Page 104 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 104

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K                                    Fillo’nun katk›lar›yla
                                                                                              haz›rlanm›flt›r


           Fillo’dan IT yaz›l›m› zaman›                      Hakan
                                                             K›r›ml›
              Geçen y›l› 150 milyon TL ciro ile kapatan Fillo, son
           y›llarda ortalama yüzde 20’nin üzerinde büyüme gös-
           tererek büyümesini sürdürüyor. 2011 y›l›nda özellikle
           da¤›t›m lojisti¤i alan›nda h›zl› bir geliflme gösteren
           firma, AVM’ lere sundu¤u özel da¤›t›m modelleri ile
           birlikte beklentilere cevap verebiliyor.
              2012 y›l› boyunca Entegre Tafl›ma Lojisti¤inde ilk
           akla gelen firma olma yolunda gerekli fizibilite ve ha-
           z›rl›klar›n› tamamlad›klar›n› söyleyen Fillo Genel Mü-
           dürü Serkan Akbudak,  bu y›l yüzde 20 ciro art›fl he-
           defleriyle istikrarl› büyümelerine devam edeceklerini
           söylüyor. Akbudak, hedeflerine iliflkin detayl› bilgiyi
           flöyle aktar›yor: “2012 y›l›nda Türkiye’nin ihtiyaçlar›-
           na yönelik olarak yeni bir da¤›t›m organizasyonu ku-
           ruyoruz. Optimum verimlilik dikkate al›narak kurula-     DHL SUPPLYCHAIN,
           cak olan da¤›t›m merkezlerimizle Türkiye’yi her an-            TÜRK‹YE’DE
           lamda kapsayaca¤›z. Bu da¤›t›m merkezlerini belirler-
           ken son birkaç y›ld›r en verimli noktalar› seçmeye   DHL SupplyChain, Türkiye’de 2000’den fazla
           bafllad›k. Bu noktalarda kuraca¤›m›z crossdock mer-  çal›flan›, 22 lokasyonda ve 350 bin  metrekareyi
           kezleri içerisinde cep depolarda olacak. Bu yap›lan-  aflan depolama alan ve toplam 7 sektörde faali-
           mada kendimize örnek alaca¤›m›z bir model yok ama  yet gösteriyor.
           örnek olacak bir model kuraca¤›z.”                   DHL SupplyChain Türkiye Genel Müdürü Hakan
              Lojistik sektörünün önünde sürdürülebilir olmak  K›r›ml›, 2012 y›l›nda da ekonomik geliflmeleri ta-
           gibi yeni olgular bulundu¤unu hat›rlatan Akbudak,  kip ederek, temkinli ama emin ad›mlar ile büyü-
           bu y›l, müflterilerine verdikleri hizmet kalitesinin de-  meye devam edeceklerini, yaklafl›k yüzde 15-20
           vaml›l›¤› sa¤lamak ve yeni teknolojik geliflmeleri su-  aras›nda bir büyüme hedeflediklerini belirterek,
           nabilmek ad›na depo içerisinde kullan›lan yaz›l›mlar›  2012 hedeflerini flöyle aktar›yor: “Faaliyet göster-
           güncelleyeceklerini ve el terminallerini yenileyecekle-  di¤imiz 7 sektörde de hem ifl gelifltirme anlam›n-
           rini aç›kl›yor. Akbudak “Bu sayede Fillo olarak, yeni  da hem de operasyonel mükemmelli¤e ulaflmak
           IT yaz›l›mlar›m›z ve rut planlamam›z ile de maliyet  anlam›nda birçok proje yürütüyoruz. Ayr›ca strate-
           kontrolünü sa¤layacak ve tüm müflterilerimize ayn›  jik olarak odakland›¤›m›z otomotiv, sa¤l›k ve pe-
           standartta hizmet vermeye devam edece¤iz. 2012 y›-  rakende sektörü gibi sektörlerde DHL SupplyCha-
           l› boyunca Entegre Tafl›ma Lojisti¤inde ilk akla gelen  inglobal organizasyonu taraf›ndan da desteklenen
           firma olma yolunda gerekli IT ve ‹K yat›r›mlar›n› ta-  çok önemli çal›flmalar bafllatt›k. Örne¤in; hastane
           mamlayacak ve yolumuza devam edece¤iz” diyor.     lojisti¤i, otomotiv yedek parça lojisti¤i, teknik ser-
              Yeflil lojistik çal›flmalar›n› önemsediklerini ve bir  vis, co-packing, parsiyel yurtiçi da¤›t›m a¤› hiz-
           dizi çal›flma yürüttüklerini aktaran Akbudak, “Yeni  metleri gibi hizmetleri müflterilerin ihtiyaçlar›na
           araç al›mlar›m›zda önceli¤imiz trafi¤imizi karfl›laya-  özel olarak yeniden tasarl›yoruz” diyor.
           bilecek modellerde ki çevreci araç filolar› olufltur-  Teknoloji altyap›lar›n› yeni ifl alanlar› ve küre-
           makt›r. Bunlarla birlikte Lojistik ifllemlerde kullan›-  sel olarak al›nan kararlar sonucunda gelifltirdikle-
           lan araçlar›n gaz emülsiyon ölçümleri yap›lmaya   rini anlatan K›r›ml›, müflterilerinin tüm küresel
           bafllanacak, temiz akaryak›t kullan›m› yayg›nlaflt›r›-  operasyonlar›nda standart olarak kullan›lacak ve
           lacak ve hurda araçlar›n kullan›m› engellenecek” di-  müflterileri için her bir ürünün stok takibini iyilefl-
           ye konufluyor.                                     tiren yeni bir depo yönetim sistemini kullanmaya
                                                             bafllayacaklar›n› duyuruyor. K›r›ml›, yürütecekleri
                                                             çal›flmalar› flöyle özetliyor: “Bunlar d›fl›nda depo-
             Serkan
             Akbudak                                         lama alanlar›m›z› önümüzdeki y›l içerisinde 400
                                                             bin metrekareye ç›kar›yor olaca¤›z, bu geliflme ile
                                                             paralel olarak çal›flan say›m›z artacak ve teknik
                                                             altyap›m›z da geliflecek. DHL SupplyChain Türki-
                                                             ye olarak en önemli amac›m›z müflterilerimizle
                                                             uzun süreli iflbirlikleri kurmak, mükemmel ope-
                                                             rasyon yönetimi ile onlar›n hayat›n› kolaylaflt›r-
                                                             mak.” K›r›ml› son olarak ‘yeflil lojisti¤in’ günde-
                                                             me gelmesinin bir geliflim göstergesi oldu¤unu
                                                             sözlerine ekliyor.


           104 KobiEfor May›s 2012
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109