Page 57 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 57

cak bir iddiay› kaleminin ucuna  nizin bütçe, finansman ve iflletme
           koyuyor. Bu çok zorlu ifle girifle-  yönetimi gibi gereksinmelerini A.
           bilmenin motivasyonu ise her     Tahir Gürsoy’un, her bak›mdan
           halde Giyim Sektörü’nde üç çey-  sektörde ilk oldu¤unu ba¤›ran ki-
           rek as›rl›k bir öncü tecrübeye sa-  tab›ndan alabilmektesiniz. Gür-
           hip ve “M‹THAT” gibi bir markay›  soy'un kitabında jean, kravat, tri-
           yaratabilmifl olmas›ndan geliyor.  ko, flapka, spor yelek, mayo, ço-
           fiimdi bugün, binlerce atölyede,  rap ve pijama gibi giyim eflyaları
           yüzde sekseni kodlanm›fl meka-    ve ayakkabının tam tarif ve tipo-
           nik hareketlerle yap›lan iflin as-  lojisi, ürün isimlerinin etimolojik  K‹TAPTAN
           l›nda çok derin bir tarihsel ve  evrimi, renklerin giyim sektörün-
           kültürel arka planı bulundu¤unu  de büründü¤ü anlamlar› bulunu-    ‘Post Scriptum’
           hepimize gösteriyor. Böylelikle  yor ve bu bilgi ve tecrübe p›na-
           Giyim Sektörü’nün hem kendi ta-  r›ndan bütün bunlar› keyfine va-  "3. milenyumun 10 yılını ta-
           rihini, hem de bugün için baflvu-  rarak içmek olanakl›.           mamlarken geleneksel ve loko-
           raca¤› bir kaynak kazand›¤›n› an-  Etkinli¤i bilgiye ba¤layan A.  motif gözüyle baktı¤ımız tekstil
           l›yoruz.                         Tahir Gürsoy kitab›nda, Sektör   sanayimizin gelece¤ine bir göz
                                            için bir “okul” aç›yor ve “Giyim  attı¤ımızda karflımıza maalesef
              Oku da gör, oku da ö¤ren      kuflam mesle¤i”nin bir bütün ola-  iyimser ve olumlu bir tablo
              A. Tahir Gürsoy’un "Giyim Kül-  rak kültür, sanat, el becerisi ve  çıkmamaktadır. Çin'in Dünya Ti-
           türü ve Moda-2. Kitap-Mesleki    yetenek içeren; ayrıca da bun-   caret Örgütü'ne alınmıfl olması
           Bilgiler" kitab›,  Türk tekstil sek-  ların mutlaka e¤itimle bütünleflti-  ve sonuç olarak global ticaret
           törü ve kültürü ile, ister profesyo-  rilip sentezlenmesini gerektiren  ve ekonomi anlayıflı, aslında
           nel modac›, ister üretici veya ni-  bir “‹fi” oldu¤unu telkin ederek  Türkiye'nin son derece aleyhine
           hayet tüketici olarak ilgisi bulu-  büyük bir katma-de¤er yaratmak-  olacak bir dönemi bafllatmıfltır.
           nan herkes için seçkin bir giyim  tad›r. Giyimde ergonomiden ilk  Giyim sanayimizle birlikte teks-
           bilgisi ve e¤itimi sa¤l›yor. Kitap  kez söz ederek ilgili literatürü  til sektörümüz çok uzun yıllar
           iplik-kumafl-desen bilgileri, ku-  zenginlefltirmektedir. Kitab›nda,  kota sisteminden flikâyetçi ol-
           mafl hataları ve önlemleri, moda-  sektörün içinden gelen ve gelebi-  mufltu. Oysa bugün görüyoruz
           ma¤aza-marka üçleminin diyalek-                  lecek olan her   ki kota aslında uzun yıllar bizim
           ti¤i... lojistik, reklâm ve iletiflim-              soruya da-     lehimize çalıflmıfl. fiimdi global
           de hassas noktalar vb. uyar›c› ve                   m›t›lm›fl      rekabet flartları içinde en hızlı
           yönlendirici olabilecek tüm biriki-                  bir yan›t    çalıflan, en hızlı koflan ve en
           mi okuruna arma¤an etmede                            vermek-      ucuz üretimi yapan bizim yeri-
           esirgemesiz davran›yor. Küresel-                     tedir.       mizi alabiliyor.
           leflen giyim pazar›nda dıfl ticaret                                 Tabii tekstil sektöründen bah-
           ve acentelik kulvar›nda nas›l yü-                                 sederken sonuç itibariyle doku-
           rünebilece¤ini ö¤retiyor. Giyim ti-                               ma, örme ve giyim sanayilerini
           careti ifliniz ise e¤er, Avrupa ve                                 birbirinden farklı düflünmek ge-
           Amerika'da hazır giyim tüketimi                                   rekiyor. Dolayısıyla global reka-
           hakk›nda yaflamsal bilgileri ve                                     bet olarak kaderleri aynı olsa
           ücret istatistiklerini, iflletme-                                   bile sektör içindeki alt bölün-
                                                                              melerin flartları farklı ve gele-
                                                                              cekleri farklı olabiliyor. Sonuç-
            nabilmektedir. Bunlar fibliras-                                   ta menfi gidifl bazı alt sektör-
            yon ile veya maltboiling veya                                     ler için daha hızlı, bazıları için
            bicomponent sistemlerle ve                                        daha zayıf olabilecektir. Alt
            özel teknoloji ile elde edil-                                     sektörlerin farklı gelecekleri ol-
            mektedir. Ayrıca elektro                                          ması aynı zamanda o sektörler
            spining yöntemi ile de na-                                        içinde yer alan firmaların da
            nolif üretiminin mümkün                                           tek tek farklı konjonktürlere
            oldu¤u bilinmektedir. Lifle-                                     sahip olması sonucunu do¤u-
            rin böylece mikro metre bo-                                      racaktır. Yani nifl piyasa bulabi-
            yutundan nano metre boyu-                                        len, nifl ürün yapabilen veya
            tuna indirgenmesi hacme                                          katmade¤eri yüksek ürünler
            oranla yüksek yüzey alanını                                      yapmakta ve iyi servis vermek-
            kazanma yanında yüksek meka-                                     te baflarılı olan firmaların ya-
            nik rijitlik ve lif boyunca gerilime                             flam flansları elbette daha uzun
            dayanımı da artırmaktadır."                                      olacaktır.
                                                                                       Kas›m 2010 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62