Page 80 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 80

AJANS


              Skala Medya Dijital Grup Baflkan› Sinan Çilek vurguluyor:


           “Eriflim, Deneyim, Dizayn”: Skala Medya



          Skala Medya Dijital Grup Baflkan›                Çilek, Skala Medya’n›n 2020’de
          Sinan Çilek’e göre “Kaç kifliye erifltik?”        sunaca¤› yeniliklerle hizmet verdikleri
          sorusu 2020’de yerini “Biz ne kadar             markalar›n ifl sonuçlar›nda ciddi art›fl
          ifl sonucu veya dönüflüm sa¤lad›k?”               sa¤lamay› hedeflediklerini söylüyor.
          sorusuna b›rakacak.                             n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
         D     ijital dünya bafl döndürücü bir h›zla gelifliyor

               ve her gün oyunun kurallar› yeniden yaz›l›yor.
               Biz de Skala Medya Dijital Grup Baflkan› Si-
          nan Çilek ile dijital dünyada 2020 y›l›n›n trendlerini
          ve Skala Medya’n›n müflterilerine sundu¤u yenilik-
          çi çözümlerini konufltuk.
            Sinan Çilek’e göre art›k markalara yeni trafik
          sa¤lamak ve yönlendirmek yeterli de¤il. 2020’de
          yönlendirilen trafi¤i markan›n sahip oldu¤u alan-
          larda maksimumda ifl sonuçlar›na çevirmek önem
          kazanacak. Sinan Çilek, 2019 y›l› itibariyle bu konu-
          da teknolojik haz›rl›klar› yapt›klar›n› ve 2020’de
          hizmet vermeye bafllayacaklar›n› aç›kl›yor: “Bence,
          reklama yat›rd›¤›n›z paran›n karfl›l›¤›n› maksi-
          mumda almak de¤erli. ‘Kaç kifliye erifltik?’ soru-
          sundan ziyade 2020’de ‘Biz ne kadar ifl sonucu veya
          dönüflüm sa¤lad›k?’ sorusu önem kazanacak. Bi-
          zim çal›flmalar›m›z hem dönüflüm oran›n› art›r›yor,
          hem de markalar›m›z›n reklam yat›r›mlar›n› opti-
          mize ediyor. Ciddi manada paran›z cebinizde kal›-
          yor ve etkili bir yay›n yap›yorsunuz.”
            Ald›¤› ulusal ve uluslararas› ödüllerle baflar›s›
          tescilli medya ajans› Skala Medya, 30’un üzerinde
                                                          Sinan Çilek
          marka ile çal›fl›yor. Çilek, yeni hizmetlerini 2020’de
          çal›flt›klar› markalara entegre etmeyi, veri anlam-
          land›rma ve zenginlefltirme iflinde ciddi bir yol al-  eriflime ayn› mesajlar› gösterecektik. O 1 milyon in-
          may› hedeflediklerini kaydediyor: “Örne¤in; marka-  san neye ilgi duyuyor, sat›flta nas›l bir sorun oldu, o
          n›za bir kampanya yapt›n›z, reklam yay›nlar› ile 1  müflteriler neden kay›p biz bunu bilemeyecektik.
          milyon eriflim sa¤lad›n›z ve web sitesine yönlendir-  fiu an yeni teknolojilerimizle verileri anlamland›r-
          diniz. Ve yaklafl›k yüzde 3-5 oran›nda dönüflüm   maya ve zenginlefltirmeye çal›fl›yoruz. Bir marka-
          sa¤land›. Geriye kalan yüzde 95’in bu sat›fl vaadiyle  m›zla çal›flmaya bafllad›¤›m›zda 6 ay içerisinde kul-
          hiçbir ilgisi olmad›¤› anlam›na gelmez. ‹lgileri var-  lan›c›lar› tan›yoruz. Rastgele herhangi bir veriden
          d›r ancak o potansiyeli sat›fla dönüfltüremedik de-  geri dönüflümümüz 1 birim ise anlamland›rd›¤›m›z
          mektir. Eskiden olsa marka 3 ay sonra yeni bir  verilerden geri dönüflüm 10 birim olabiliyor, yani ifl
                                    kampanya yapt›¤›n-    sonucu 10 kat artabiliyor.”
                                    da sanki daha önce      Bu yenilikçi yaklafl›mla iki tip platform kullan›l›-
                                    hiç kampanya yap-     yor. Çilek, anlat›yor: “‹lki; markan›n sahip oldu¤u di-
                                    mam›fl›z gibi yeni     jital alanlara basit bir kod entegrasyonuyla kurdu¤u-
                                    kullan›c›lar› hedef-  muz platform; CDP (Customer Data Platform-Müfl-
                                    lemeye çal›flacakt›k.  teri Veri Yönetimi Platformu). Efl zamanl› olarak Go-
                                    Veya yeniden pazar-   ogle’un ücretsiz sa¤lad›¤› ürünleri de markan›n diji-
                                    lama yöntemiyle bi-   tal alanlar›na yerlefltirerek web analiz ekibimizle bu
                                    ze gelen o 1 milyon   datay› anlamland›r›yoruz. ‹kincisi ise yay›n taraf›nda

          80 KobiEfor Ocak 2020
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85