Page 173 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 173

REEL SEKTÖR














             Azerbaycan OST‹M
             Modeline Talip

             Azerbaycan Milli Prodüktivite ve Rekabetçilik Mer-
             kezi, ülkelerinde oluflturmay› düflündükleri organi-
             ze sanayi bölgelerinde OST‹M modelini örnek al-
             mak için OST‹M’i ziyaret etti. OST‹M OSB’de ger-
             çeklefltirilen toplant›da OST‹M OSB Yönetim Kuru-
             lu Baflkan› Orhan Ayd›n ve OST‹M Yat›r›m Proje
             Koordinatörü Abdullah Çörtü konuk heyete OS-
             T‹M’in kuruluflundan bugüne kadar geçirdi¤i süreç-
             leri ve flu andaki yönetim sistemini detaylar›yla an-
             latt›. Orhan Ayd›n, dost ve kardefl ülke Azerbay-
             can’›n geliflimine katk›da bulunacak her türlü çal›fl-
             man›n içinde yer almaktan, destek vermekten bü-
             yük mutluluk duyacaklar›n› söyleyerek, Azerbaycan
             için en uygun sanayi bölgesi modelinin OST‹M ol-
             du¤unun alt›n› çizdi. Azerbaycan’da bir sanayi böl-
             gesine çok ihtiyaç duyuldu¤unu vurgulayan Azer-
             baycan Milli Prodüktivite ve Rekabetçilik Merkezi
             Baflkan› Alakbar Mammadov, “OST‹M’in yönetim
             ve iflleyifl yap›s›n›n bizim için uygun oldu¤unu dü-
             flünüyoruz ve bu yüzden sizlerden bize öncülük et-
             menizi, bilgi birikiminizi ve tecrübelerinizi bize ak-
             tarman›z› istiyoruz” dedi.



             ET‹CAD, Anadolu Yollar›nda

             Elektronik Ticaret Siteleri ve ‹flletmecileri Derne¤i
             (ET‹CAD) e-ticareti Anadolu’da tan›tmaya devam
             ediyor. ET‹CAD, Biliflim Sektörü ‹fl Adamlar› Derne-
             ¤i’nin deste¤i ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odas›’n›n
             ev sahipli¤inde toplant› düzenledi. Toplant›da ko-
             nuflan ET‹CAD Baflkan› Ercüment Erdem, özellikle e-
             ticaretin bir sektör olarak alg›lanmas› için çal›flma-
             lar yapt›klar›n› söyledi.  “Öncelikli olarak amac›m›z
             e-ticareti tüm yönleri ile Anadolu’da tan›tmak. Çün-
             kü e-ticaret çok genifl kapsaml› bir kavram” diyen
             Erdem, konuflmas›n› flöyle sürdürdü: “Geçti¤imiz y›l
             Türkiye’de kredi kartlar› ile yap›lan e-ticaret ifllem-
             lerinin hacmi 15.2 milyar TL seviyesinde. Bu rakam›
             2011 y›l› sonunda 25 milyar TL seviyesinde bekliyo-
             ruz. 5 y›l içinde ise 250 milyar TL’lere ulaflacak.”
                           Erdem, TÜ‹K araflt›rmalar›na göre
                           mevcut durumda Türkiye internet
                           kullan›c›lar›n›n yüzde 85’inin hala
                           internetten al›flverifl yapmam›fl
                           oldu¤unu hat›rlatt›.
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178