Page 56 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 56

nin ayn› zamanda KOB‹’lere dön-  kin bir mentörlük mekanizmas›n›n  XI. KOB‹ Zirvesi’nin ihracat ve
          mek anlam›na geldi¤ini belirten XI.  gelifltirilmesi ve uygulanmas› öne-  KOB‹’ler noktas›nda dikkat çekti¤i
          KOB‹ Zirvesi kat›l›mc›lar› rekabetçi  rildi.                    di¤er hususlar flöyle s›raland›:
          bir üretim aç›s›ndan KOB‹’lerde   l Keza; benzer bir ihtiyaç, Ar-Ge  l Pazar çeflitlendirmesi için KO-
          halen vasat, geri teknolojili üreti-  proje pazar› ve tasar›m proje paza-  B‹’lere destek olunmal›.
          min hakim oldu¤una dikkat çeke-  r› oluflturulmas› ba¤lam›nda da   l KOB‹’lerin gidemeyece¤i pa-
          rek KOB‹’lerde yap›sal dönüflüm  ifade edildi, de¤iflik modellerin  zarlar KOB‹ gözüyle incelenmeli ve
          ekseninin yüksek teknolojili üreti-  üretilebilece¤i öngörüldü.  elde edilen sonuçlar KOB‹’lere ak-
          me geçifl olarak kurgulanmas›n›n   B‹L‹fi‹M VE KOB‹’LER           tar›lmal›d›r.
          alt›n› çizdiler.                  XI. KOB‹ Zirvesi kat›l›mc›lar› ge-  l Turizm sektöründe faaliyet
            KOB‹’lerde üretimin ayn› za-  liflmifl ekonomilerin rekabet üs-  gösteren KOB‹’lerin KOSGEB Hiz-
          manda bir de¤erler sistemini ifade  tünlü¤ünü, dijitalleflme, bilimi, akl›  met ve Desteklerinden daha fazla
          etti¤ine de¤inen kat›l›mc›lar flu  ve hayali birlefltirmek suretiyle ye-  yararlanmas› için tan›t›m ve bilgi-
          noktalar› öne ç›kard›lar:       ni bir sanayi devrimine geçmifl ve  lendirme faaliyetleri artt›r›lmal›d›r.
            l KOB‹’lerde özellikle yerli kat-  bilgi toplumuna geçmifl olmakla  l KOB‹’lerin d›fl pazarlara aç›l-
          k›l› üretim modeline yönelmeliyiz.  aç›klad›lar. Türkiye’de KOB‹’lerin  mada ilk somut sonuç olan “Mikro
            l Ürün de¤il marka satmaya    bu yeni teknoloji devrimini kaç›r-  ihracat” imkanlar›ndan daha fazla
          odaklanmal›y›z.                 mamalar› için elimizi çabuk tut-  yararland›r›lmalar› için gerekli ye-
            l Cesur ve dinamik KOB‹’leri  mak zorunda oldu¤umuza dikkat   ni düzenleme ve kurumlaflmalar
          seçerek güçlendirmeliyiz.       çeken Zirve kat›l›mc›lar› flu husus-  öngörülmelidir.
            l Üretim ahlak› ve kültürünü,  lar›n alt›n› çizdiler:           l ‹hracatç› KOB‹’lere ve ihracat-
          de¤er yaratma kültürünü hayat›n   l Türkiye’nin kalk›nmas› ayn›  la tan›flmam›fl KOB‹’lere lojistik
          her alan›na koyan politikalar ya-  zamanda biliflimle kalk›nmay›  deste¤i sa¤lanmal›d›r.
          ratmal›y›z.                     içermektedir.                                        l Hizmet ‹hracatç›lar› Birli¤i ku-
            l Parayla ilgili paradigmalar de-  l Büyük bir ekonomik h›z yaka-  rulmal›d›r.
          ¤iflti, yeni paradigma; fleffafl›k,  lamak için teknolojik bir h›z yaka-  E⁄‹T‹M VE KOB‹’LER
          maliyet odakl›, özel üretim, alg› yö-  lanmal›d›r, bu da ancak KOB‹’lerin  Türkiye’nin önümüze koydu¤u-
          netimi, teknoloji kullan›m›, adalet  biliflim teknolojilerini en ileri yo-  muz kapsaml› dönüflüm program›-
          odakl› oldu. Bu de¤erleri KOB‹’ler  ¤unlukta kullanmalar›yla sa¤lana-  n›n öznesinin befleri sermayemiz
          baz›nda yerli yerine oturtacak uy-  cakt›r.                                                  olaca¤›ndan hareketle XI. KOB‹ Zir-
          gulamalar gelifltirmeliyiz.        l KOB‹’lerimizin dönüflmesi ile  vesi, e¤itim sorununa özel önem
            KOB‹’lerin ciro büyütme odakl›  biliflim teknolojilerine adapte ol-  verdi. Formel e¤itimde OECD orta-
          enerjisini inovatif yat›r›ma yönelten  malar› efl anlaml› süreçlerdir.           lamas›n›n çok gerisinde oldu¤u-
          de¤iflimi gerçeklefltirmeli, flirket  l ‹malat sanayisine yönelme,  muza vurgu yapan Zirve kat›l›mc›-
          büyütme mant›¤›ndan ekonomiyi   Ar-Ge ve inovasyona dayal› yeni bir  lar›, bilhassa yaflam boyu e¤itimin
          büyütme ve tabana yaymaya yönel-  sanayi hamlesini gerçeklefltirme,  önemine dikkat çekti. Türkiye’nin
          meliyiz.                        son tahlilde biliflim teknolojileri te-  “Ar-Ge, ‹novasyon, Tasar›m ve
            ‹LER‹ TEKNOLOJ‹ VE            melinde gerçekleflecektir.       Markalaflma” kapasitesinin ortaya
            KOB‹’LER                        ‹HRACAT VE KOB‹’LER           ç›kar›lmas›nda e¤itimin belirleyici
            XI. KOB‹ Zirvesi, KOB‹’lerde kat-  Türkiye’nin 2023 hedefi 500 mil-  rolüne iflaret eden kat›l›mc›lar›n
          made¤er üretimini art›rman›n    yar dolar ihracat eriflilmez de¤il-  öne ç›kard›klar› tespit ve önerileri
          önemini vurgulad›. Bu konuda ba-  dir. Mevcut durumda tüm dünyaya  flöyle özetliyoruz:
          flat sorun olarak KOB‹’lerde ileri  20 bin farkl› mal satt›¤›m›za ve bu  l Türkiye’nin güçlü bir befleri
          teknoloji kullan›m›na dikkat çekti.  ihracat›n yaklafl›k yüzde 60’›n› KO-  sermayeye olan ihtiyac›, ertelen-
          Zirve; Türkiye’nin rekabet ç›tas›n›n  B‹’lerin gerçeklefltirdi¤ine dikkat  mesi olanaks›z e¤itim çözümlerini
          ancak ileri teknolojili üretime en-  çekilen XI. KOB‹ Zirvesi’nde, tek-  güncellefltirmifltir. ‹stenen ve özle-
          tegre olmakla yükseltilece¤ine  noloji a¤›rl›kl› ve yüksek katmade-  nen befleri sermayenin temel nite-
          kuvvetle vurgu yapt›.           ¤erli üretim yap›s›na geçen ve ih-  li¤i; Bilgi+Tecrübe = Yarat›c›l›k ol-
            Zirve’de KOB‹’lerin teknopark-  racat›na Ar-Ge, inovasyon ve tasa-  mal›d›r.
          larda yo¤unlaflt›¤›, binlerce Ar-Ge  r›m› sokan KOB‹’lerin h›zla marka-  l Özellikle üretim alan›nda bilgi
          projesi yürüttükleri, say›larla gös-  laflt›klar›n›n gözlendi¤i kaydedildi.  ve tecrübeye dayal› ciddi bir insan
          terildi. KOB‹’lerin art›k teknoloji  D›fl pazarlarda tutunma ve mar-  kayna¤› eksikli¤imiz bulunmakta-
          tabanl› bir hüviyet kazand›¤›na dik-  kalaflmada KOB‹’lerimizin hala  d›r. Teknoloji kullan›c›s› insan yeri-
          kat çekildi.                    önemli güçlükler yaflad›¤›, ittifak  ne onu üreten beyinlerin yetifltiril-
            Teknolojiye, markalaflmaya, ku-  edilen bir görüfl olarak ortaya kon-  mesine odaklanmal›y›z.
          rumsallaflmaya yönelen KOB‹’ler-  du ve KOB‹’lerin haz›r yabanc› mar-  l E¤itimin bilimsel kalitesini ve
          de karl›l›¤›n 5 y›ldan sonra opti-  kalar› sat›n almalar›n›n ve bu al›m-  pozitif bilimlerde e¤itimin kalitesi-
          mum seviyeye ç›kt›¤› ve ölçek eko-  lar›n desteklenmesinin önemine  ni ve ortalama düzeyini h›zla art›r-
          nomisine do¤ru yürüyüflte ad›mla-  dikkat çekildi. Ayr›ca; yönlendirici  mal›y›z. Yüksek kalite iflgücü sa¤-
          r›n büyüdü¤ü belirtildi.        bir birimin kurulmas› halinde Tür-  lamaya yönelik; fen-matematik
            l KOB‹’lerin Ar-Ge ve yenilik ka-  kiye’de korunmayan milyonlarca  e¤itimini yayg›nlaflt›rmak suretiyle
          pasitelerini art›rmaya yönelik yeni  patentten KOB‹’lerin yararlanabile-  genç nüfusun verimli istihdam
          destek modellerine ihtiyac›n alt›  ce¤i ve markalaflmada önemli bir  alanlar›na yönlendirilmesi gerek-
          çizildi, örne¤in salt bu konuda et-  avantaj elde edece¤i vurguland›.  mektedir.

          56 KobiEfor Haziran 2015
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61