Page 165 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 165
UZMAN Kurumlarda Görev Tan›mlar› II
G eçen say›m›zda bafllam›fl oldu- l Yüksek derecede karar alma ve ba-
¤umuz görev tan›mlar› ile örnek-
¤›ms›z hareket edebilme yetkinli¤i
lere bu say›m›zda kald›¤›m›z
yerden devam ediyoruz. Bu say›m›z- l Benzer bir görevde 5 y›l veya üzeri
deneyim
da Sat›fl ve Pazarlama Direktörü gö- l 5 veya daha fazla say›da yöneticiyi
rev tan›mlar›na yer veriyor olaca¤›z. yönetme
l Sat›fl›n yan›s›ra lojistik ve pazarla-
Pozisyon Ad›: Sat›fl Direktörü ma fonksiyonlar›ndan da sorumlu
Ba¤l› bulunulan pozisyon: Genel Mü- olabilme.
dür
‹flin özeti: Pozisyon Ad›: Pazarlama Direktörü
Firman›n tüm sat›fl ve ifl gelifltirme Ba¤l› bulunulan pozisyon: Genel Mü-
aktivitelerinin idaresinden ve geliflti- dür
rilmesinden sorumludur. Üst yönetim ‹flin özeti:
üyesidir. Genellikle üst yönetim üyesidir; pa-
‹flin içeri¤i: zarlama stratejilerinin oluflturulmas›
l Firman›n kurumsal politikas›na uy- ve uygulanmas›ndan sorumludur.
gun olarak sat›fl stratejilerinin geliflti- ‹flin içeri¤i:
rilmesinden ve uygulanmas›ndan so- -l ‹flletme politikas›na uygun olarak
rumludur. pazarlama stratejisini gelifltirir; ken-
KADR‹ DEM‹R l Birim ve Bölge Sat›fl Müdürleri için disine ba¤l› departman müdürleri için
sat›fl bütçesi, ciro ve sat›fl hacmi do¤- pazarlama plan›n› kar ve bütçesel
kadri.demir@aktif.com.tr rultusunda ifl planlar› yapar. olarak belirler.
l Kendisine ba¤l› ekibin kadrolaflma- l Ürün gruplar› ve bölgesel olarak
s›n› ve çal›flma politikalar›n› ba¤l› de- pazarlama aktivitelerini yürütür; ön-
Performans› partman müdürleri için düzenler. celikleri belirler, pazarlama perfor-
mans›n› takip eder.
lFirma sat›fl politikalar› çerçevesinde
nitelikli pazarlama departman müdürlerine tavsiyelerde l Pazarlama departmanlar›n›n faali-
bulunur.
yetlerini yönetir, organize eder ve ko-
personelinin ifle l Belirli bir bölge içerisinde ifl birim- ordinasyonu sa¤lar. Departman büt-
leri veya ürün gruplar› için aktiviteler çelerini haz›rlar ve hedeflerini belir-
al›nmas›, organize eder. Öncelikleri belirler. ler.
Performans› ve geliflimini kontrol l Potansiyel ürün ve hizmetleri belir-
gelifltirilmesi ve eder. lemek, piyasa koflullar›n› ve uygunlu-
l Departman içerisindeki tüm iflleri ¤unu tespit etmek amac›yla pazar
elde tutulmas›; yönetir ve koordine eder. araflt›rmalar›n› yürütür; rakipleri, po-
yeni ifl f›rsatlar›n›n l Departman bütçesini ve sat›fl he- tansiyel müflterileri, piyasa e¤ilimleri-
ni ve geliflim f›rsatlar›n› belirler; ge-
deflerini haz›rlar. Önemli rakipleri,
yarat›lmas› ve firma potansiyel müflterileri ve piyasa e¤i- liflmeler ve sonuçlar› üst yönetime ra-
porlar; geliflmeleri inceler ve gerekli
limlerini ve geliflim olanaklar›n› belir-
imaj›n›n ler. tavsiyelerde bulunur.
l Fiyatlama, ödeme ve di¤er durum- l Kendine ba¤l› çal›flanlar›n e¤itim
gelifltirilerek lar için karar verir. programlar›na iliflkin tavsiyelerde bu-
l Sat›fl sonuçlar›n› ve geliflimini peri- lunur.
tan›n›rl›¤›n›n yodik olarak raporlar ve bu sonuçla- l Performans› nitelikli pazarlama per-
r›n analizlerini inceler, bunlar›n sonu- sonelinin ifle al›nmas›, gelifltirilmesi
artt›r›lmas› cunda gerekli tavsiyelerde bulunur. ve elde tutulmas›; yeni ifl f›rsatlar›n›n
l Firmay› temsil eder ve önemli müfl- yarat›lmas› ve firma imaj›n›n gelifltiri-
do¤rultusunda terilerle ba¤lant› halinde olur. lerek tan›n›rl›¤›n›n artt›r›lmas› do¤-
ölçülür. l Kendine ba¤l› çal›flanlar› yönlendi- rultusunda ölçülür.
Pozisyon eflleme kriterleri:
rir, de¤erlendirir ve motive eder.
l Çal›flan geliflimine yönelik e¤itim l Genellikle yönetim kurulu üyesidir.
programlar›na ve araçlara karar verir. l Karmafl›k pazarlama problemlerine
l Genel Yönetim ile düzenli toplant›- iliflkin yeni kavramlar / çözümler üret-
lara kat›l›r. me ve uygulama yetkinli¤i
l Performans› iyi yetiflmifl sat›fl per- l Pazarlama araç ve tekniklerine ilifl-
sonelinin kal›c› olmas›, yeni ifl ola- kin yüksek bilgi düzeyi
naklar› yaratmas› ve sat›fl hedefleri l Yüksek düzeyde karar alma ve ba-
do¤rultusunda gerçeklefltirilmifl büt- ¤›ms›z hareket edebilme yetkinli¤i
çe ile ölçülür. l Benzer pozisyonda 5 y›l veya daha
Pozisyon eflleme kriterleri: uzun süreli ifl deneyimi
l Karmafl›k çözümler üretebilme ve l 3 veya daha fazla ba¤l› müdürün
uygulayabilme yetkinli¤i yönetimi
l Çok iyi düzeyde pratik bilgi ve de- l (Baz› firmalar için) di¤er ülkelerin
neyim seviyesi sorumlulu¤u
A¤ustos 2010 KobiEfor 165