Page 110 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 110
DÜZCE 2. OSB
KASIM AKTAfi: “DÜZCE OSB VE DÜZCE 2. OSB’N‹N GEL‹fiMES‹ VE
BÜYÜK YATIRIMCILARIN YEN‹ YAPILAN YATIRIMLARI ‹LE B‹RL‹KTE
KAYNAfiLI TRAFO MERKEZ‹’NDE OSB’LERE TAHS‹S ED‹LEN MEVCUT
TRAFO MERKEZ‹N‹N, OSB’LER‹N ENERJ‹ ‹HT‹YACINI KARfiILAYAMADI⁄INDAN
YEN‹ B‹R TRAFO MERKEZ‹NE ‹HT‹YAÇ VARDIR.”
önerilerini dile getiriyor: yap›yor, bu say› sürekli art›yor. Trafo Merkezi
“Düzce’nin 5084 Say›l› ‘Yat›r›m Düzce Merkez’e kadar gelen bu Düzce OSB ve Düzce 2.
ve ‹stihdam›n Teflviki’ hakk›ndaki araçlar Organize Sanayi Bölgele- OSB’nin geliflmesi ve büyük ya-
kanun kapsam›na al›nmas›yla ri’ne ulaflabilmek için 7 kilomet- t›r›mc›lar›n yeni yap›lan yat›r›m-
sanayinin yap›laflmas›nda olum- relik Beyköy Beldesi ve Merkez’in lar› ile birlikte Kaynafll› Trafo
lu yönde bir de¤iflim görülmüfl güneyinde kalan tüm köylere ula- Merkezi’nde OSB’lere tahsis
olup mevcut küçük ölçekli sanayi fl›m› sa¤layan yollar› kullanmak- edilen mevcut trafo merkezinin,
kurulufllar›na 1. ve 2. Organize tad›rlar. Merkez’den OSB’ye ba¤- OSB’lerin enerji ihtiyac›n› karfl›-
Sanayi Bölgesi’nin de eklenme- lanan bu yollar ayn› zamanda ya- layamad›¤›ndan yeni bir trafo
siyle orta ölçekli fabrikalar ku- t›r›mc› kurulufllarda istihdam edi- merkezine ihtiyaç vard›r.”
rulmaya ve faaliyet göstermeye len personelin tafl›nmas›n› sa¤la-
bafllam›fllard›r. Düzce Organize yan günlük 460 adet servis arac› Altyap› ve di¤er
Sanayi Bölgeleri; TEM Otoyo- taraf›ndan da kullan›lmaktad›r. yat›r›mlar:
lu’nun 1.5 kilometre güneyinde Mevcut yollar›n; Beyköy Beldesi Düzce 2. OSB’nin altyap›s›n›n
yeralmakta ancak otoyola ba¤- ve köylerde yaflayan insanlar›n kat›l›mc›lar› taraf›ndan infla edil-
lant›s› bulunmamaktad›r. Bat›’da merkeze ulafl›m›n› sa¤larken ayn› di¤ini vurgulayan Aktafl, çevre dü-
15 kilometre uzakl›ktaki Gölyaka zamanda Organize Sanayi Bölge- zenlemeleri çerçevesinde a¤aç-
ve 20 kilometre uzakl›ktaki Kay- leri’ne ulaflmak üzere hem lojis- land›rma çal›flmalar› yapt›klar›n›
nafll› ilçeleri ç›k›fllar›ndan otoyo- tik hem de servis amaçl› kullan›l- da ifade ediyor.
la ba¤lant› sa¤lanabilmektedir. mas› bu güzergahtaki trafi¤i Aktafl, Düzce 2. OSB’nin altya-
Bu durum D-100 Karayolu’ndaki olumsuz yönde etkilemekte ve p› inflaat› ifli ihalesinin 2. OSB Yö-
trafi¤i olumsuz yönde etkiledi¤i yollar bu yo¤unlu¤u tafl›yama- netim Kurulu Baflkanl›¤› taraf›n-
gibi yat›r›mc›lar›m›z›n lojistik maktad›r. Bu nedenle T.C. Kara dan yap›ld›¤›n›, ihaleyi alan firma
maliyetlerini de art›rmaktad›r. Yollar› taraf›ndan projesi haz›rla- Yeypafl Yerel Yönetimler Gaz.
Düzce OSB ve Düzce 2. OSB’ye nan otoyol ba¤lant›s›n›n gerçek- Paz. ‹nfl. A.fi. taraf›ndan altyap›
günlük olarak 250 adet lojistik leflmesi ilimiz ve OSB’ler için inflaat›na 2007 y›l›nda baflland›-
amaçl› kamyon ve t›r girifl ve ç›k›fl önem arz etmektedir.
110 KobiEfor Haziran 2015