. Keskin, “‹kitelli’nin tek girifl ve ç›k›fl›
                                                            var. Belki sadece OSB olsa yeterli olacakt› ama flim-
                                                            di etraf konutlarla çevrildi. Bu ulafl›m sorunu nas›l
                                                            afl›lacak bilmiyorum” diyor.

            110 KobiEfor Temmuz 2012
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115