Page 216 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 216

HABER

































                            Haluk Ünald›


              ‹hracat Modeli ihraç ediyoruz!




          Köfleyazar›m›z Stratejist ve Paradigma           uluslararas› bilimsel ekonomi
          Consultancy Kurucusu Haluk Ünald›,              kongrelerinde ‘Model HEDEF PAZAR
          gelifltirdi¤i ihracat modelini dünyaya           (TarMAR)’› anlatacak. Biz de Haluk
          sunacak. Ünald›, yak›n zamanda                  Ünald› ile TarMAR üzerine konufltuk.

         Y     ›llarca strateji ve kurumsal-                            rak, ihracat›m›z sürekli artmas›na

               laflma konular›nda köfle yaz›-
                                                                        ra¤men dünya ihracat›ndan ald›¤›-
               lar›m›z› yazan Haluk Ünal-
          d›’n›n son dönemde ihracata yo-                               m›z pazar pay› artmamaktad›r. Bu
                                                                        nedenle ihracatta ‘ön hatlarda sa-
          ¤unlaflt›¤›n› ve ülke olarak ihracat›m›z› artt›rmaya  vaflan’ ihracatç›lar›m›za hepimizin bilgi ve becerile-
          yönelik yaz›lar da yazd›¤›n› ve ihracatç›lar›m›za ‘›fl›k  rimiz do¤rultusunda destek olmam›z gerekti¤ine
          tuttu¤unu’ biliyoruz. Ayn› zamanda de¤iflik ihracat-  inan›yorum.
          ç› birlik ve kurumlara ihracat raporlar› da haz›rla-  KobiEfor: Son zamanlarda üzerinde çal›flt›¤›n›z
          yan Ünald›’n›n kendi gelifltirdi¤i ihracat modelini  analitik ihracat modelini de¤iflik ihracat raporla-
          uluslararas› bilimsel ekonomi kongrelerinde anlat-  r›nda da kulland›n›z. Bu modelinizin amac› nedir?
          maya haz›rland›¤›n› ö¤rendik. Haluk Ünald› ile ken-  Haluk Ünald›: ‹hracat ile ilgili bütün kurumlar,
          di gelifltirdi¤i ihracat modeli üzerine konufltuk.  sektör dernek ve birliklerimiz ihracat gayretlerini
            KobiEfor: Son dönemde ihracata yönelmenizin   yo¤unlaflt›rmak üzere hedef pazar belirlemeye çal›-
          özel bir nedeni var m›?                         fl›yorlar ancak problem çok karmafl›k oldu¤undan
            Haluk Ünald›: Ülkemizin geliflmifl ülkeler düze-  ne yaz›k ki yeteri kadar etkin olam›yorlar. Bunun en
          yine ç›kabilmesi ve toplumumuzun refah düzeyinin  güzel iflareti; ihracat konsantrasyonumuzun  0.03
          artmas› için ihracat›m›z›n da artmas› gerekti¤i ko-  de¤eri ile ihracat yapan ülkeler aras›nda en düflük
          nusunda san›r›m hemfikiriz. Cumhuriyetimizin yü-  de¤erde olmas›d›r. K›saca, ihracat yapmaya çal›fl›-
          züncü y›l› için hepimize heyecan veren ihracat he-  yoruz ancak ihracat›m›z› ürün gruplar›m›z do¤rul-
          deflerimiz var ancak di¤er taraftan dünya ihraca-  tusunda do¤ru pazarlara odaklayam›yoruz. ‹flte, ha-
          t›nda rekabet her geçen gün biraz daha artmakta  z›rlam›fl oldu¤um ‘Model HEDEF PAZAR (TarMAR)’
          ve herhangi bir üründe pazar pay› artt›rmak gide-  belli bir ürün grubu için verilen bir senaryo içinde
          rek zorlaflmaktad›r. Bu durumun bir yans›mas› ola-  hedef pazar› ve ihracat stratejilerini tan›ml›yor.

          216 KobiEfor Kas›m 2019
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221