Page 162 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 162
TUZLA MERMERC‹LER OSB
Nalc›, ‹thalat› Kesti
Gözünü Yurtd›fl›na Dikti
Nalc› Sanai Mamuller ‹malat Sanayi, 1964 y›l›nda
küçük bir atölyede, sanayi tesislerinin borulama iflle-
rinde yo¤un ihtiyaç duydu¤u dirsek imalat›yla endüs-
triyel üretimin döngüsüne ad›m atar. Karbon çeli¤i ve
paslanmaz çelikten üretilmifl borulama ekipmanlar›
üretiminde Türkiye’nin önemli firmalar› aras›nda yer
alan Nalc›, Tuzla Mermerciler Organize Sanayi Bölge-
si’nde 5 bin metrekare arazi üzerinde kurulu 3 bin
metrekarelik üretim tesisinde faaliyet gösteriyor. Y›lda
5 bin ton 1. kalite ürün iflleme kapasitesine sahip ol-
NORMSAN’A duklar›n› belirten Nalc› Sanayi Mamulleri Yönetim Ku-
rulu Baflkan› Fatih Nalc›, 2008 y›l›nda yapt›klar› yat›-
OSB DAR GEL‹YOR r›mlarla paslanmaz çelik, te, dirsek, redüksiyon ve kep
üretimine bafllad›klar›n› hat›rlat›yor. fiu anda bak›r ve
Otomotiv, inflaat ve beyaz eflya sektöründe nikel kar›fl›ml› dirsek gibi ek parçalar›n tamam›n›n üre-
ana sanayilere makine yedek parça temini konu- timinde Avrupa’da üç üreticiden biri olduklar›n› belir-
sunda faaliyetini gösteren Normsan Metal ‹malat ten Nalc›, flu bilgileri veriyor: “Türkiye pazar›n›n tama-
Sanayi Limited fiirketi 1971 y›l›nda kuruldu. Tuzla m›na hizmet veriyoruz. Bir yerde ithalat›n önünü kes-
Mermerciler OSB’ye 4 y›l önce tafl›nan firma, üre- tik, hatta ihracata da bafllad›k diyebiliriz. fiu anda
tim süreçleri ve kalite çal›flmalar›nda hedeflerine Fransa’ya ihracat yap›yoruz.” Nalc›, boru ek parçalar›
yüzde 95 oran›nda ulaflt›. OSB’de üretici olman›n sektöründe yurtiçi ve yurt
kendilerine yeni bir vizyon kazand›rd›¤›n› aktaran d›fl›na uluslararas› stan-
Normsan Genel Müdürü Hüseyin fiaban Dar›c›, ye- dartlara uygun ürünler
niden yap›lanma sürecinde tüm makine parkuru- sunan firman›n yak›n ge-
nu yenilediklerini ve ful otomatik makinelerde lecekteki hedefleri ile ilgi
üretimi sürdürdüklerini belirtti. Firma olarak ihra- flu bilgileri veriyor: “Bak›r
cat›n kendileri için önemli oldu¤unu belirten Da- ve nikel kar›fl›ml› ek par-
r›c›, otomotiv sektörüne Almanya a¤›rl›kl› yüzde çalarda tek üretici olmay›
20 ihracat gerçeklefltirdiklerini aç›klad›. Dar›c›; planl›yoruz. Dubleks par-
“Yeni müflteri aray›fl›nday›z. ‹ki tane çok uluslu çalarda boru ek parça ya-
firma ile görüflmelerimiz sürüyor. 2011 ve 2012’de t›r›m› yap›yoruz. Alümin-
yüzde 30’a ihracat› ç›karmay› düflünüyoruz. Önü- yum alafl›mlar›ndan ABD
müzdeki 3 y›l içinde yüzde 40-45 oran›nda ihra- firmas›na dirsek yapma
cat hedefliyoruz. Ayr›ca ilave yat›r›m yap›yoruz” çal›flmas› var. Karbon,
diye konufluyor. ‹ç piyasada beyaz eflya ve infla- bak›r, nikel, alüminyum
at sektörü a¤›rl›kl› faaliyet yürüten firma, isteni- ve dubleks gibi 5 farkl› malzemeden ve bunun alt
len ürünü istenilen zamanda, istenilen kalitede gruplar›ndan ürün üretebilmekteyiz.” Yerel üretici ola-
üretme yetene¤ine sahip. Dar›c›, beyaz eflya, oto- rak uluslararas› arenada rekabet edebilmek için devlet
motiv ve inflaat sektörü a¤›rl›kl› üretim kalemine deste¤ine ihtiyaç duyduklar›n› ifade eden Nalc›, iflçilik
do¤algaz sektörünü de eklediklerini belirtiyor. maliyetlerinin yüksek olmas›ndan yak›n›yor. Destek ve
Entegre hizmet veren kurulufl olarak yer sorunu teflviklerin artmas›yla istihdam say›s› ve üretimde de
yaflad›klar›n› kaydeden Dar›c›, 4 y›l içinde art›fl yaflanaca¤›na dikkat çeken Nalc›, “‹fl sa¤l›¤› ve
OSB’deki alanlar›n›n kendilerine yetmedi¤ini ak- güvenli¤i konusunda anlaflmalar yapt›k. Ayr›ca bu se-
tar›yor. A¤›rl›kl› ana sanayi ile çal›flan firma, Tuz- ne düzenli olarak mesleki e¤itimler vermeye bafllad›k”
la Mermerciler Organize Sanayi Bölgesi’ne tafl›n- diyor. Toplam 30 kifli istihdam eden firman›n kalite
d›ktan sonra hem makine parkurunu hem de ima- politikas› “müflteri memnuniyeti”ne dayan›yor. Nalc›,
lat kapasitesini artt›rarak büyük dökümcüler s›n›- müflteri memnuniyetinin kal›c› olmas› için yap›lanlar›
f›na girmifl. 160 kifli istihdam ettiklerini belirten flöyle s›ral›yor: “Müflteri flartlar›n›n karfl›lan›p karfl›lan-
Dar›c›, en temel sorun olarak finans s›k›nt›s›na mad›¤› ve müflterinin de¤iflen beklentileri ölçülüp de-
iflaret ediyor. Enerji fiyatlar›n›n yüksek oldu¤unu ¤erlendirilerek tüm çal›flanlara duyurmak, gerekti¤inde
vurgulayan Dar›c›, “Maliyetlerin yüksek olmas› bi- ürün gelifltirme ve belgelendirme çal›flmalar› yapmak,
zi olumsuz etkiliyor. Kurlar yükselmedi¤i müddet- sunulan ürünle ilgili en ufak memnuniyetsizlik ciddiye
çe içeriden gelen maliyet art›fllar› kardan götürü- al›narak düzeltici faaliyette bulunmak.” Firma; meka-
yor. Onun için maliyeti düflürücü daha h›zl› çal›- nik mühendislik, petrokimya, gemi inflaat, kimya, ener-
flan sistemler gelifltiriyoruz” diyor. ji, uçak sanayi, rafineri, g›da endüstrisi sektörlerine
malzeme ve teknik destek sa¤l›yor.
14 KobiEfor A¤ustos 2011