Page 165 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 165

UZMAN                       Kurumlarda Görev Tan›mlar› II

                                       G    eçen say›m›zda bafllam›fl oldu-  l Yüksek derecede karar alma ve ba-
                                            ¤umuz görev tan›mlar› ile örnek-
                                                                          ¤›ms›z hareket edebilme yetkinli¤i
                                            lere bu say›m›zda kald›¤›m›z
                                        yerden devam ediyoruz. Bu say›m›z-  l Benzer bir görevde 5 y›l veya üzeri
                                                                          deneyim
                                        da Sat›fl ve Pazarlama Direktörü gö-  l 5 veya daha fazla say›da yöneticiyi
                                        rev tan›mlar›na yer veriyor olaca¤›z.  yönetme
                                                                          l Sat›fl›n yan›s›ra lojistik ve pazarla-
                                        Pozisyon Ad›: Sat›fl Direktörü     ma fonksiyonlar›ndan da sorumlu
                                        Ba¤l› bulunulan pozisyon:  Genel Mü-  olabilme.
                                        dür
                                        ‹flin özeti:                       Pozisyon Ad›: Pazarlama Direktörü
                                        Firman›n tüm sat›fl ve ifl gelifltirme  Ba¤l› bulunulan pozisyon:  Genel Mü-
                                        aktivitelerinin idaresinden ve geliflti-  dür
                                        rilmesinden sorumludur. Üst yönetim  ‹flin özeti:
                                        üyesidir.                         Genellikle üst yönetim üyesidir; pa-
                                        ‹flin içeri¤i:                     zarlama stratejilerinin oluflturulmas›
                                        l Firman›n kurumsal politikas›na uy-  ve uygulanmas›ndan sorumludur.
                                        gun olarak sat›fl stratejilerinin geliflti-  ‹flin içeri¤i:
                                        rilmesinden ve uygulanmas›ndan so-  -l ‹flletme politikas›na uygun olarak
                                        rumludur.                         pazarlama stratejisini gelifltirir; ken-
             KADR‹ DEM‹R                l Birim ve Bölge Sat›fl Müdürleri için  disine ba¤l› departman müdürleri için
                                        sat›fl bütçesi, ciro ve sat›fl hacmi do¤-  pazarlama plan›n› kar ve bütçesel
             kadri.demir@aktif.com.tr   rultusunda ifl planlar› yapar.     olarak belirler.
                                        l Kendisine ba¤l› ekibin kadrolaflma-  l  Ürün gruplar› ve bölgesel olarak
                                        s›n› ve çal›flma politikalar›n› ba¤l› de-  pazarlama aktivitelerini yürütür; ön-
             Performans›                partman müdürleri için düzenler.    celikleri belirler, pazarlama perfor-
                                                                          mans›n› takip eder.
                                        lFirma sat›fl politikalar› çerçevesinde
         nitelikli pazarlama            departman müdürlerine tavsiyelerde  l  Pazarlama departmanlar›n›n faali-
                                        bulunur.
                                                                          yetlerini yönetir, organize eder ve ko-
           personelinin ifle             l Belirli bir bölge içerisinde ifl birim-  ordinasyonu sa¤lar. Departman büt-
                                        leri veya ürün gruplar› için aktiviteler  çelerini haz›rlar ve hedeflerini belir-
               al›nmas›,                organize eder. Öncelikleri belirler.  ler.
                                        Performans› ve geliflimini kontrol  l Potansiyel ürün ve hizmetleri belir-
           gelifltirilmesi ve            eder.                             lemek, piyasa koflullar›n› ve uygunlu-
                                        l  Departman içerisindeki tüm iflleri  ¤unu tespit etmek amac›yla pazar
           elde tutulmas›;              yönetir ve koordine eder.         araflt›rmalar›n› yürütür; rakipleri, po-
         yeni ifl f›rsatlar›n›n          l Departman bütçesini ve sat›fl he-  tansiyel müflterileri, piyasa e¤ilimleri-
                                                                          ni ve geliflim f›rsatlar›n› belirler; ge-
                                        deflerini haz›rlar. Önemli rakipleri,
        yarat›lmas› ve firma            potansiyel müflterileri ve piyasa e¤i-  liflmeler ve sonuçlar› üst yönetime ra-
                                                                          porlar; geliflmeleri inceler ve gerekli
                                        limlerini ve geliflim olanaklar›n› belir-
                imaj›n›n                ler.                              tavsiyelerde bulunur.
                                        l Fiyatlama, ödeme ve di¤er durum-  l  Kendine ba¤l› çal›flanlar›n e¤itim
             gelifltirilerek             lar için karar verir.             programlar›na iliflkin tavsiyelerde bu-
                                        l Sat›fl sonuçlar›n› ve geliflimini peri-  lunur.
             tan›n›rl›¤›n›n             yodik olarak raporlar ve bu sonuçla-  l Performans› nitelikli pazarlama per-
                                        r›n analizlerini inceler, bunlar›n sonu-  sonelinin ifle al›nmas›, gelifltirilmesi
              artt›r›lmas›              cunda gerekli tavsiyelerde bulunur.    ve elde tutulmas›; yeni ifl f›rsatlar›n›n
                                        l Firmay› temsil eder ve önemli müfl-  yarat›lmas› ve firma imaj›n›n gelifltiri-
            do¤rultusunda               terilerle ba¤lant› halinde olur.   lerek tan›n›rl›¤›n›n artt›r›lmas›  do¤-
                 ölçülür.               l Kendine ba¤l› çal›flanlar› yönlendi-  rultusunda ölçülür.
                                                                          Pozisyon eflleme kriterleri:
                                        rir, de¤erlendirir ve motive eder.
                                        l  Çal›flan geliflimine yönelik e¤itim  l Genellikle yönetim kurulu üyesidir.
                                        programlar›na ve araçlara karar verir.   l Karmafl›k pazarlama problemlerine
                                        l Genel Yönetim ile düzenli toplant›-  iliflkin yeni kavramlar / çözümler üret-
                                        lara kat›l›r.                     me ve uygulama yetkinli¤i
                                        l Performans› iyi yetiflmifl sat›fl per-  l Pazarlama araç ve tekniklerine ilifl-
                                        sonelinin kal›c› olmas›, yeni ifl ola-  kin yüksek bilgi düzeyi
                                        naklar› yaratmas› ve sat›fl hedefleri  l Yüksek düzeyde karar alma ve ba-
                                        do¤rultusunda gerçeklefltirilmifl büt-  ¤›ms›z hareket edebilme yetkinli¤i
                                        çe ile ölçülür.                   l Benzer pozisyonda 5 y›l veya daha
                                        Pozisyon eflleme kriterleri:       uzun süreli ifl deneyimi
                                        l  Karmafl›k çözümler üretebilme ve  l 3 veya daha fazla ba¤l› müdürün
                                        uygulayabilme yetkinli¤i          yönetimi
                                        l Çok iyi düzeyde pratik bilgi ve de-  l (Baz› firmalar için) di¤er ülkelerin
                                        neyim seviyesi                    sorumlulu¤u
                                                                                    A¤ustos 2010 KobiEfor 165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170