Page 80 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 80
AJANS
Skala Medya Dijital Grup Baflkan› Sinan Çilek vurguluyor:
“Eriflim, Deneyim, Dizayn”: Skala Medya
Skala Medya Dijital Grup Baflkan› Çilek, Skala Medya’n›n 2020’de
Sinan Çilek’e göre “Kaç kifliye erifltik?” sunaca¤› yeniliklerle hizmet verdikleri
sorusu 2020’de yerini “Biz ne kadar markalar›n ifl sonuçlar›nda ciddi art›fl
ifl sonucu veya dönüflüm sa¤lad›k?” sa¤lamay› hedeflediklerini söylüyor.
sorusuna b›rakacak. n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
D ijital dünya bafl döndürücü bir h›zla gelifliyor
ve her gün oyunun kurallar› yeniden yaz›l›yor.
Biz de Skala Medya Dijital Grup Baflkan› Si-
nan Çilek ile dijital dünyada 2020 y›l›n›n trendlerini
ve Skala Medya’n›n müflterilerine sundu¤u yenilik-
çi çözümlerini konufltuk.
Sinan Çilek’e göre art›k markalara yeni trafik
sa¤lamak ve yönlendirmek yeterli de¤il. 2020’de
yönlendirilen trafi¤i markan›n sahip oldu¤u alan-
larda maksimumda ifl sonuçlar›na çevirmek önem
kazanacak. Sinan Çilek, 2019 y›l› itibariyle bu konu-
da teknolojik haz›rl›klar› yapt›klar›n› ve 2020’de
hizmet vermeye bafllayacaklar›n› aç›kl›yor: “Bence,
reklama yat›rd›¤›n›z paran›n karfl›l›¤›n› maksi-
mumda almak de¤erli. ‘Kaç kifliye erifltik?’ soru-
sundan ziyade 2020’de ‘Biz ne kadar ifl sonucu veya
dönüflüm sa¤lad›k?’ sorusu önem kazanacak. Bi-
zim çal›flmalar›m›z hem dönüflüm oran›n› art›r›yor,
hem de markalar›m›z›n reklam yat›r›mlar›n› opti-
mize ediyor. Ciddi manada paran›z cebinizde kal›-
yor ve etkili bir yay›n yap›yorsunuz.”
Ald›¤› ulusal ve uluslararas› ödüllerle baflar›s›
tescilli medya ajans› Skala Medya, 30’un üzerinde
Sinan Çilek
marka ile çal›fl›yor. Çilek, yeni hizmetlerini 2020’de
çal›flt›klar› markalara entegre etmeyi, veri anlam-
land›rma ve zenginlefltirme iflinde ciddi bir yol al- eriflime ayn› mesajlar› gösterecektik. O 1 milyon in-
may› hedeflediklerini kaydediyor: “Örne¤in; marka- san neye ilgi duyuyor, sat›flta nas›l bir sorun oldu, o
n›za bir kampanya yapt›n›z, reklam yay›nlar› ile 1 müflteriler neden kay›p biz bunu bilemeyecektik.
milyon eriflim sa¤lad›n›z ve web sitesine yönlendir- fiu an yeni teknolojilerimizle verileri anlamland›r-
diniz. Ve yaklafl›k yüzde 3-5 oran›nda dönüflüm maya ve zenginlefltirmeye çal›fl›yoruz. Bir marka-
sa¤land›. Geriye kalan yüzde 95’in bu sat›fl vaadiyle m›zla çal›flmaya bafllad›¤›m›zda 6 ay içerisinde kul-
hiçbir ilgisi olmad›¤› anlam›na gelmez. ‹lgileri var- lan›c›lar› tan›yoruz. Rastgele herhangi bir veriden
d›r ancak o potansiyeli sat›fla dönüfltüremedik de- geri dönüflümümüz 1 birim ise anlamland›rd›¤›m›z
mektir. Eskiden olsa marka 3 ay sonra yeni bir verilerden geri dönüflüm 10 birim olabiliyor, yani ifl
kampanya yapt›¤›n- sonucu 10 kat artabiliyor.”
da sanki daha önce Bu yenilikçi yaklafl›mla iki tip platform kullan›l›-
hiç kampanya yap- yor. Çilek, anlat›yor: “‹lki; markan›n sahip oldu¤u di-
mam›fl›z gibi yeni jital alanlara basit bir kod entegrasyonuyla kurdu¤u-
kullan›c›lar› hedef- muz platform; CDP (Customer Data Platform-Müfl-
lemeye çal›flacakt›k. teri Veri Yönetimi Platformu). Efl zamanl› olarak Go-
Veya yeniden pazar- ogle’un ücretsiz sa¤lad›¤› ürünleri de markan›n diji-
lama yöntemiyle bi- tal alanlar›na yerlefltirerek web analiz ekibimizle bu
ze gelen o 1 milyon datay› anlamland›r›yoruz. ‹kincisi ise yay›n taraf›nda
80 KobiEfor Ocak 2020