Page 140 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 140
ÜN‹VERS‹TE
Abdulkadir Gayretli
Japonya’ya Türk e¤itim
sistemini anlatt›
‹stanbul Geliflim
Üniversitesi Mütevelli
Heyet Baflkan›
Abdulkadir Gayretli,
Japonya’da konferans
verdi. Nagasaki
Üniversitesi’nin davetlisi
olarak Japonya’da bulunan
Gayretli, Türk e¤itim
sisteminin geçmiflini,
günümüzü ve gelece¤ini
akademi dünyas›na
anlatt›.
D ünyan›n ilk 500 üniversi-
teleri aras›nda yeralan
Üniversite-
Nagasaki
si’nin davetlisi olarak
Japonya’ya giden ‹stan-
bul Geliflim Üniversitesi Müte-
velli Heyeti Baflkan› Abdulkadir bir de¤iflimin yafland›¤›n›n alt›n›
Gayretli, Türk e¤itim sistemi çizen Gayretli, biliflim, malzeme,
hakk›nda içinde dekan, profesör, nano, genetik, biyo, enerji, çevre,
doktora ve yüksek lisans ö¤ren- tasar›m ve beyin simülasyon tek-
cilerinin bulundu¤u akademi nolojilerinde gerçeklefltirilen
dünyas›na konferans verdi. yeniliklerin genel ekonomiyi ve
Küreselleflme, artan rekabet sanayiyi h›zland›rd›¤›n› ifade etti.
ortam› ve teknolojideki h›z›n
dünyada ciddi bir de¤iflim-dönü- Türkiye’de
flüm yaratt›¤›n› kaydeden Gayret- üniversitelerin say›s›
li, “Dünyada 1960’lar üretimde art›yor
ciddi bir rekabeti getirdi. Ard›n- Yüksekö¤retimde de¤iflim
dan 1970’lerde rekabetin ad› ma- 1986’da Magna Carta ile bafllad›.
liyetti. 1980’lede ise kalite. Ard›ndan Bologna süreciyle de-
1990’larda h›z, 2000’li y›llarda ise vam etti. Türkiye Bologna süreci-
bilgi teknolojisi oldu. Yüksekö¤- ne 2001 y›l›nda dahil olarak yük-
Abdulkadir
retimde de¤iflimi zorlayan fak- Gayretli sekö¤retimini tüm dünyaya en-
törler ise; demokratikleflme, kü- tegre etti. 2011’den sonra ise
reselleflme ve bilgi ekonomisinin Türkiye’deki tüm üniversiteler
yükseliflidir” diye konufltu. Yük- mecburi olarak Bologna süreci-
sekö¤retimde tüm dünyada ciddi ne dahil oldu. Abdulkadir Gayret-
140 KobiEfor Haziran 2015