Page 110 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 110
UZMAN ‹nterneti kullan›n!
E n iyi sat›c›lar ve en iyi flirketler sa- telik kablosuz iletiflim de art›k her yerde
t›fl çabalar›n› etkinlefltirmek için in-
vard›r. Baz› sat›fl organizasyonlar› dizüs-
terneti etkin bir flekilde kullan›rlar.
‹nterneti bir müflteri edinme arac›, dü- tü bilgisayarlar› çok yo¤un olarak kulla-
n›rlar. Bir reklamda dendi¤i gibi “o ol-
flük maliyetli bir da¤›t›m kanal› ve müfl- madan evden ç›kmazlar.”
terileri kendilerine çeken bir araç olarak Oracle, IBM, Xerox, Hewlett-Packard gi-
görürler. bi büyük flirketler, müflteriler ile e-mail
‹nternet teknolojileri sadece onlar› kul- yoluyla haberleflmekle kalmazlar, ayn›
lanan sat›fl ve pazarlama elemanlar›n›n zamanda flirketteki merkezi bilgisayarla-
yarat›c›l›¤› ile s›n›rl›d›r ve kullan›m alan- ra ba¤l› olarak sipariflleri girerler, verita-
lar› dinamiktir. Sürekli online sat›fl› nas›l banlar›n› ve öngörüleri güncellerler,
etkili bir araç olarak kullanabilecekleri müflteri ve pazar bilgilerine ulafl›rlar. Bu
üzerinde kafa yorarlar. flirketlerin sat›c›lar› ev ödevleri ve sat›fl
‹nternetteki ak›ll› kullan›ma örnek ola- ziyaretine gitmeden önce olas› müflteri-
rak DELL’i gösterebiliriz. DELL’in flirket- leri hakk›nda araflt›rmalar yapmak için
lere, kurumlara ve hükümete ücretsiz interneti kullan›rlar.
olarak sa¤lad›¤› özellefltirilmifl WEB Si-
teleri var. Bu sayfalar güvenli ve özellefl- E-mail
tirilmifl Web siteleridir. Bu site flunlar› Dan›flman sat›c›lar için sat›fl› ilerletme
sa¤lar: Siparifl tarihçesi, siparifl durumu, ve anlaml› müflteri iliflkileri gelifltirme
MEM‹fi YILMAM ba¤lant› kuraca¤› müflteri temsilcileri ile konusunda e-mail kifliliksiz bir iletiflim
Uzman E¤itmen/ ilgili bilgiler, sorun giderme hizmetleri, flekli midir?
Yönetim Dan›flman› ürün bilgileri vb… Bu konuda fikirler yo¤undur. Sat›flta ün-
DELL’in 12 dilde 40 binden fazla özellefl- lü bir kifli flöyle der: “Müflterilerim ete
memis@yilmam.com tirilmifl sitesi var. DELL bu ücretsiz WEB dokunmak istiyor, tufllara basmak iste-
hizmetini sat›flç›lar müflteri ziyaretlerine miyor.”
gittiklerinde potansiyel müflterileri etki- Ancak bu konuya kat›lmayan sat›c›lar›n
‹nternet lemek için de kullan›yor. Bu siteleri say›s› artmaktad›r. ‹leri teknoloji paza-
teknolojileri müflteri edinme, müflteri yakalama arac› r›ndaki operasyonlara bakan bir yöneti-
olarak da kullan›yor. Bunlar› 24 saatten
ci, yüz yüze toplant›lar›n önemli oldu-
sadece onlar› az biz zamanda aya¤a kald›rabildiklerini ¤unu düflünse de bu toplant›lar›n e-ma-
söylüyorlar. il ile birlefltirilebilece¤ini, iliflkileri gelifl-
kullanan sat›fl ve ‹nternet, ülke d›fl›nda ofisleri olan çok tirme aç›s›ndan ikisinin de kullan›labile-
pazarlama uluslu flirketler için özellikle önemli. So- ce¤ini düflünüyor. ‹liflkileri gelifltirme ve
sa¤lamlaflt›rma konusunda e-mailin fay-
nuçta internet az de¤erli küçük sat›fl ifl-
elemanlar›n›n levlerini sat›fl a¤lar› kanal›yla müflterile- das›n› göz ard› etmeme konusunda sa-
re ulaflt›rmak için etkili bir araç, çünkü t›ç gücünü sürekli uyar›yor.
yarat›c›l›¤› ile bu a¤lar ucuza mal oluyor. E-mail iki taraf› keskin bir k›l›ç gibidir.
‹nternette web üzerinden sat›fllar artt›k- Günde 100 tane e-mail alan bir müflteri-
s›n›rl›d›r ve ça, o sahadaki sat›c› say›s›nda bir azal- nin her birine yan›t verme zaman› olma-
kullan›m alanlar› ma meydana gelmesine sebep olmakta- yabilir. ‹yi taraf›ndan bak›l›rsa e-mail in-
d›r. ‹nternet büyük sat›fllarda etkili olan
sanlara yan›t verme, dokümante etme,
dinamiktir. dan›flmanc› sat›c›lar›n yerini alamaz. düflünceli sorular sorma ve düflünceli
Yüksek de¤erli aktiviteler, yeni ifl almak, yan›tlar vermek flans›n› do¤uruyor. E-
Sürekli online karmafl›k fiyatland›rmalarda pazarl›k maildeki kilit nokta kesin çok etkili ifa-
sat›fl› nas›l etkili yapmak gibi büyük sat›fllar için dan›fl- deler kurabilmek ve karfl› tarafa otuz
manc› sat›c›lara hala ihtiyaç vard›r ve
saniyelik bir ses parças› gibi gelen ak›l-
bir araç olarak olacakt›r. l› sorular sormakt›r. E¤er iki tarafta e-
Günümüzde baflar›l› olmak isteyen sat›fl maili etkili bir flekilde kullan›yorsa, bu-
kullanabilecekleri organizasyonlar› müflteri de¤eri yarat- nun sonucunda birbirlerine olan sayg›-
mak için rakiplerinden öne geçecek üs- da artar. Do¤al olarak e-mail yazma ye-
üzerinde kafa tünlük ve avantajlar› teknoloji kullana- teneklerinin de olmas› gerekir. Yazma
yorarlar. rak nas›l yakalayacaklar›n› ö¤renmeliler. becerileri, gramer, mizah, düz yaz› gibi
yetenekler sat›c›n›n ne kadar ak›ll› oldu-
Web’de bulunmak ¤unu müflteriye gösterme konusunda
En iyi sat›fl organizasyonlar›, hem dona- önemlidir.
n›m hem yaz›l›m olarak teknolojinin Günümüzde Web siteleri giderek e-mail
önemini uzun zamandan beri fark etmifl- gibi internete dayal› teknolojiler arac›l›-
lerdir. Veri tabanlar›n› ve müflteri listele- ¤›yla, internet flirketlerin al›m sat›m yol-
rini etkin bir flekilde yöneterek iletiflim- lar›n› ve sat›fl dan›flmanlar›n›n iletiflim
lerini e-mail ile yaparak, internet tekno- flekillerini de¤ifltirmektedir. Bu de¤iflime
lojisini kullanmaktad›rlar. Günümüzde uyum sa¤lamakta gecikmeyin, interneti
bütün bu ifllerin hepsi diz üstü bilgisa- flirketinizin iletiflim kanallar›na entegre
yarlarla her yerde yap›labilmektedir. Üs- edin.
110 KobiEfor Ekim 2010