Page 5 - KobiEfor Kasım 2025
P. 5

“Tam  stedi in Gibi” Bir Fintek Hikayesi



               Garanti BBVA’nın iştiraki olarak kurulan Tami, kısa sürede Türkiye’nin ödeme sistemleri
              alanındaki en yenilikçi markalarından biri haline geldi. Tami Genel Müdürü Melda Çetin,
                      markanın birinci yılında bu başarıyı getiren stratejileri ve vizyonu anlattı.

          Fintek ekosisteminde yeni bir standart            tinden yararlanarak; yerli ve yabancı tüm kartlardan ko-
            E-para ve ödeme hizmetlerinde sunduğu             layca ödeme alabiliyor, ödemelerini rahatlıkla takip
          esnek çözümler, güçlü teknolojik altyapı ve          edebiliyor, banka kartlarının taksit imkanlarından ve
          müşteri odaklı yaklaşımıyla Tami hem birey-           özel kampanyalardan faydalanabiliyor” diyen Çetin,
          ler hem işletmeler için ödemeler dünyasında           aynı zamanda küçük işletmeler için linkle ödeme
          yeni bir sayfa açtı. Bugünlerde birinci yaşını        ürününün sağladığı kolaylığa dikkat çekiyor: “Küçük
          kutlayan Tami, Garanti BBVA’nın güçlü tek-            işletmeler, yüz yüze ödeme almak isteyen ya da B2B
          nolojisi ve kullanıcı odaklı yaklaşımıyla Tür-        satış yapan müşterilerimiz için geliştirdiğimiz linkle
          kiye fintek pazarında yeni bir standardı                 ödeme ürünümüz büyük ilgi görüyor. Bu ürünle
          temsil ediyor.                                            kullanıcılar yalnızca bir link göndererek güvenli
                                                                      ödeme alabiliyor, çok rahat ve kolay kulla-
          “Tami’yi insanların gerçekten                                 nılabilir portal ve uygulamadan işlemle-
          ihtiyaç duyduğu deneyimi                                        rini kolayca takip edebiliyorlar.”
          sunmak için kurduk”
            Tami Genel Müdürü Melda Çetin’e                                  “Ön ödemeli kartlarla
          göre Tami’nin hikâyesi, bir finansal ürün-                          finansal kapsayıcılığı
          den çok daha fazlasını inşa etme hedefiyle                          artırıyoruz”
          başladı: “Tami’yi kurarken sadece teknik                             Tami’nin bireysel çözümleri
          bir çözüm üretmeyi değil, insanların gerçek-                       arasında öne çıkan ön ödemeli
          ten ihtiyaç duyduğu deneyimi sunmayı hedef-                  kart, özellikle gençler ve kadınlar için fi-
                                                          Melda Çetin
          ledik. Pandemi sonrası hızla büyüyen e-ticaret               nansal erişimi kolaylaştırıyor. “Kredi kartı
          dünyasında müşterilerin en temel beklentileri                 sahibi olamayan ya da tercih etmeyen kul-
          rahatlık, kolaylık ve güven olmuştu. Biz de TAMİ’yi, bu ihti-  lanıcılar için Tami Kart, güvenli ve esnek bir alternatif. Anında
          yaçlara karşılık verebilecek; çoklu banka POS’u, kapalı ve  kart çıkarıp yatırdıkları bakiye kadar harcama yapabiliyorlar.
          açık devre cüzdan gibi yalnızca ödeme ve elektronik para ku-  Ayrıca ebeveyn onayıyla 18 yaş altı gençler de kartımızı kul-
          ruluşlarının esnek ve yenilikçi yapısıyla sunulabilecek ürün-  lanabiliyor,” diyen Çetin, finansal kapsayıcılığın markanın
          leri geliştirmek için hayata geçirdik.”        temel önceliklerinden biri olduğunu vurguluyor. Tami’nin ön
                                                         ödemeli kartla sunduğu değer önerileri arasında dönemsel
          Tami’nin adı da bu yaklaşımı özetliyor: “Tam İstediğin Gibi.”  kampanyalar, nakit iade fırsatları ve 7/24 ücretsiz para trans-
          Çetin, bu mottodan hareketle markanın ku-                     feri imkânı da bulunuyor.
          ruluş vizyonunu şöyle açıklıyor: “Amacımız
          müşterilerimizin ödeme süreçlerini zahmet-                    Köklü deneyim ve global birikim
          siz, güvenilir ve akışkan bir deneyim haline                  startup ruhuyla birleşiyor
          getirmekti. Bunu da Garanti BBVA’nın tekno-                     Melda Çetin, birinci yılı geride bırakan
          loji gücüyle startup çevikliğini birleştirerek ba-            Tami’nin önümüzdeki dönemde hem bi-
          şardık.”                                                      reyler hem işletmeler için “tam istedikleri
                                                                        gibi” bir finansal deneyim yaratmaya
          Her ölçekte işletmeye özel çözümler                           devam edeceğini belirtiyor: “Birinci yılı-
            Tami’nin kısa sürede büyümesinde, e-ti-                     mızı büyük bir gururla kutluyoruz. Tami’yi
          caret sisteminde yer alan KOBİ’lere sunduğu                   sıfırdan, girişimci bir ruhla inşa ettik;
          yenilikçi ödeme altyapısının önemli bir payı                  bugün geldiğimiz noktada inovatif, güve-
          var. “Bir işletme için ödeme altyapısı kurmak                 nilir, kullanıcı odaklı bir fintek olarak pa-
          çoğu zaman karmaşık ve zaman alıcı bir sü-                    zarda yerimizi aldık. Garanti BBVA’nın
          reçtir. Tek tek bankalara POS başvurusu yap-                  köklü deneyimiyle BBVA’nın global biriki-
          mak, belgelerle uğraşmak ciddi bir                            mini, dinamik ve vizyoner ekibimizin
          operasyonel yük. Sunduğumuz sanal POS çö-                     enerjisiyle birleştiriyoruz. Bu güçlü kültü-
          zümü sayesinde işletmeler Tami Sanal POS’u                    rün, kısa sürede elde ettiğimiz başarı-
          dakikalar içerisinde e-ticaret sitelerine en-                 larda çok önemli bir payı olduğuna
          tegre edip güvenli ve kesintisiz ödeme hizme-                 inanıyoruz.”
                                                                                     Kas m 2025 KobiEfor  5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10