Page 110 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 110

DÜZCE 2. OSB




































                     KASIM AKTAfi: “DÜZCE OSB VE DÜZCE 2. OSB’N‹N GEL‹fiMES‹ VE
                    BÜYÜK YATIRIMCILARIN YEN‹ YAPILAN YATIRIMLARI ‹LE B‹RL‹KTE
                   KAYNAfiLI TRAFO MERKEZ‹’NDE OSB’LERE TAHS‹S ED‹LEN MEVCUT
              TRAFO MERKEZ‹N‹N, OSB’LER‹N ENERJ‹ ‹HT‹YACINI KARfiILAYAMADI⁄INDAN
                               YEN‹ B‹R TRAFO MERKEZ‹NE ‹HT‹YAÇ VARDIR.”

          önerilerini dile getiriyor:     yap›yor, bu say› sürekli art›yor.  Trafo Merkezi
            “Düzce’nin 5084 Say›l› ‘Yat›r›m  Düzce Merkez’e kadar gelen bu  Düzce OSB ve Düzce 2.
          ve ‹stihdam›n Teflviki’ hakk›ndaki  araçlar Organize Sanayi Bölgele-  OSB’nin geliflmesi ve büyük ya-
          kanun kapsam›na al›nmas›yla     ri’ne ulaflabilmek için 7 kilomet-  t›r›mc›lar›n yeni yap›lan yat›r›m-
          sanayinin yap›laflmas›nda olum-  relik Beyköy Beldesi ve Merkez’in  lar› ile birlikte Kaynafll› Trafo
          lu yönde bir de¤iflim görülmüfl   güneyinde kalan tüm köylere ula-  Merkezi’nde OSB’lere tahsis
          olup mevcut küçük ölçekli sanayi  fl›m› sa¤layan yollar› kullanmak-  edilen mevcut trafo merkezinin,
          kurulufllar›na 1. ve 2. Organize  tad›rlar. Merkez’den OSB’ye ba¤-  OSB’lerin enerji ihtiyac›n› karfl›-
          Sanayi Bölgesi’nin de eklenme-  lanan bu yollar ayn› zamanda ya-  layamad›¤›ndan yeni bir trafo
          siyle orta ölçekli fabrikalar ku-  t›r›mc› kurulufllarda istihdam edi-  merkezine ihtiyaç vard›r.”
          rulmaya ve faaliyet göstermeye  len personelin tafl›nmas›n› sa¤la-
          bafllam›fllard›r. Düzce Organize  yan günlük 460 adet servis arac›  Altyap› ve di¤er
          Sanayi Bölgeleri; TEM Otoyo-    taraf›ndan da kullan›lmaktad›r.   yat›r›mlar:
          lu’nun 1.5 kilometre güneyinde  Mevcut yollar›n; Beyköy Beldesi   Düzce 2. OSB’nin altyap›s›n›n
          yeralmakta ancak otoyola ba¤-   ve köylerde yaflayan insanlar›n  kat›l›mc›lar› taraf›ndan infla edil-
          lant›s› bulunmamaktad›r. Bat›’da  merkeze ulafl›m›n› sa¤larken ayn›  di¤ini vurgulayan Aktafl, çevre dü-
          15 kilometre uzakl›ktaki Gölyaka  zamanda Organize Sanayi Bölge-  zenlemeleri çerçevesinde a¤aç-
          ve 20 kilometre uzakl›ktaki Kay-  leri’ne ulaflmak üzere hem lojis-  land›rma çal›flmalar› yapt›klar›n›
          nafll› ilçeleri ç›k›fllar›ndan otoyo-  tik hem de servis amaçl› kullan›l-  da ifade ediyor.
          la ba¤lant› sa¤lanabilmektedir.  mas› bu güzergahtaki trafi¤i     Aktafl, Düzce 2. OSB’nin altya-
          Bu durum D-100 Karayolu’ndaki   olumsuz yönde etkilemekte ve    p› inflaat› ifli ihalesinin 2. OSB Yö-
          trafi¤i olumsuz yönde etkiledi¤i  yollar bu yo¤unlu¤u tafl›yama-  netim Kurulu Baflkanl›¤› taraf›n-
          gibi yat›r›mc›lar›m›z›n lojistik  maktad›r. Bu nedenle T.C. Kara  dan yap›ld›¤›n›, ihaleyi alan firma
          maliyetlerini de art›rmaktad›r.   Yollar› taraf›ndan projesi haz›rla-  Yeypafl Yerel Yönetimler Gaz.
            Düzce OSB ve Düzce 2. OSB’ye  nan otoyol ba¤lant›s›n›n gerçek-  Paz. ‹nfl. A.fi.  taraf›ndan altyap›
          günlük olarak 250 adet lojistik  leflmesi ilimiz ve OSB’ler için  inflaat›na 2007 y›l›nda baflland›-
          amaçl› kamyon ve t›r girifl ve ç›k›fl  önem arz etmektedir.

          110 KobiEfor Haziran 2015
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115