Page 102 - KobiEfor_Mart_2012
P. 102

Z‹RVE



















                                                                                                 VII. KOB‹
                                                                                                   Zirvesi


           Akredite KOB‹ dan›flmanl›k hizmetleri çok az. Vergi-  KOB‹ Zirveleri’ne genifl kamu ve sivil toplum kat›l›m›
           lendirme sisteminde KOB‹’ler için koruma ve teflvik  bu nedenledir. Zirveler, kat›l›mc›lar için ortak bir ze-
           yok. ‹stihdam ve enerji maliyetleri KOB‹’ler için  min tarif etmektedir.
           OECD ortalamas›n›n iki kat› mertebesinde. Bir k›sm›
           ancak reform yap›larak afl›lmas› mümkün bu engel-   KOB‹ DÖNÜfiÜMÜNDE KALDIRAÇ
           ler de zaten bizim gündemimizi oluflturuyor.        ‹NOVASYONDUR

              KOB‹LER DÖNÜfiÜM  ‹Ç‹N ‹STEKL‹D‹R                Dönüflüm KOB‹’ler aç›s›ndan ne ifade
                                                              etmektedir?
              KOB‹’lerin de¤iflime karfl› dirençleri nelerdir?  De¤iflmeden, rutin olan›n d›fl›na ç›kmadan, baba-
              Önce flu noktay› görmeliyiz: KOB‹’lerimizin reka-  dan ö¤renilmifl usul ve yöntemlerle “rekabetçi” olu-
           bete ilgileri yo¤undur, cesaretleri yüksektir. Her KO-  namaz.  Ekonomik büyüme tek bafl›na yeterli de¤il-
           B‹ yenilikçili¤in sanc›s›n› çekmektedir. Ancak haliha-  dir, ihtiyac›m›z olan sürdürülebilir büyümedir. Türki-
           z›rdaki durum flöyledir: KOB‹’lerimizin yönetim kapa-  ye dünyan›n 17. büyük ekonomisidir, 2002’den bu-
           siteleri düflük, iflletme anlay›fllar›, biliflim teknolojile-  yana parlak bir büyüme sa¤lam›flt›r. Ama bunun sür-
           rine, Ar-Ge ve inovasyona yaklafl›mlar› genelde kla-  dürülebilir olmad›¤›, 2009’daki yüzde 10’u aflan eko-
           siktir. Bu direnç afl›lmadan KOB‹’ler rekabet gücü  nomik daralmayla görülmüfltür. Çünkü Türkiye eko-
           kazanamaz. Birbirine ba¤l› iki yolu var bunun, ikisin-  nomisi dünya rekabetçilik s›ralamas›nda 61., reka-
           den de yürüyece¤iz. Birincisi, KOB‹’leri de¤iflim yö-  betçili¤in kald›rac› olan inovasyonda ise 67. s›rada-
           nünde e¤itece¤iz, ikincisi de yaratt›¤›m›z koflullar ve  d›r. Niye? KOB‹’lerini rekabetçi yapamad›¤› için.
           desteklerle de¤iflimi KOB‹’lerin gözünde cazip hale
           getirece¤iz.                                       HANG‹ TÜR KOB‹LER DÖNÜfiEB‹L‹R

            VI. KOB‹                                          Hangi KOB‹’leri de¤iflim sürecine girmifl
            Zirvesi                                           sayaca¤›z?
                                                              Her KOB‹ dönüflemez. Dönüflecek olan KOB‹ flu
                                                            profili veriyor olmal›d›r: Dura¤anl›ktan ve tutuculuk-
                                                            tan ç›km›flt›r, süreç yönetim anlay›fl›n› de¤ifltirmifltir.
                                                            Kurumsal bir yap› kazanm›flt›r. Belli bir büyüme stra-
                                                            tejisini benimsemifltir. Giriflimci oldu¤unu ortaya
                                                            koymufltur. Ar-Ge ve inovasyona olan ihtiyac›n› sap-
                                                            tam›fl ve harekete geçmifltir. Ufkunu küresellefltir-
                                                            mifltir. Biliflim teknolojilerini bilinçli ve profesyonel-
                                                            ce kullanmaktad›r. Risk yüklenme kapasitesi büyü-
              KOB‹’LERDE DÖNÜfiÜMÜN AKTÖRLER‹                müfltür. Kalifiye eleman çal›flt›rmay› prensip edin-
                                                            mifltir. ‹flletmede sürekli e¤itimi esas alm›flt›r. Finan-
              KOB‹’lerde de¤iflimi kim yönetecek?            sal kaynaklara ulaflma çabas›ndad›r. Yeni fikirler üre-
              KOB‹’leri dönüfltürmek için tek tek kurumlar›n ça-  tir ve proje yapabilir duruma gelmifltir.
           bas› yetmez. De¤iflimin aktörleri bellidir. Bunlar; ka-
           mudur, siyasettir, öncü özel sektördür, üniversiteler-  HER ‹fi‹M‹Z G‹R‹fi‹MC‹L‹⁄‹M‹ZE BA⁄LI
           dir, finans kurumlar›d›r, ticaret ve sanayi odalar›, or-
           ganize sanayi bölgeleridir, sektör örgütlenmeleri ve  Türkiye’nin yükseltti¤i bir gündemi daha
           güçlü STK’lard›r, kalk›nma ajanslar›d›r. Bütün bunlar  var: “Giriflimcilik”. Bu gündem KOB‹’leri
           ortak stratejik bir yaklafl›m üzerinde birleflmelidir.  kapsamakta m›d›r?

           102 KobiEfor Mart 2012
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107