Page 110 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 110

UZMAN                                ‹nterneti kullan›n!

                                       E   n iyi sat›c›lar ve en iyi flirketler sa-  telik kablosuz iletiflim de art›k her yerde
                                           t›fl çabalar›n› etkinlefltirmek için in-
                                                                          vard›r. Baz› sat›fl organizasyonlar› dizüs-
                                           terneti etkin bir flekilde kullan›rlar.
                                        ‹nterneti bir müflteri edinme arac›, dü-  tü bilgisayarlar› çok yo¤un olarak kulla-
                                                                          n›rlar. Bir reklamda dendi¤i gibi “o ol-
                                        flük maliyetli bir da¤›t›m kanal› ve müfl-  madan evden ç›kmazlar.”
                                        terileri kendilerine çeken bir araç olarak  Oracle, IBM, Xerox, Hewlett-Packard gi-
                                        görürler.                         bi büyük flirketler, müflteriler ile e-mail
                                        ‹nternet teknolojileri sadece onlar› kul-  yoluyla haberleflmekle kalmazlar, ayn›
                                        lanan sat›fl ve pazarlama elemanlar›n›n  zamanda flirketteki merkezi bilgisayarla-
                                        yarat›c›l›¤› ile s›n›rl›d›r ve kullan›m alan-  ra ba¤l› olarak sipariflleri girerler, verita-
                                        lar› dinamiktir. Sürekli online sat›fl› nas›l  banlar›n› ve öngörüleri güncellerler,
                                        etkili bir araç olarak kullanabilecekleri  müflteri ve pazar bilgilerine ulafl›rlar. Bu
                                        üzerinde kafa yorarlar.           flirketlerin sat›c›lar› ev ödevleri ve sat›fl
                                        ‹nternetteki ak›ll› kullan›ma örnek ola-  ziyaretine gitmeden önce olas› müflteri-
                                        rak DELL’i gösterebiliriz. DELL’in flirket-  leri hakk›nda araflt›rmalar yapmak için
                                        lere, kurumlara ve hükümete ücretsiz  interneti kullan›rlar.
                                        olarak sa¤lad›¤› özellefltirilmifl WEB Si-
                                        teleri var. Bu sayfalar güvenli ve özellefl-  E-mail
                                        tirilmifl Web siteleridir. Bu site flunlar›  Dan›flman sat›c›lar için sat›fl› ilerletme
                                        sa¤lar: Siparifl tarihçesi, siparifl durumu,  ve anlaml› müflteri iliflkileri gelifltirme
             MEM‹fi YILMAM               ba¤lant› kuraca¤› müflteri temsilcileri ile  konusunda e-mail kifliliksiz bir iletiflim
             Uzman E¤itmen/             ilgili bilgiler, sorun giderme hizmetleri,  flekli midir?
             Yönetim Dan›flman›          ürün bilgileri vb…                Bu konuda fikirler yo¤undur. Sat›flta ün-
                                        DELL’in 12 dilde 40 binden fazla özellefl-  lü bir kifli flöyle der: “Müflterilerim ete
             memis@yilmam.com           tirilmifl sitesi var. DELL bu ücretsiz WEB  dokunmak istiyor, tufllara basmak iste-
                                        hizmetini sat›flç›lar müflteri ziyaretlerine  miyor.”
                                        gittiklerinde potansiyel müflterileri etki-  Ancak bu konuya kat›lmayan sat›c›lar›n
                 ‹nternet               lemek için de kullan›yor. Bu siteleri  say›s› artmaktad›r. ‹leri teknoloji paza-
              teknolojileri             müflteri edinme, müflteri yakalama arac›  r›ndaki operasyonlara bakan bir yöneti-
                                        olarak da kullan›yor. Bunlar› 24 saatten
                                                                          ci,  yüz yüze toplant›lar›n önemli oldu-
             sadece onlar›              az biz zamanda aya¤a kald›rabildiklerini  ¤unu düflünse de bu toplant›lar›n e-ma-
                                        söylüyorlar.                      il ile birlefltirilebilece¤ini, iliflkileri gelifl-
           kullanan sat›fl ve            ‹nternet, ülke d›fl›nda ofisleri olan çok  tirme aç›s›ndan ikisinin de kullan›labile-
               pazarlama                uluslu flirketler için özellikle önemli. So-  ce¤ini düflünüyor. ‹liflkileri gelifltirme ve
                                                                          sa¤lamlaflt›rma konusunda e-mailin fay-
                                        nuçta internet az de¤erli küçük sat›fl ifl-
             elemanlar›n›n              levlerini sat›fl a¤lar› kanal›yla müflterile-  das›n› göz ard› etmeme konusunda sa-
                                        re ulaflt›rmak için etkili bir araç, çünkü  t›ç gücünü sürekli uyar›yor.
             yarat›c›l›¤› ile           bu a¤lar ucuza mal oluyor.        E-mail iki taraf› keskin bir k›l›ç gibidir.
                                        ‹nternette web üzerinden sat›fllar artt›k-  Günde 100 tane e-mail alan bir müflteri-
              s›n›rl›d›r ve             ça, o sahadaki sat›c› say›s›nda bir azal-  nin her birine yan›t verme zaman› olma-
           kullan›m alanlar›            ma meydana gelmesine sebep olmakta-  yabilir. ‹yi taraf›ndan bak›l›rsa e-mail in-
                                        d›r. ‹nternet büyük sat›fllarda etkili olan
                                                                          sanlara yan›t verme, dokümante etme,
               dinamiktir.              dan›flmanc› sat›c›lar›n yerini alamaz.  düflünceli sorular sorma ve düflünceli
                                        Yüksek de¤erli aktiviteler, yeni ifl almak,  yan›tlar vermek flans›n› do¤uruyor. E-
             Sürekli online             karmafl›k fiyatland›rmalarda pazarl›k  maildeki kilit nokta kesin çok etkili ifa-
           sat›fl› nas›l etkili          yapmak gibi büyük sat›fllar için dan›fl-  deler kurabilmek ve karfl› tarafa otuz
                                        manc› sat›c›lara hala ihtiyaç vard›r ve
                                                                          saniyelik bir ses parças› gibi gelen ak›l-
            bir araç olarak             olacakt›r.                        l› sorular sormakt›r. E¤er iki tarafta e-
                                        Günümüzde baflar›l› olmak isteyen sat›fl  maili etkili bir flekilde kullan›yorsa, bu-
          kullanabilecekleri            organizasyonlar› müflteri de¤eri yarat-  nun sonucunda birbirlerine olan sayg›-
                                        mak için rakiplerinden öne geçecek üs-  da artar. Do¤al olarak e-mail yazma ye-
             üzerinde kafa              tünlük ve avantajlar› teknoloji kullana-  teneklerinin de olmas› gerekir. Yazma
                yorarlar.               rak nas›l yakalayacaklar›n› ö¤renmeliler.  becerileri, gramer, mizah, düz yaz› gibi
                                                                          yetenekler sat›c›n›n ne kadar ak›ll› oldu-
                                        Web’de bulunmak                   ¤unu müflteriye gösterme konusunda
                                        En iyi sat›fl organizasyonlar›, hem dona-  önemlidir.
                                        n›m hem yaz›l›m olarak teknolojinin  Günümüzde Web siteleri giderek e-mail
                                        önemini uzun zamandan beri fark etmifl-  gibi internete dayal› teknolojiler arac›l›-
                                        lerdir. Veri tabanlar›n› ve müflteri listele-  ¤›yla, internet flirketlerin al›m sat›m yol-
                                        rini etkin bir flekilde yöneterek iletiflim-  lar›n› ve sat›fl dan›flmanlar›n›n iletiflim
                                        lerini e-mail ile yaparak, internet tekno-  flekillerini de¤ifltirmektedir. Bu de¤iflime
                                        lojisini kullanmaktad›rlar. Günümüzde  uyum sa¤lamakta gecikmeyin, interneti
                                        bütün bu ifllerin hepsi diz üstü bilgisa-  flirketinizin iletiflim kanallar›na entegre
                                        yarlarla her yerde yap›labilmektedir. Üs-  edin.
           110 KobiEfor Ekim 2010
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115