Page 153 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 153
TUZLA MERMERC‹LER OSB
¤›ya çekecekleri imkanlar› onla-
ra sunacak yasal imtiyazlara sa-
hip bulunmalar›d›r.
Alt›nc› sebep, Türkiye’nin ihra-
cata dayal› büyüme ve kalk›nma
modelini benimsemesiyle birlikte
OSB’lerin baflat yat›r›m alanlar›
haline gelmifl bulunmalar›d›r.
Türkiye Organize Sanayi Böl-
geleri, co¤rafi avantajlar teme-
linde Marmara Bölgesi illerine
yo¤unlaflm›flt›r. ‹stanbul-Sakar-
ya hatt›, ülkemizin endüstriyel
kapasitesinin yar›s›n› sa¤layan
en geliflkin sanayi kufla¤› haline
gelmifltir.
Bu sanayi kufla¤› üzerinde yer
alan OSB’lerimiz art›k kapal› ku-
tu olmaktan ç›km›fl, s›nai kalk›n-
Fatih Nalc› mam›z›n bütün dinamikleri ile
iliflkiye girmifl bulunmaktad›r.
T Bölgeleri son birkaç y›lda betçi usullerle yap›lmas›n› zorun- ile iflbirliklerinin, tasar›m, Ar-Ge,
geleneksel usullerle de¤il, reka-
ürkiye’de Organize Sanayi
‹hracat›n, ithalat›n, üniversiteler
lu hale getirmesidir.
önem kazand›. Bunun se-
Ür-Ge ve inovasyon faaliyetleri-
bepleri var.
Dördüncü sebep, rekabetçi ol-
‹lk sebep, küreselleflmedir. Kü- man›n ilk flart›n›n, üretimin en nin, mesleki e¤itimlerin gerçek-
leflti¤i ve bunlar›n geliflkin sos-
reselleflme devletler eliyle de¤il, ileri düzeye ç›kar›lm›fl üretim ko- yal ortamlarda yap›ld›¤› merkez-
özel sektör eliyle olmaktad›r. Kü- flullar›nda gerçeklefltirilmesidir. ler haline gelen OSB’lerimizin-
reselleflmenin kulland›¤› ana dil Türkiye üretim koflullar›n›n en ile- den biri de bu çal›flmam›z›n ko-
“ticaret”tir. ri düzeyde iyilefltirildi¤i imalat nusu olan ve son y›llarda bilinir-
‹kinci sebep, rekabetçili¤in ni- yerleflkeleri ise Organize Sanayi li¤i artan Tuzla Mermerciler Or-
telik de¤ifltirmesidir. Rekabet ar- Bölgeleridir. ganize Sanayi Bölgesidir.
t›k dünya çap›ndad›r dünyan›n Beflinci sebep, Organize Sa- Tuzla Mermerciler Organize
benimsedi¤i ortak kurallarla nayi bölgelerinin kurumsal yap›- Sanayi Bölgesi’nin temelleri S.S.
(DTÖ) yürütülmektedir. lar olmas›, kurumsal yönetim ‹stanbul Anadolu Yakas› Mermer-
Üçüncü sebep, ticaretin üreti- standartlar›n› gelifltirmesi, fir- ciler Toplu ‹flyeri Yap› Kooperati-
mi k›flk›rtmas›, ancak üretimin malar›n üretim maliyetlerini afla- finin giriflimleriyle at›ld›.
A¤ustos 2011 KobiEfor 5